Felice 30 d'Aostu Ghjornu di a Vittoria !

felice ghjornu di a vittoria d'aostu
felice ghjornu di a vittoria d'aostu

U 30 d'aostu u ghjornu di a Vittoria hè celebratu cù entusiasmo da a nazione turca dapoi u 1924. Allora chì hè accadutu u 30 d'Aostu di u 1922 ? Eccu a storia di a Vittoria più impurtante in a storia turca ...

Dopu à a cunclusione riescita di a Grande Offensiva, cunnisciuta ancu com'è a Battaglia di u Cumandante in Capu, l'Armata Greca hè stata seguita à Izmir è i tarri turchi sò stati liberati da l'occupazione greca cù a liberazione di Izmir u 9 di settembre di u 1922. Era più tardi chì e truppe d'occupazione abbandunonu e fruntiere di u paese, ma u 30 d'aostu rapprisenta simbolicamente u ghjornu chì u territoriu di u paese hè statu ripigliatu. Celebratu per a prima volta in u 1924 sottu u nome di "Vittoria da u Cumandante in Capu" in Afyon, u 30 d'Aostu hè celebratu cum'è u ghjornu di a Vittoria in Turchia da u 1926.

U 30 d'Agostu GIORNU DI VICTORIA SIGNIFICATU È IMPORTANZA (30 Aostu 1922)

A Grande Offensiva, cunnisciuta ancu com'è a Battaglia di u Cumandante in Capu perchè hè stata realizata sottu u cumandamentu di Mustafa Kemal Atatürk, hè stata a vittoria vinta dopu à l'operazione di 1 annu di i preparativi di l'armata turca per chjappà un colpu decisivu à l'armata turca. forze invadenti dopu a battaglia di Sakarya. Accuminciau u 26 d'Aostu di u 1922, è finì cù a vittoria u 30 d'Aostu in Dumlupınar sottu u cumandamentu di Gazi Mustafa Kemal Pasha. Ùn hà micca solu assicuratu chì a patria hè stata liberata cumplettamente da l'occupazione nemica, hà ancu dimustratu chì a Republica di Turchia, chì hè stata veramente stabilita cù l'apertura di u Parlamentu in u 1920, ferma per sempre. Si hà stabilitu u scopu di superà a civilizazione muderna.

"Atatürk, in u so discorsu di u 30 d'aostu di u 1924, vicinu à u Village Çal in Dumlupınar, à l'occasione di l'anniversariu di u ghjornu di a Vittoria, hà enfatizatu per quale scopi naziunali hè stata fatta a lotta naziunale. Si pò vede chì sti scopi sò l'indipendenza, a suvranità naziunale, u secularismu, l'ugualità di genere, l'ecunumia naziunale.

A Great Offensive era una operazione secreta di l'armata turca durante a Guerra di l'Indipendenza, chì era prevista per fà l'azzione finale è decisiva contr'à e forze invasori è caccià e truppe nemiche da Anatolia. Mustafa Kemal Atatürk, chì hè stata data l'autorità di u Cumandante in Capu per a quarta volta in a sessione di a Gran Assemblea Naziunale Turca u 20 di lugliu di u 1922, hà pigliatu a decisione di attaccà in u ghjugnu è hà realizatu i preparativi in ​​sicretu. A Grande Offensiva cuminciò in Afyon in a notte di u 26 à u 27 d'Aostu, è finì cù a vittoria di l'armata turca, cù a distruzzione di l'unità nemiche assediate intornu à Aslıhan in a Battaglia di Dumlupınar, guidata da Mustafa Kemal Pasha.

U ghjornu di a Vittoria di u 30 d'Aostu hè statu celebratu per a prima volta in u 1924, vicinu à u Village Çal di Dumlupınar, cù una ceremonia à a quale u presidente Mustafa Kemal hà participatu, cù u nome "Vittoria di u Cumandante in Capu". U mutivu di aspittà dui anni per celebrà a vittoria era chì u 1923 era troppu occupatu per a nova Turchia, sia naziunale sia internaziunale. In a prima cerimonia tenuta in u Village Çal di Dumlupınar, Mustafa Kemal hà enfatizatu l'impurtanza di mantene u spiritu naziunale vivu è hà stabilitu a fundazione di u "Monumentu di u Soldatu Unknown" inseme cù a so moglia, Latife Hanım.

Esse u primu à cummentà

lascia una risposta

U vostru indirizzu email ùn seranu micca publicatu.


*