A storia sbuchja sottu à i binari in Haydarpaşa

A storia sbocca da sottu à i rails in Haydarpasa
A storia sbocca da sottu à i rails in Haydarpasa

Kadıköy In i scavi, chì cuminciaru cù i ritrovi truvati durante a custruzzione di a linea suburbana in Haydarpaşa, sò stati scuperti artefatti appartenenti à 4 periodi differenti, da u IV seculu à u periodu Republicanu. Hè dichjaratu chì a cità si estende finu à a fermata Ayrılık Çeşmesi, 4 metri daretu.

Artefatti archeològichi scuperti in l'area daretu à a Stazione Ferroviaria di Haydarpaşa, unu di l'impurtanti edifici monumentali di Istanbul, cuntinueghjanu à sorprenderà l'esperti. 10 mesi dopu l'apparizione di i primi ritrovi durante i travaglii ferroviari di a nova linea suburbana, quasi una cità hè stata scavata da a terra.

Mentre i binari di u trenu chì venenu à a Stazione Haydarpaşa sò stati rinnuvati per Marmaray è a linea suburbana in a so cunnessione, l'ingegneri anu scontru scuperte archeologiche in lugliu 2018. Artefatti archeologichi chì anu cuminciatu à esse truvati in u Situ Urbanu è Storicu di Haydarpaşa sò stati dati à u cuntrollu di a Direzzione di i Musei Archeologichi di Istanbul cù e decisioni di u Cunsigliu di Preservazione di u Patrimoniu Culturale è Naturale, mentre chì archeologi esperti è storichi di l'arte sò stati assignati. KadıköyAmpliendu u so travagliu nantu à 300 ettari di terra in , l'esperti anu rilevatu assai resti archeologichi sottu à e piste è da i dui lati di a stazione storica. L'archeologi anu determinatu chì l'artefatti scuperti appartenenu à quattru periodi diffirenti, cum'è in u restu di Istanbul.

Mentre i resti di u tardu Rumanu, Bizantinu, Ottomanu è Republicanu sò truvati in tuttu Haydarpaşa, i più antichi artefatti archeologichi truvati in a zona sò datati à u 4u seculu. Tracce di 284 anni di storia da u periodu tardu Rumanu, chì copre u periodu di tempu trà l'accessu di l'imperatore Dioclezianu à u tronu in u 641 aC è a morte di l'imperatore Eracliu in u 1700, sò stati trovati in Haydarpaşa.

Ceramica è muniti truvati da l'archeologi chì sò esaminati

I distretti di Istanbul è Haydarpasa, chì anu mantinutu a so impurtanza cum'è un portu impurtante trà u Mediterraniu è u Mari Neru dapoi seculi, sò stati frequentati da navi cummirciali dapoi u 1872, quandu a prima stazione hè stata custruita. Cù ogni scavi, sò stati sbulicati di più in più muri di custruzzione, bagni, stanze di residenza, canali d'acqua, strade è ancu strade. I pezzi di ceramica è e muniti truvati da l'archeologi sò stati u sughjettu di esame da parechji esperti, da i storichi antichi à i storichi di l'arti republicani.

A storia di a regione pò esse tracciata più in là

Hè stimatu chì a cità portu, chì diventa più evidenti quandu e quattru piattaforme chì portanu à a stazione storica sò eliminate, si estende finu à a fermata Ayrılık Çeşmesi, à circa 500 metri daretu. A Fountain Ayrilik, chì hè una stazione di trasferimentu per a linea suburbana è Marmaray, era l'ultimu campu di l'esercitu di l'Imperu Ottumanu chì andò in a spedizione. Una struttura chì puderia esse un edifiziu religiosu hè stata truvata in a Fontana di Ayrılık, induve l'esercitu hà ripartitu dopu à un campu di trè ghjorni. A zona di sepultura intornu à a moschea, assai vicinu à a cità portu di Haydarpaşa, pò ricuperà a storia di a regione.

Gokhan Karakas - Milliyet

1 Comment

  1. Demoliscianu a Stazione Haydarpasa è a chjamanu "scavi archeologichi" in i pro-media. Chì Diu vi dà mille guai !

lascia una risposta

U vostru indirizzu email ùn seranu micca publicatu.


*