E persone di Çorum volenu svegliate cù u fischiu di u trenu.

A ghjente di Çorum vole svegliarsi cù u sibilu di u trenu: Ferrovia, per u populu di Çorum taaaa II. Un "sognu", un "sognu", un "ansia" chì data di u regnu di Abdulhamid, 7-8 ghjorni di a Guardia di Beşiktaş di Hasan Pasha...

In fatti, si dice chì certi persone di Çorum vulianu una "torre di u clock" invece di una "ferrovia" è 7-8 Hasan Pasha hà fattu a famosa torre di u clock, u simbulu di Çorum.

Ùn sò micca cunnoscu u gradu di verità di stu rumore, ma ricurdemu di i nostri antenati chì dicenu "Oh, vogliu chì u trenu avia passatu per Çorum!" Li sentu lamentu.

Hè per quessa, à partesi di l'anni 1970, aghju perseguitu una linea di ferrovia chì passava per Çorum.
Ogni volta chì u sughjettu era ghjuntu, aghju scrittu "A brama di seculi di Çorum".

Una linea di ferrovia chì cunnessa u Mari Neru à a capitale Ankara era un prughjettu assai "terra" in quantu à l'ecunumia di u paese.

BASE DI PRODUZIONE ÇORUM, SAMSUN EXIT GATE
Quandu aghju cuminciatu à publicà ÇORUM HABER in 1985, u tardu Özal hà purtatu u prughjettu di a Cooperazione Economica di u Mar Neru à l'agenda cù una perspettiva assai diversa. In cunsiquenza, Çorum, chì avia fattu passi giganti in quantu à l'industrializazione, seria a basa di produzzione di a regione, è u Port Samsun seria a porta di a regione per u mondu via u Mari Neru.

Era un pensamentu eccitante.
Cù sta eccitazione, ùn mi ricordu quante centu volte aghju scrittu chì duvemu fà di Çorum u centru di l'industria, u cummerciu, a cultura, l'arti, l'educazione, a salute è u turismu di a regione.

Çorum era in pace cù pruvince cum'è Amasya, Tokat, Kastamonu è Çankırı in u Mari Neru Internu, è hà avutu u putenziale, u spiritu imprenditoriale è u clima d'investimentu chì puderia accende u "sviluppu regiunale" in una solida cooperazione cù Samsun.

SFORZI STRAORDINARI DI İHSAN PEKEL
Dapoi a mità di l'anni 1980, aghju avutu una relazione stretta cù u mo caru fratellu İhsan Pekel, chì era tandu u Sottosegretariu di u Ministeru di i Trasporti, dopu hà servitu cum'è "Ministru di i Trasporti" in u cabinet elettorale, è si ritirò cum'è membru di u Ministeru di i Trasporti. Corte Custituzionale. Era ancu un "naziunalistu di Çorum" chì u core batteva per Çorum, cum'è mè...

Una mappa di a linea ferroviaria chì passava per Çorum era appesa à u muru di l'uffiziu di u Sottosegretariu.

I ragiuni ecunomichi sò stati datu, ma pensu chì a vera verità era chì, cù l'influenza di i pulitichi putenti di Çankırı, u prugettu hè statu furmatu cum'è "Ankara-Çankırı-Çorum-Amasya". Milioni di dollari sò stati spesi in i soldi d'oghje per fà u prughjettu di l'indagine, è a so custruzzione hè ancu inclusa in u prugramma d'investimentu di u statu. Ancu s'è una indennità simbolica hè stata fatta per uni pochi d'anni, avemu avutu a speranza chì a ferrovia puderia esse principiata in pocu tempu.

In ogni casu, stu prughjettu hè statu dopu eliminatu da u prugramma d'investimentu.

U "CONTENT" hè più REALISTICU
Hè statu sustinutu chì una cunnessione à Çerikli seria una scelta più realistica è curretta, è pensu chì deve esse cusì.
I sforzi di redazione successivi in ​​a burocrazia di u ministeru anu cambiatu interamente in questa direzzione.

In i decennii intervenuti, ci sò stati cambiamenti significativi in ​​u trasportu ferroviariu, è i treni d'alta velocità sò avà ghjunti à u primu postu per u trasportu di passageri è di trasportu di merchenzie. A linea ferroviaria chì passava per Çorum è cunnetta Ankara è Samsun duvia esse adattata sia per u trasportu di passageri per treni à alta velocità sia per u trasportu di merci.

"Svegliate cù un fischiu di trenu"
Avemu da esse a nostra gratitùdine à tutti i nostri parlamentari chì recentemente rapprisentanu Çorum in u parlamentu, chì u prugettu hè maturatu in questu modu. È in questa tappa principia u prughjettu di l'indagine di a linea ferroviaria.

Cridemu chì Çorum averà una ferrovia in 100, à u più tardi in u 2023 anniversariu di a nostra Republica.

Se Diu mi dà a vita, eiu, chì hà scrittu assai di "svegliate cù un fischiu di trenu", saraghju assai felice di tistimunià u so sognu di i mo antenati chì si avvera.

