Ataturk è Ferrovie

ataturk è ferrovie
ataturk è ferrovie

Atatürk è i Ferroviari: U primu trenu, chì porta i saluti da u Mari Neru à u Mediterraniu, "camminò da Samsun à Mersin u 15 di dicembre à 6.00:1932 am". L'annu era 18 ; A ferrovia di Samsun Sivas hè stata appena finita. A rivista Railways, chì hà informatu l'avvenimentu, include ancu e seguenti linee: "È intrutu in Mersin à 15 u XNUMX. La vapeur chaude émanant des sifflets évangéliques de la locomotive sur les horizons de Mersin se mêlait aux ondes chaudes du Mediterrani.

In quelli anni, e ferrovie diventenu sempre più a spina di l'unità naziunale è l'ecunumia naziunale. Grandi festività sò tenuti in ogni nova stazione aperta; Da ogni distrittu, u Parlamentu è u partitu di guvernu sò stati dumandati à passà a ferrovia per i so insediamenti. Da una banda, a gioia di ciò chì hè stata fatta hè stata spirimintata da a nazione, da l'altra banda, i novi sò stati previsti. Falih Rıfkı (Atay) hà scrittu in u ghjurnale Hakimiyet Milliye datatu u 26 di dicembre di u 1932, "Saluti à u Mediterraniu. Avà hè statu datu. Aspittemu u ghjornu chì tutti i cappelli è i cappelli di Turchia sguassate cù u sonu di « saluti à Erzurum ». In un futuru vicinu, i treni chì piglianu i saluti da u Mediterraniu, u Mari Neru, l'Egeu è l'altura di Erzurum da ogni puntu di u paese parteranu da parechji rami. Bona nutizia per voi in anticipu ", disse, esprimendu queste gioia è aspettative.

Strada di Copper

A ferrovia chì si stende à l'Anatolia Orientale, chì era soprattuttu enfatizzata per scopi ecunomichi è pulitichi, ghjunghje à Malatya in u stessu annu è Diyarbakır in u 1935. Sta linea chì passava per Ergani era chjamata "Copper Road" in quelli ghjorni per via di i dipositi di miniera di rame in u distrittu. Ci era ancu a "strada di u carbone". Arrivò à Zonguldak in u 1937.

Duranti a Sicunna Guerra Munniali, u carbone era pocu dispunibule da e cave di u bacinu, a maiò parte di e quali eranu pussede da una cumpagnia francese, è puderia esse trasportatu cun grande difficultà per i bisogni di i navi di guerra. Dopu à 20-25 anni, II. Prima è durante a Sicunna Guerra Munniali, u carbone è u ramu sò pruduciutu à e facilità stabilite da u novu statu turcu, è ponu esse trasportati in ogni parte di u paese da i treni à grande velocità; A seconda linea, chì avanzava da u nordu à questa Anatolia orientali, ghjunghje à Erzurum in u 1939. In novu, grandi festività sò state ; sta strada era culligata à u sudu in dui lochi, in a direzzione nordu-sud... Mentre chì 1924 mila tunnellate di granu, 47 mila tunnellate di cimentu è 9 mila tunnellate di carbone sò stati trasportati da a ferrovia in u 8, sti numeri sò in u 10. annu di a Republica; risultu à 181 mila, 26 mila è 33 mila tunnillati, rispettivamente. Questi sviluppi anu datu una grande fiducia à l'amministrazione è à u publicu.

