U presidente İmamoğlu: "U costu di u Canale Istanbul hè un puntu d'interrogazione"

canale Istanbul
canale Istanbul

Sindaco di a Municipalità Metropolitana di Istanbul Ekrem İmamoğluhà fattu a so 20ª visita di a municipalità di u distrittu à Sultanbeyli. Imamoglu hà rispostu à e dumande di i ghjurnalisti durante l'investigazione di u campu chì hà fattu in Sultanbeyli.

"Per Canal Istanbul, chì u finanziamentu hè in discussione, ieri u Signore Ministru hà dettu "15 miliardi di dollari". Nanzu, si parlava di 75 miliardi di lire. Chì dite à questi punti interrogativi nantu à u finanziamentu? Inoltre, in u rapportu di l'EIA, se u Canal Istanbul hè realizatu, ci sò quartieri chì anu da esse spustatu da quella zona. Cumu vi affruntate à quelli quartieri ? Perchè si dice chì ci hè assai vittime in i lochi espropriati... "

À un certu puntu si diceva "75 miliardi di lire". À un certu puntu hè statu dettu "20 miliardi di dollari". Avà si dice "15 miliardi di dollari". Chì qualchissia dumanda à u sgiò Ministru questu ; 'Quanti metri cubi di scavi seranu pruduciuti, quale hè u costu unità? "Quanti ponti seranu custruiti, u costu unità è u costu apprussimativu tutale sò i seguenti". O arrangiallu da cima à fondu. Stu paese hà cuntratturi è persone tecniche chì anu fattu miliardi di dollari di travagliu. In un mumentu, in un ghjornu, u costu diventa apparente. Perchè parolle cusì tonde ? Stu paese hà cuntrattuali, cumpagnie di cunsulenza è persone tecniche chì anu fattu miliardi di dollari di travagliu. Perchè parolle cusì tonde ? Hè stu ghjocu di zitellu? 15 miliardi di dollari, 20 miliardi di dollari, 75 miliardi di lire... Questa questione ùn hè micca un ghjocu di zitelli. Questa hè una materia seria. Hè un prublema chì a maiò parte di a ghjente di Istanbul s'oppone. In quantu à u costu, si dice chì "Cinque miliardi di dollari seranu guadagnati da e navi annu". Chì possu dì ? Ùn aghju micca da crede à a dichjarazione di un ministru chì crede chì u so nipote hà attraversatu a strada in una meza ora è difende a verità di questu. Chì ellu spiegà u costu per noi, a ghjente di Istanbul, è l'istituzioni. Videmu u costu? Realisticu o micca? Chì sò l'altri costi di custruzzione? Una cità di più di 1 milione di persone hè stata cuncepita quì. In my opinion, sta figura hè più altu, 1,5 milioni.

Vi aghju dettu. Aghju dettu: "Stu affari hà righjuntu centinaie di miliardi, ancu s'è vo pagate dui centu miliardi per i schermi, ùn a salvarà micca". Viderete. Tutti videremu quantu hè altu u costu. I costi imprevisible sò ancu esclusi. Soprattuttu s'è vo avete implicatu scavi è infrastruttura, s'ellu ùn ci hè micca infurmazione concreta nantu à i strati di fangu vinti o trenta metri sottu, Diu benedica a cità! Ddiu ùn ci vole, si tratta di parechje prublemi, ma l'aspettu di u costu hè ancu u listessu. Per quessa, sti figuri di costu ùn sò micca realistici, una attitudine luntanu da u principiu di l'informazioni aperta à u publicu, è hè di cunfundà a ghjente saltendu un numeru ogni ghjornu. Ch'elli escenu è tandu faremu critiche più cuncrete. Questu hè un principiu riguardu à e persone chì anu persu i so quartieri è i spazii viventi per via di l'espropriazione. Sti chianci ghjunghjeranu à centinaie di millaie di più. Videmu a mappa quì. Avemu vistu e zone chì afectanu Küçükçekmece, Başakşehir è Arnavutköy nantu à a mappa.

