A Storia d'Orsay hè simile à a Stazione Ferroviaria Haydarpaşa

a storia di orsay s'assumiglia à haydarpasa gar
a storia di orsay s'assumiglia à haydarpasa gar

A storia di Orsay hè simile à a Stazione Haydarpaşa: Era un edifiziu inutile chì hà persu u so status di stazione in u 1939 perchè ùn era micca adattatu per i treni longu. Cunsidereghjanu di demolisce u bastimentu in u 1970 è di rimpiazzà cù un hotel. Quandu i parigini s'opponenu, u guvernu hà decisu di trasfurmà l'edificiu in un museu in u 1977. Apertu in u 1986, u Museu d'Orsay hà accoltu più di 32 milioni di visitatori in 93 anni.

Parete di ghjornuNews da Melishan Devrim; U Museu d'Orsay (Musée d'Orsay) hè unu di l'indirizzi più visitati di Parigi, micca solu in quantu à a so cullezzione ma ancu in quantu à a so opera d'arte. Quandu u Palazzu d'Orsay (Palais d'Orsay), custruitu in u 1810 à l'epica napuleonica, fù distruttu da u focu duranti a Cumuna di Parigi di u 1871, una grande stazzione hè stata custruita in u locu di u palazzu. L'inaugurazione di u bastimentu di a stazione hè stata cuncisa cù l'apertura di l'Esposizione Universale di Parigi di u 1900, è a Stazione d'Orsay era u puntu d'arrivu di l'invitati da l'esteru. L'edificiu di a stazione di 175 metri di longu era l'edifiziu più "industriale" di quellu periodu in quantu à esse custruitu cù 12 mila tunnellate di materiale metallicu, ma tutta sta struttura metallica era ammucciata daretu à una facciata di petra ornata per harmonizà cù u Louvre. U bastimentu di a stazione, chì hà servitu per circa 40 anni, hà persu a so funzione per via di l'usu di treni più longu in u 1939.

Dopu à a Siconda Guerra Munniali, i Francesi cunsidereghjanu seriamente ciò ch’elli puderanu fà cù a cultura è l’arti ch’elli avianu. U ministeru di a cultura hè statu stabilitu per a prima volta durante a presidenza di Charles de Gaulle. André Malraux, u primu à esse numinatu à stu ministeru, era un scrittore storicu di l'arte, particularmente interessatu à u campu di a psiculugia di l'arte. Ancu s'ellu ùn ci hè statu un sviluppu significativu à u periodu Malraux, chì hà servitu cum'è u primu ministru di a cultura di u paese trà u 2 è u 1959, a cuscenza di i parigini à prutege a cità ch'elli stavanu hè sempre assai forte.

A Gare d'Orsay, chì ùn hè micca stata aduprata da u 1939, era direttamente di fronte à u Louvre, cusì era ghjustu in u core di a cità. U novu guvernu, disturbatu da a mancanza di funziunamentu di un edifiziu in u centru di a cità, hà permessu di demolisce u bastimentu di a stazione è di custruisce un hotel di stile mudernista in u so locu in u 1970. U ministru di a cultura dopu à Malraux, Jacques Duhamel, chì hà guidatu sta decisione, hà direttu a pulitica culturale di u guvernu versu u cintralismu. Aduttò una pulitica chì prevedeva a fusione di e culture minoritarie in una cultura naziunale cumuna. Dopu avè riesciutu à trasfiriri u bilanciu attribuitu à i guverni lucali in u so propiu ministeru, Duhamel perde u so postu in u 1973, è ci hè un cambiamentu in a pulitica culturale di Francia, è cusì, a stazione d'Orsay hè stata salvata da esse demolita.

I CIVILI SURVIZIAvanu a custruzzione di u museu

In u 1977, hè statu decisu di trasfurmà l'edificiu di a stazione in un museu. A Direzzione di i Musei Francesi, chì hà fattu sta pruposta in u 1975, hà da scopu di trasfurmà stu spaziu in una « zona museale » trasfurmendu stu bastimentu trà u Louvre è u Museu Naziunale d’Arte Moderna di u Centru Georges Pompidou in un museu. In u 1978, u compitu di vigilà a cunversione di l'edifiziu, chì hè statu datu u statutu di munumentu storicu, in un museu hè stata affidata à una cummissione civile, è in u 1986 u museu hè statu inauguratu da l'allora presidente François Mitterrand.

U MUSEU COME ISTITUZIONE STATA AUTONOMA

U cambiamentu di a pulitica culturale di Francia hà fattu una grande cuntribuzione à l'ecunumia di u paese. In l'anni 1990, i musei di u Louvre è di u Palazzu di Versailles sò stati dichjarati "istituzioni statali autonome" è sti musei anu permessu di stabilisce u so propiu bilanciu è d'utilizà e so entrate. In l'anni 2000, diversi incentivi, cum'è scuperte fiscali, sò stati offerti à l'urganisazioni di u settore privatu chì finanzianu i musei naziunali. L'industria culturale, chì hà cuntribuitu solu 0.39 per centu à l'ecunumia di u paese durante u ministeru di u storicu di l'arti Malraux, hà righjuntu un voluminu di 1981 miliardi di franchi in u 2,6 è 1993 miliardi di franchi in u 13,8. Oghje, a quantità di rivinuti chì a Francia deriva da a cultura hè di 7,3 miliardi d'euros.

COSTRUIRE UN MUSEU SENZA PERDERE L'ARCHITECTURA DI MAGAZINE

Duranti a cunversione di a Stazione d'Orsay in un museu, i principali elementi architettonici chì eranu diventati a firma di l'edifiziu sò stati lasciati cum'è eranu. Cù i so tetti coperti di vetru, larghe sale cù soffitti alti, orologi munumentali ind'è a stazione è i finestri in forma d'orologio, hè statu trasfurmatu in un museu senza perde nunda di a so architettura di u XIXmu seculu. In cunsiderà chì l'edificiu hè una struttura di u 19u seculu, circa 19 pitture è 1848 sculture prudutte dopu à u 1914 è prima di u 2000 sò stati trasferiti à u museu di quattru piani, è u Museu d'Orsay hè diventatu un museu di l'impressionismu. Mentre chì ci sò sculture di u 600u seculu in a sala principale di a stazione, mobili è ritratti di u periodu sò ancu esposti in u museu. L'opere impressionistiche più famose sò à l'ultimu pianu. L'orologi monumentali in i finestri di u Museu d'Orsay sò i posti prediletti di i turisti per piglià ritratti.

U Museu d'Orsay, chì hà passatu in 2011 una larga restaurazione chì durò dui anni è costò 27 milioni di dollari, accoglie più di 3 milioni di visitatori annu. In l'ultima risturazione, un accostu chì hè faciule per l'ochji è palesa i culori in i dipinti hè stata appiicata da pittura di i muri in culori pastellu in armunia cù i dipinti. Più di 1986 milioni di persone anu visitatu u museu da a so apertura in u 93. U museu, chì accoglie l'opere di i più famosi maestri francesi cum'è Edouard Manet, Gustave Courbet, Vincent Van Gogh, Renoir è Rodin, accoglie ancu mostre tempuranee per espansione a so cullezzione. Ci hè ancu un auditorium è un cinema in u museu.

Chjamemu u capu di a Stazione Ferroviaria di Haydarpaşa, chì significa lascià i musei à a gestione di l'esperti cum'è una istituzione statale autònuma è purtendu edifici di u 19u seculu in u paese cù novi funzioni...

Esse u primu à cummentà

lascia una risposta

U vostru indirizzu email ùn seranu micca publicatu.


*