E ferrovie sò un must per u sviluppu di u paese

Per u sviluppu di u paese, i prudutti pruduciuti è impurtati puderanu esse trasportati in ogni regione cù treni. II. Duranti a Siconda Guerra Munniali, i ferrovii furnìanu una guaranzia per a difesa di u paese è permettenu di cuntinuà l'attività ecunòmica rinvivendu.In i primi 25 anni di a Republica, 4 mila 138 km di ferrovie chì appartenevanu à i stranieri in e fruntiere di Turchia eranu. acquistatu è 3 mila 800 km di ferrovie novi sò stati acquistati, a strada hè stata fatta. Sti strade furnìanu grandi benefizii à u sviluppu ecunomicu è suciale di a Republica di Turchia duranti l'anni di fundazione di a Republica di Turchia. E ferrovie in u periodu ottomanu, fora di "Hicaz Ham", eranu aduprate da i britannichi, i britannichi è i britannichi. stu scopu, in cunfurmità cù a necessità di ghjunghje à novi mercati è risorse di materia prima creatu da a rivuluzione industriale in Auropa, hè stata custruita è operata da cumpagnie francesi è tedeschi.

I guverni di sti stati anu ancu sustinutu e so cumpagnie cum'è un requisitu di a so pulitica per ghjunghje à l'est, cum'è in a famosa "Ferrovia di Baghdad", intrinu in una grande cumpetizione trà elli è esercitanu pressioni pulitiche è ecunomiche nantu à i guverni ottomani. Cusì, a ferrovia diventò un strumentu di dipendenza straniera.

Ancu dopu à u stabilimentu di a Republica di Turchia, e linee ferroviarie chì sò state in e fruntiere naziunali eranu luntanu da creà l'infrastruttura di trasportu necessaria per rinfurzà u statu in i campi pulitichi è ecunomichi. Per quessa, da i primi anni di a Ripublica, nasce a nicissità di cresce è di sviluppà e ferrovie ; In u prugramma di u primu guvernu di a Gran Assemblea Naziunale Turca, chì fù furmatu sottu a presidenza di Mustafa Kemal, lettu u 3 di maghju di u 1920, i parti di e ferrovie chì sò stati devastati dopu a guerra. è distruttu da l'invasori mentre scappava sò stati riparati è una ferrovia hè stata stallata trà Ankara è Sivas.

Nisun Carbone, Legnu è Traverse!

Duranti a Guerra di l'Indipendenza, mentri i suldati è i munizioni sò stati trasportati, in particulare da e ferrovie in l'Anatolia Occidentale, l'unità di u guvernu lucale anu ancu pruvatu à assicurà a continuità di u trasportu fendu e reparazione necessaria. Siccomu ùn si pudia truvà u carbone, i treni puderanu esse spustati brusgiando legnu cummerciale è traverse in magazzini, è u persunale spessu travagliava senza riceve i so salarii è salarii.

A custruzzione di a prima sezione di a ferrovia Ankara-Sivas finu à Yahşihan hè stata iniziata immediatamente. In u discorsu chì hà fattu à l'apertura di u 1u annu di assemblea in Melis l'1923 di marzu di u 4, Mustafa Kemal commemora cù gratitudine i servizii di i nostri membri attuali à l'esercitu è ​​​​a vita ecunomica di u paese, malgradu tutte e difficultà derivanti da u a distruzzione di l'inimicu è a mancanza di materiali, è hà dichjaratu chì a custruzzione di a strada Ankara Yahşihan cuntinueghja, 23 mila metri cubi di terra sò stati scavati. Dichjarà chì hà utilizatu 1.500 metri cubi di legnu per ponti è passaghji, hà enfatizatu a magnitudine. è l'impurtanza di u travagliu intrapresu cù questi numeri, chì eranu assai altu per e cundizioni di u tempu.

Circa 1924 per centu di u primu bilanciu di a Republica preparatu per u 7 era dedicatu à a custruzzione di e ferrovie, è una lege hè stata promulgata nantu à a custruzzione di e strade Ankara-Sivas è Samsun-Sivas in u stessu annu. Era previstu chì queste strade seranu custruite in 5 anni è a custruzzione principia immediatamente.

Cù una lege promulgata in aprile di u stessu annu, una direzzione generale hè stata creata sottu u nome di "Direzzione Generale di Ferrovie Anatoliane" per operare e ferrovie esistenti è custruite di novi, è hè statu decisu di cumprà e Ferrovie d'Anatolia è di Bagdad, chì sò a pruprietà di a Cumpagnia tedesca di u listessu nome.

