I travagliadori İZBAN chì contanu i ghjorni per a greva in İzmir

I travagliadori izban in Izmir cuntendu i ghjorni per a greva
I travagliadori izban in Izmir cuntendu i ghjorni per a greva

In İZBAN, u sistema suburbanu di ferrovia ligera chì cunnetta İzmir nantu à una strada nord-sud, l'accordi di negoziazione cullettiva trà i travagliadori è i patroni sò ghjunti à una strada morta. I travagliadori İZBAN contanu i ghjorni per a greva. Avemu parlatu cù u presidente di a filiale di İzmir di u Sindicatu di i Ferroviari Hüseyin Eryüz, chì avemu scontru un quartu prima di a greva, è i rappresentanti sindacali di i travagliadori İZBAN.

İZBAN hè u più grande sistema di trasportu publicu ferroviariu urbanu cunnessu à l'aeroportu, chì culliga a cità nantu à a strada Aliağa-Selçuk. Hè un gigantesco veiculu di trasportu urbanu, operatu da i treni chì attraversanu a linea di 05.20 chilometri parechje volte ogni ghjornu da 01.23 di a matina à 136 di notte. In İZBAN, u patronu hè a Municipalità Metropolitana di İzmir è TCDD. Ogni ghjornu, 342 travagliadori, membri di l'Unione di i Ferroviari, trasportanu più di 500 mila citadini à i so posti di travagliu, scole è case.

Un cunsensu ùn pudia esse ghjuntu in a longa negoziazione di l'accordu cullettivu trà a gestione İZBAN è u sindicatu. Mentre i travagliadori anu dumandatu un aumentu di circa 28 per centu in media, l'amministrazione di İZBAN offre una media di 14 per centu, chì era assai daretu à u tassu di inflazione.

In İZBAN, chì ùn hà micca datu risultati da u prucessu di mediazione, avà u periodu di grazia di 60 ghjorni hè iniziatu. Per i travagliadori İZBAN, stu periodu scade u 22 di dicembre. Tuttavia, u sindicatu pensa à andà in greva prima di u 22 di dicembre.

Avemu scontru cù i travagliadori İZBAN, chì cuntanu i ghjorni per a greva, in a filiera İzmir di l'Unione Ferroviaria-İş è parlatu di u puntu ghjuntu ...

Demiryol-İş İzmir Branch President Hüseyin Eryüz, İZBAN Workplace Chief Representative Ahmet Güler, Workplace Representative Berkant Arda è espertu di negoziazione cullettiva Yeşim İnal spiegà u prucessu à soL.

"Avemu esauritu tutti i prucessi, ùn avemu micca alternativa chì una greva"

Demiryol-İş Union İzmir Branch President Hüseyin Eryüz hà dettu: "Avemu esauritu tutti i prucessi stipulati in a lege. Tutti i mezi di cunciliazione sò stati pruvati è esauriti. Un memorandum di disputa hè statu guardatu. Avemu usatu u prucessu di mediazione. À u puntu chì avemu ghjuntu, i nostri disaccordi cù a gestione İZBAN sò assai grandi ", disse.

Dichjarà chì ùn ci era micca accordu annantu à alcunu di l'articuli salariali, è chì una parte significativa di l'articuli amministrativi sò stati passati, Eryüz cuntinuò e so parolle cusì:

