U prughjettu di a Ferrovia Silkroad farà di Samsun una cità mundiale

U Prughjettu Ferroviaria di a Strada di Seta farà di Samsun una cità mundiale: U deputatu di CHP Trabzon Haluk Pekşen dice chì Samsun farà u so nome trà e cità più influenti in u mondu cù l'implementazione di u Prughjettu Ferroviaria di Silk Road, per quale u statu cinese chì sò pronta per u sustegnu finanziariu.

U deputatu di Trabzon di u Partitu Populare Republicanu (CHP) Haluk Pekşen hà dichjaratu chì se u Prughjettu Ferroviariu di a Strada di Seta, per quale i Cinesi sò pronti à furnisce un grande sustegnu in termini di finanziamentu, hè implementatu, Samsun ghjunghjerà una populazione di 10 milioni in 5 anni esse una di e cità più influenti in u destinu di u mondu in u 21u seculu. Dapoi u 2014, u prughjettu di a ferrovia partendu da Urumqi, a capitale di a Regione Autònoma Uyghur di Xinjiang, è si estende in Germania via a linea Kazakistan-Uzbekistan-Turkmenistan-Iran-Turchia hè statu ancu purtatu à l'agenda in i ghjurnali chinesi.

"SAMSUN DIVENTARÀ UN CENTRU DI ATTRAZIONE"

Pekşen basa a so bona nutizia nantu à l'infurmazioni seguenti: "Ci sò paesi chì cumincianu à diventà attori in l'ecunumia mundiale. Questi emergenu soprattuttu cù u colapsu di l'Unioni Suviètica è a transizione di a Cina à una ecunumia capitalista. Azerbaijan hè unu di elli. In ogni casu, sfurtunatamenti, l'integrazione di l'Azerbaijan cù l'ecunumia mundiale cuntinueghja lentamente per via di prublemi logistichi. Per esempiu, ancu s'ellu hà risorsi petroliferi impurtanti in u mondu, hè un paese chì ùn hà micca voce in l'industria petrochimica. U listessu vale à u Kazakistan, u Turkmenistan è l'Uzbekistan. Per d 'altra banda, ancu s'è l'Azerbaijan hè un paese cù miniere di ramu assai seriu, ùn hà micca influenza in u mercatu mundiale di ramu. Perchè s'è vo vulete cumprà ramu da l'Azerbaijan, avete da carricà nantu à un camionu è purtallu à Samsun o Trabzon Port. U costu di questu hè quant'è u ramu stessu. In ogni casu, se portate u ramu azerbaigianu à u portu di Samsun in trenu, pudete purtà à u mondu. Per esempiu, pudete furnisce stu pruduttu à i paesi scandinavi via a strada Viking. O pudete purtà à Novorossisk da navi. A Germania vende pezzi di ricambi Mercedes in Azerbaijan. Un camion da Germania à Baku costa 6 mila euro. Quandu i navi chì falanu in u Mari Neru per via di i fiumi Renu è Danubiu trasferiscenu u containeru à u trenu in Samsun, sta carica pò ghjunghje à Baku per 800 dollars. Questu hè un trasportu fattu per quasi un decimu di u prezzu. Per quessa, se Samsun diventa u centru logisticu è u portu di i prudutti chì l'Azerbaijan, u Kazakistan, u Turkmenistan è l'Uzbekistan vendenu à u mondu, l'ecunumia mundiale cambierà assai. Hè ovvi chì questu ùn solu aghjunghje dinamismu à l'ecunumia mundiale, ma ancu fà di Samsun un centru di attrazione ".

Sicondu Pekşen, i Cinesi sò cunuscenti di u dinamismu chì hà spressu è pensanu à realizà u Prughjettu Ferroviariu di a Strada di Seta, chì pò cambià u destinu cummerciale di "u nostru paese è a Regione di u Mar Neru" è "l'Europa è l'Asia".