In u primu annu di a Republica, u fattu chì e decisioni cusì impurtanti è intense sò state pigliate in pocu tempu cum'è 2-3 mesi mostra chì a ferrovia hè stata data una grande impurtanza.

L'impurtanza data à a ferrovia in l'era republicana

İsmet İnönü spiegherà perchè u prublema di a ferrovia hè stata trattata cù una priorità cusì alta, in u discorsu chì hà fattu à l'apertura di a Stazione di Sivas u 30 d'Aostu di u 1930, cù e seguenti parolle:

"U prublema di u mumentu prisente per u statu naziunale hè una materia di unità naziunale, difesa naziunale, pulitica naziunale è prutezzione di l'indipendenza naziunale". In i cundizioni di l'anni 1930, ciò chì era aspittatu da a ferrovia era di assicurà è prutegge l'integrità di u paese prima di u primu benefiziu ecunomicu chì puderia vene in mente. U fattu chì İnönü ùn parla micca di "benefizii ecunomichi" mostra chì a svolta ferroviaria era diretta direttamente à scopi pulitichi è suciali.

Sti sperienze di Mustafa Kemal è İsmet Pasha, chì anu sperimentatu u prucessu di disintegrazione di u statu ottomanu, participò à i Balcani è à a Prima Guerra Munniali, è hà direttu a Guerra di l'Indipendenza, hà avutu un grande impattu in a furmazione di una forte pulitica ferroviaria in u primu postu. anni di a Republica.

Di novu in u so discorsu di u 1930, İsmet İnönü hà dettu: "Se a ferrovia Ankara-Erzurum esistia, ùn saria dubbitu per l'Europa per imbarcà in l'Expedizione Sakarya. (…) Avete mai calculatu quanti ghjorni ci hà pigliatu per un gruppu di persone di Diyarbakır, Van, Erzurum per ghjunghje in Akşehir? (…) U mezzu principale per mantene a ricchezza è a sicurità di İzmir luntanu da ogni periculu hè chì Sivaslı hà l'uppurtunità di prutege İzmir dopu à 24 ore ", illustra per esempiu. Un altru mutivu impurtante per l'intensa pulitica ferroviaria seguita in i primi anni di a Republica era u scopu di assicurà l'integrità naziunale di u statu novu stabilitu.

A nova capitale di u novu statu era cunnessa solu à Istanbul, Izmir è Konya via Eskişehir per ferrovia. In e parolle di İnönü, "Ankara ùn hè mancu in u mità di stu paese", ma ci sò stati cattivi autostrade à l'est di Ankara versu Kayseri è Sivas, induve solu i carri di cavalli puderanu passà. Ùn ci era micca un trasportu veloce è cuntinuu à e cità orientali di u paese è à e fruntiere orientali è sud-est di u statu.

E parolle İnönü hà dettu in u so discorsu di u 1930: "Sapemu chì da u ghjornu chì a nostra mente hà cuminciatu à scioglie, stu paese hè stata almenu ignitu da a brama di un simendifer chì culligava a fruntiera Rumeliana à a fruntiera Anatolica". Mostra chì a pulitica ferroviaria di i primi anni di a Republica era ancu destinata à prutege e fruntiere naziunali è à rinfurzà l'unità è l'integrità naziunale.

Inseme cù u sviluppu suciale è u rinascimentu ecunomicu, in più di e funzioni di e ferrovie, chì venenu in prima linea in i primi anni, furnisce a sicurezza è l'integrità naziunale, altri effetti cuminciaru à guadagnà impurtanza: Mentre u 1924 per centu di u budgetu di u 7 era dedicatu à a ferrovia. custruzzione, sta tarifa cresce à 1928 per centu in 14. rose.

(Fonte:  sapemu)

Esse u primu à cummentà

lascia una risposta

U vostru indirizzu email ùn seranu micca publicatu.


*