"U termini per a greva hè u 22 di dicembre. Tuttavia, sapete chì u guvernu hà decisioni di posponà i grevi. Ancu s'è u statu d'emergenza hè statu alzatu, una decisione presa durante u statu d'emergenza hè stata promulgata in a nostra attività cummerciale è bancaria. In issi dui fili d'affari, a greva hè in licenza o hà u dirittu di rinviala. Ci hè una situazione cusì critica. In attu, prima chì sta lege hè stata promulgata, avemu avutu applicazioni à l'Unione Internaziunale di Trasporti ITF è l'Organizazione Internaziunale di u travagliu OIT. Avemu avutu una dumanda chì u dirittu di greva esisti in u trasportu urbanu. Mentre sta dumanda era esaminata, u guvernu hà dettu chì una greva puderia esse fatta in u trasportu urbanu. Avemu fattu greva in İZBAN per a prima volta in 2016. Dopu à a greva in İZBAN, u guvernu hà ghjucatu un ghjocu per distrughje stu dirittu, utilizendu u 15 di lugliu cum'è una scusa. Hà implementatu una applicazione chì hà pigliatu l'atout. Avemu u dirittu di scioglie nantu à a carta, ma stu dirittu pò esse toltu da noi in ogni mumentu, è ci hè una tale situazione ".

"A DECISIONE DI GREVA SERA FATTA PRIMA DI 22 DICEMBRE"

Eryüz hà dichjaratu ch'elli avianu legalmente esauritu tutti i prucessi è chì a greva era ghjunta à a fine, è hà dettu: "Per esempiu, in a decisione di posponà a greva di Şişecam, ci era una dichjarazione di a corte cum'è" u sindicatu ùn hà micca mostratu bona vuluntà. per ùn aduprà tutti i prucessi, dunque u rinviatu hè ghjustificatu ". Avemu usatu tutti i tempi è prucessi per evità queste situazioni. Avemu usatu u periodu di 60 ghjorni à u massimu, avemu guardatu un registru di a disputa in u 60 ghjornu. Avemu usatu u periodu di mediazione per 15 ghjorni, avia u dirittu di allargà per sei ghjorni, è avemu usatu ancu questu. Di sicuru, ùn avemu micca aduprà u periodu di 60 ghjorni per a greva finu à a fine, perchè hè periculosu è risicatu per aduprà à a fine. Dunque, cunsultaremu, determinà u tempu di strike più adattatu. Ùn aspitteremu micca u 22 di dicembre. A decisione di greva esce in ogni modu. Ùn avemu altra scelta chè di piglià a decisione di a greva, altrimenti a nostra autorità cascarà. Ùn simu micca un sindicatu cusì stupidu per calà a nostra autorità ", disse.

Chì volenu i travagliadori IZBAN ?

Eryüz cuntinuò e so parolle cusì:

"Avemu andatu à l'impiegatori cù dumande per assicurà chì a mente di l'impiegati İZBAN sia tranquilla mentre guidanu u trenu, cura di i vagoni, vende biglietti à u box office, è assicurendu a sicurità di i passageri. A nostra preoccupazione ùn hè micca se i travagliadori İZBAN sò assai ricchi. Vulemu chì ricevenu salarii chì furnisceranu un standard di vita umanu, civilizatu, còmode è vigoru. Attualmente, avemu ancu un meccanicu cù una tarifa netta di 1878 TL; Questa figura include bonus, carburante, compensazione per difficultà di travagliu, è indemnità minima di vita. In altri palori, avemu un machinist chì riceve 1878 TL, cumprese l'ingudu laterale. Avemu membri chì guadagnanu trà 2250 è 2400. Sò ancu quelli chì sò maritati, anu figlioli, è ricevenu una compensazione accessoria. Quessi sò i travagliadori chì anu cuminciatu à travaglià in u 2010, chì sò trà i travagliadori più antichi, chì sò tecnichi, è chì piglianu risichi di u travagliu da un altu livellu. Micca tutti ... In altre parolle, i so salarii sò più bassi di u salariu più bassu di u funziunariu. Allora chì vulemu ? A nostra dumanda hè assai simplice: Sicondu i nostri calculi, una famiglia di quattru paghendu 900 TL in affittu hà una spesa di 2618 TL. Questa hè una famiglia chì ùn và à u sinemà, u teatru, u cuncertu, è ùn cunsuma micca lussu, questu hè u calculu prima di l'ultima splusione di inflazione. Avemu creatu una pulitica di tariffu basatu annantu à questu. Avemu dettu: "U salariu di basa hè 20 per centu più di u salariu minimu". Avemu classificatu in cunseguenza. Avemu dumandatu 3300 TL per i tecnichi, ma u patronu hà eliminatu a diffarenza trà u meccanicu è u tecnicu è hà datu 2900 TL à u meccanicu è u tecnicu. In altre parolle, u patronu ci hà prupostu una crescita trà 11.68% è 16%. In media, 14 per centu... Ùn dà micca cumpensu per a guida, nè dà turni. A gestione İZBAN hà prima offrittu u 28 per centu à i redditi accessori cum'è carburante, difficultà di u travagliu, indennità di permessu, indennità di maternità, indennità di vacanze, chì chjamemu l'elementu suciale chì ùn hà micca vistu un aumentu per dui anni, è dopu hà rivisu questa offerta à 33 per centu. Ma quandu dite 33 per centu, ùn pensate micca chì 100 lire aumentanu à 200 lire; Questu currisponde à 13 TL, chì hè 33 per centu. Quandu si vede da u latu oppostu, dicenu: "Oh, 33 per centu aumentu di i salarii laterali". Sembra bè, ma u veru equivalente di questu hè 13 TL ".