Questu hè solu u principiu. Viderete i chianci. Siccomu e persone sò spustate da e so case induve anu campatu per cinquanta o centu anni, venderanu ancu i sogni à a ghjente dicendu "Vai è stabilisce una cooperativa quì è custruite e vostre case". Quandu questu aspettu hè statu discutitu, u rapportu EIA hè statu publicatu, avà i piani sò in attesa, è una lettera d'espropriazione hè stata scritta immediatamente. Quale hà nutizie ? Hè pussibule? Un prucessu chì hà chjapputu a Turchia è Istanbul tantu è li hà tenutu occupati da a sera à a matina hè un eclissi di ragione. A ghjente in Sultanbeyli hà avutu prublemi di titulu di titulu per anni. A ghjente hà travagliatu quì per 30 anni per truvà una suluzione. Per pussede un locu, pussede a so propria casa. Vieni da u locu duv'elli campanu dapoi 30 anni è dici "Addio". È micca cum'è questu locu, lochi pronti zonati. Queste cose ùn sò micca cusì faciule. Pigliate a ghjente da i so posti è piglialli avanti è avanti. Hè stu ghjocu di zitellu? Fighjenu u prucessu un pocu cusì. Questu hè un traumu separatu. Se u prucessu di u canali cuntinueghja cusì, avemu da sente l'urli di centinaie di millaie di persone. Spergu chì questu ùn succede micca. Spergu chì questu ùn succede micca. Spergu chì questu tornerà. "Hè un trauma sia per Istanbul sia per a Turchia", disse.

"Chì hè statu discutitu à a riunione chì avete tenutu in Sultanbeyli? Ci sò stati decisioni impurtanti per Sultanbeyli? Avete qualchì prughjettu chì portarà benefici à Sultanbeyli in u futuru?

A riunione chì avemu tenutu oghje hè una riunione di cooperazione di travagliu armoniosa cù i distretti. Oghje, avemu avutu un dialogu è una cooperazione assai impurtante cù u nostru sindaco di Sultanbeyli. Quì, i prughjetti esistenti di a Municipalità Metropolitana, i travaglii incompiuti, i carenze, è i prughjetti disignati prima ma micca ancu iniziati sò stati discututi. Questi includenu assai prublemi cum'è u trasportu è u prucessu di a linea di metro Çekmeköy-Sultanbeyli chì avemu lanciatu recentemente. Per esempiu; Trasmettenu i so prublemi in quantu à e linee IETT. Per piglià l'azzione attiva in quantu à queste suluzioni, avemu immediatamente lasciatu u nostru amicu in capu di IETT, a tavula hè stata stabilita è sò travagliendu. In una settimana, i funzionari di i dui lati si riuniscenu è truvà una soluzione à i prublemi chì anu suscitatu in quantu à u trasportu. Avemu trovu chì a ghjente hà avutu prublemi in a cumunicazione nantu à a linea nord-sud, soprattuttu dopu chì Marmaray è metro sò entrati in opera in l'est di Istanbul, da u latu Anatolian. Avemu datu una bona nutizia nantu à questu. I studii nantu à questu sò in u so stadiu finali. In particulare i nostri amichi sò assai interessati à Sultanbeyli. Un sistema funziona chì permetterà à i nostri citadini di ghjunghje à u metro o tram cù l'autobus IETT è fà i so trasferimenti gratuiti. Questu serà assai pruduttivu per Sultabeyli. Avemu datu a bona nova. Hè per ghjunghje à u stadiu UKOME. I rapprisentanti di a Camera eranu quì. Era assai demucraticu, sgiò presidente. Hà invitatu i capi di u distrittu. Avemu avutu una riunione assai pruduttiva.

Esse u primu à cummentà

lascia una risposta

U vostru indirizzu email ùn seranu micca publicatu.


*