Una prospettiva ambientalista nantu à u trasportu

trasportu una vista ecologica
trasportu una vista ecologica

Ùn ci hè dubbitu... U prublema più impurtante di e grande cità hè u trasportu. U numeru crescente di veiculi cù a pupulazione significa chì e strade sò insufficienti è portanu constantemente novi prughjetti di trasportu è investimenti.
In più di u…
Ci hè ancu un latu ambientale in questu prublema.
U so calculu hè statu fattu da l'ingegnere civile M. Tözün Bingöl, chì i so pinsamenti trasmettemu in ocasioni in queste colonne cum'è un espertu di strada è trasportu.
Tözün, chì hà fattu i calculi di a benzina cunsumata da i veiculi di roti di gomma è di u gasu liberatu da i so scarichi, hà righjuntu i seguenti figuri impressiunanti:
"L'emissioni di monossidu di carbonu per passageru per 1 chilometru sò 42 grammi in tram è sistemi di ferrovia ligera, 65 grammi in metro, 69 grammi in autobus, 110 grammi in un picculu veiculu di mudellu di benzina, 133 grammi in un veiculu di mudellu mediu di benzina, è 183. grammi in un grande veiculu di mudellu di benzina ".
A so cunclusione hè questu:
"1 passageru per chilometru pò pruduce 1 grammi menu di diossidu di carbonu usendu un sistema di ferrovia ligera invece di un veiculu mid-model alimentatu da benzina".
Hà fattu un altru paragone sorprendente:
"Ci hè un totale di 400 mila arburi di 150 spezie in una zona di diffusione di 8 mila metri quadrati in u Parcu Botanicu Soğanlı. "Circa 10 mila persone, chì utilizanu Bursaray per una media di 300 chilometri ogni ghjornu, salvanu 8 mila 3 arburi ogni annu, chì hè 24 volte i 818 mila arburi in u Parcu Botanicu".
È dopu…
Hà fattu a valutazione seguente:
"Lentamente, ma sicuru, a vittura uccide a cità, secondu a Carta Urbana Europea. "Da avà, sceglieremu o a cità o a vittura".
Hà aghjustatu ancu:
"I calculi mostranu chì i sistemi ferroviari, chì facilitanu u trafficu urbanu, prutegge l'ambiente cù efficienza energetica è menu emissioni di carbonu". (Ahmet Emin Yılmaz - EVENTU)

Esse u primu à cummentà

lascia una risposta

U vostru indirizzu email ùn seranu micca publicatu.


*