Ùn pensu micca di pudè trattene e mo lacrime di fronte à quella eccitazione storica.

ÇORUM INDUSTRIALIZZATORE È A NECESSITA DI UN AEROPORTU
Venemu à u nostru desideriu di l'aeroportu...
Scrivu sempre: "U populu di Çorum hà creatu un oasi industriale in a steppa anatolica cù i so denti è unghie".
I famosi economisti di Turchia anu ancu ricunnisciutu stu fattu; Scrivevanu u nome di Çorum à mezu à i "Tigri anatoliani"... Chjamavanu Çorum a "Capitale PME", u chjamanu u "mudellu Çorum in u sviluppu" è "hats off" à u fattu chì trè o cinque cummercianti si sò riuniti è stabiliscenu una fabbrica. ...

U populu di Çorum, chì hà evaluatu l'incentivi furniti da u statu "onestamente" è "in u modu più efficace", includeu a cità agricula di Çorum in a classa di "città in strada di industrializazione".

A pupulazione urbana hà ancu superatu u limitu di 1980 mila in l'anni 100. Ancu s'ellu Çorum riceve migrazione principalmente da e so zoni rurale, hà cuntinuatu à cultivà regularmente è avà hà righjuntu più di 250 mila.

Sia a crescita urbana sia l'industrializazione alimentavanu a necessità è l'aspettativa di un aeroportu in Çorum à a fini di l'anni 1980. Inoltre, a presenza di parechji residenti di Çorum à l'esteru hà rinfurzatu l'idea chì un aeroportu da esse apertu in Çorum puderia esse operatu in modu efficiente.

s'ellu ùn hè micca 20, deve cresce à 40 milioni...
Cum'è u schedariu "Stol Type Çorum Airport", chì u guvernatore Ahmet Kara hà purtatu di novu à l'agenda di Çorum, rivela, a custruzzione di l'aeroportu di Çorum hè stata decisa in u 1991. Hè stata messa in offerta in u 1996. I travaglii di scavi è di riempimentu di a pista sò stati finiti da 24 per centu. Dopu, a custruzzione di l'aeroportu hè stata eliminata da u prugramma in u 2002.

Caru guvernatore, l'aeroportu di stalla, chì si trova à 6 chilometri di distanza da Çorum, costarà 2100 milioni di lire, cù una lunghezza di pista di 30 metri è una larghezza di 20 metri, è chì solu a strada attribuita à l'aeroportu di Merzifon, chì era prevista per accurtà u trasportu di Çorum à Çorum, hè stata annullata per prublemi legali. Calcula chì l'aeroportu pò esse custruitu aghjunghjendu i cuntributi di l'Amministrazione Speciale, altre urganisazioni lucali, industriali è imprenditori à 13 milioni di lire.

Ancu s'è a lunghezza di a pista hè aumentata à 3 mila metri è a so larghezza à 45 metri, questu ùn hè micca una figura inaccessibile.

Diciamu 40 milioni di lire...
Mentre chì un aeroportu pò esse custruitu nantu à u mare per 750 milioni, 40 milioni hè cunsideratu troppu per Çorum?
Paragunà l'aeroportu cù a ferrovia hè ancu irragionevule.
A ferrovia hè un prughjettu di miliardi di dollari, l'aeroportu hè un massimu di 40 milioni di lire...
Inoltre, l'urganizazione di voli più pratichi à ogni centru cù aerei cù una capacità di 40-50 persone hè dichjarata cum'è u "nuvellu cuncettu" d'oghje.
UNIMUMU !
Riassuntu di u riassuntu:
Çorum brama i treni dapoi un seculu è l'aviò dapoi un quartu di seculu.
Çorumlu vole tramindui.
L'aeroportu hè un prughjettu chì pò esse realizatu assai più facilmente se travagliammu inseme.
Sta cità scriverà tutti quelli chì anu cuntribuitu à u trenu d'alta velocità in a so storia in "lettere d'oru".
Ripitemu a nostra chjama u 20 d'aprile :
Oghje hè u ghjornu di l'unità storica.
U nostru guvernatore, i nostri parlamentari, u nostru sindaco, u nostru presidente TSO chì rapprisenta u mondu cummerciale, Çorumgaz A.Ş., chì s'hè impegnatu à installà un sistema di riscaldamentu à gas naturale sottu a pista di l'aeroportu è cuntribuisce à a custruzzione di u terminal. U nostru presidente, i presidenti è i dirigenti di tutte e nostre organizzazioni prufessiunali è non governamentali, chì i nomi ùn pudemu micca menziunà unu à unu, cummercianti, industriali è imprenditori, tutti i residenti di Çorum!
Çorum aspetta di prutege Çorum in unità è sulidarità.
L'aeroportu hè solu ...
U trenu d'alta velocità hè prestu ...

Fonte: Mehmet YOLYAPAR

Esse u primu à cummentà

lascia una risposta

U vostru indirizzu email ùn seranu micca publicatu.


*