L'HA PREPARATA IN 1996 È L'A SOTTUTATA À TANSU ÇİLLER

Dichjarà chì u prugettu chì hà preparatu è presentatu à Tansu Çiller in 1996 hè statu trasfurmatu in l'Assemblea Parlamentaria di Cooperazione Economica di u Mari Neru (BSEC), Pekşen spiega: "Eru assai felice è sorpresu chì i Cinesi anu discututu per prima stu prughjettu. Se stu prughjettu hè implementatu, cambierà u destinu micca solu di a Regione di u Mari Neru, ma ancu di Turchia. Scaricà i prudutti pruduciuti in Cina da a ferrovia à i porti di Samsun è Trabzon è li spedite in Europa per mare da questi porti cambiassi u destinu di tutta a Turchia. U mondu parla di stu prughjettu. I Cinesi cercanu di cunnette cù u Kazakistan per via di a linea ferroviaria. U so prossimu desideriu hè di integrà sta ferrovia in Turchia è ghjunghje à i porti di Samsun è Trabzon. In questu modu, puderanu ghjunghje sia in Russia sia in Europa per via di a strada Viking. Ùn ci hè nisun altru prughjettu in u mondu chì pò avè un impattu di questa magnitude è rinfurzà l'ecunumia di parechji paesi. S'ellu ci era una cunnessione ferroviaria trà a Cina, l'Azerbaijan è u Samsun, o una cunnessione marittima chì ghjunghje à l'Europa seguitendu i fiumi Danubiu è Renu attraversu u portu di Samsun, questu seria una mossa chì ridefinissi l'attori mundiali. Riforma i equilibri di u mondu. Pudete imaginà chì l'ecunumia citata per Singapore è Hong Kong si trasfiriu à Samsun oghje? I pipelines di petroliu ùn ponu micca accumpagnà a magnitudine di stu prughjettu. Perchè ùn ci hè micca industria petrochimica in Azerbaijan. Sta industria si svilupperà grazia à a facilità di trasportu. "Custruì un pipeline di petroliu da l'Azerbaijan à a Cina ùn hè micca realisticu è costu-efficace cum'è stu prughjettu".

"A LOGISTICA VILLAGE IN SAMSUN DUVERA ESSERE ALMENU 5 MILIONI METTRI QUADRATI"

Pekşen nota ancu chì l'amministratori, i pulitici è l'attori ecunomichi di Samsun ùn sò micca cuscenti di tutti questi sviluppi: "Cù stu prughjettu, hè assai impurtante per i porti Trabzon è Samsun per esse inclusi in u cummerciu mundiale è in a catena di a Ruta di a Seta di u passatu appena. pussibule. Anu dichjaratu chì a Cina hè pronta à furnisce ogni tipu di sustegnu à u Prughjettu Ferroviariu di a Strada di a Seta, sia nantu à una basa finanziaria è di prughjettu. U pianu cinese di cunnette in Turchia da Shanghai in 5 anni. In cunsiderà tutti questi sviluppi, hè digià chjaru chì u paese logisticu previstu per esse custruitu in Samsun serà assai inadegwatu in u futuru è a so capacità deve esse almenu 5 milioni di metri quadrati. Perchè u Kazakistan, l'Azerbaijan è l'Uzbekistan definitivamente volenu participà à u paese logisticu in Samsun. Samsun deve pianificà questu bè. I Cinesi anu digià cuminciatu à travaglià nantu à e rotte di transitu di u prugettu. "Anu dettu chì seguitanu a pianificazione d'investimentu in quantu à questu, chì volenu negozià stu prughjettu cù Turchia u più prestu pussibule è chì volenu principià u prughjettu u più prestu pussibule".

"A METTERU DAVANTI A I NOSTRI MINISTRI"

U deputatu di Trabzon Pekşen dichjara ch'ellu hà fattu a so parte cum'è un residente di u Mari Neru è ch'ellu metterà a questione davanti à u guvernu, in particulare i ministri di Trabzon è a regione di u Mari Neru, in a so dimensione più concreta: "Spergu ch'elli furniranu u guvernu. listessu sustegnu. Speriremu una grande eccitazione inseme. Avemu ancu discututu l'industria avellana è cioccolata in Cina. Sò ancu assai entusiasti di questu. "Ospitemu un gruppu d'investimentu impurtante da a Cina in Turchia è Trabzon in pocu tempu".

Esse u primu à cummentà

lascia una risposta

U vostru indirizzu email ùn seranu micca publicatu.


*