A GREVA "I LAVORATORI DI IZBAN" hè GIUSTIFICATA È LEGALE, NE CONTEremu à IZMIRLI.

Ricordendu chì i travagliadori İZBAN cuntinueghjanu una lotta ghjustu è legittima è chì a greva hè un dirittu custituziunale, Eryüz hà dettu: "U nostru scopu ùn hè micca di prevene u dirittu di u trasportu, ma di circà è piglià i nostri diritti. Dunque, avemu operatu è esauritu tutti i prucessi legali. A greva hè stata l'ultima risorsa, ma l'amministrazione di İZBAN ùn ci hà lasciatu altra scelta ch'è di fà a greva. Ci hè quellu chì ci dà u creditu induve andemu, ma ci hè ancu quelli chì dicenu "ùn siate micca ingrati, ùn vi piace micca i soldi chì vi vene quandu ci sò assai disoccupati". Ci sò persone chì pensanu chì u travagliadore İZBAN riceve 5 mila lire, 7 mila lire. Hè prova di creà una tale percepzione in u publicu. Sapete perchè ? Perchè i patroni utilizanu astutamente numeri grossi. In fatti, dicenu in l'affare chì anu fattu cun noi, "Aghju ancu inclusu i soldi per u pastu chì aghju datu à u locu di travagliu". Sè vo dà manghjà à u travagliadore in u locu di travagliu, questu hè a vostra spesa. Cumu fate questu in a vostra carica di travagliu? Paga u serviziu di trasportu di u travagliadore, li mette ancu à ellu ! Eiu ùn l'aghju pussutu ancu, aghju dettu : "Ci sò lochi chì vi mancanu, almenu mette i soldi per a robba di travagliu chì avete datu à sti amichi, l'acqua ch'elli beie à u travagliu, l'electricità utilizata". Ci hè una cosa cusì! Ingannanu u publicu usendu numeri grossi. Aghju dettu solu; Ci hè ancu un travagliadore İZBAN chì riceve un net 1878 lire, u più duru di quale riceve un net 2400 lire. Quessi sò i veri tariffi. Corregeremu a falsa percepzione creata da diversi metudi, affissi, media è opinione publica. Vi diceremu chì sta lotta hè una lotta per ottene u dirittu di u travagliu. Cridemu chì u populu di Izmir l'accetta cun intelligenza ".

Chì sò i travagliadori avà in İZBAN, chì volenu, chì dà u patronu?

I salarii netti di i travagliadori İZBAN è i salarii chì volenu è i salarii dati da a gestione İZBAN sò i seguenti:

Surghjente: news.sol.org.tr

Esse u primu à cummentà

lascia una risposta

U vostru indirizzu email ùn seranu micca publicatu.


*