Tunç Soyer, Chjamatu Agricultori Da Karakılçık Campu di Granu

tunc soyer karakilcik chjamò à i agricultori da u campu di granu
tunc soyer karakilcik chjamò à i agricultori da u campu di granu

Mentre a lotta contru l'epidemie di coronavirus cuntinueghja, u sindaco di a municipalità metropolitana di Izmir Tunç Soyerchjamava à l'agricultori da u campu di granu karakılçık in Menemen, induve ellu avia spruzzatu i sementi di l'antenati cù e so mani, "Fin chì continuà à pruduce". Tunç Soyer "Oghje, tutti capiscenu u valore di i nostri travagliadori sanitari bianchi è i nostri agricultori cù pedi fangosi", disse.

Sindaco di a municipalità metropolitana di Izmir, chì hè partitu cù u scopu di sparghje e sementi di granu Atalık Karakılçık è sustene i pruduttori Tunç Soyerchjamò à l'agricultori in u campu di granu karakılçık chì ghjunse à a so cintura tuttu u ghjornu in Menemen, induve sprinkled i graneddi cù e so mani: "Fin chì continuà à pruduce", disse. Ministru Tunç Soyer Attendendu l'impurtanza di a produzzione in u scopu di a lotta contru l'epidemie di coronavirus, hà dettu chì u granu hè u pruduttu più necessariu durante i ghjorni di l'epidemie è chì a dumanda di farina fatta da u granu d'orzu hè aumentata.

Soyer hà dettu: "Questa crisa passerà in qualchì modu, ma seremu lapidati dopu chì a crisa hè finita? Chì avemu da manghjà ? Se u fabricatore ùn pruduce micca, se sta pruduzzione ùn cuntinueghja, i ghjorni assai scuri ci aspettanu. Oghje, ognunu hà capitu megliu u valore di i nostri travagliadori sanitari in camice biancu è i nostri agricultori cù pedi fangosi è mani callose. Hè per quessa chì avete solu pruducia. Continueremu à dà u massimu sustegnu ".

U granu Karakılçık hè cultivatu annantu à 300 decares di terra in Menemen, 100 decares di terra in Tire è 100 decares in Ödemiş quist'annu cum'è parte di u prughjettu di espansione u granu karakılçık di sementi ancestrali chì sustene i pruduttori di granu. Dopu à a cugliera, u granu karakılçık serà pigliatu da i pruduttori è una parte di questu serà almacenatu cum'è sementi, u restu serà fattu in farina è dopu u pane serà consegnatu à u publicu. In Seferihisar, stu tipu di granu hè statu pruduttu nantu à una zona di 300 decares per ottu anni.

Karakilcik Riturnò à i Piani di Izmir

Sindaco di a Municipalità Metropolitana di Izmir Tunç SoyerU prughjettu di disseminazione di u granu ancestrali karakılçık da Seferihisar, iniziatu da .

I primi sementi ancestrali sò stati piantati nantu à 300 ettari di terra in Menemen in Novembre. Tunç Soyer avia spruzzatu. In quella cerimonia, "I sementi impurtati chì invadenu e nostre terre, sguassate a nostra salute è contaminanu a nostra vita, cumincianu à piglià di novu u postu di e sementi lucali di l'Anatolia. Una sumente ancestrale, u granu karakılçık, hè di novu cuminciatu à esse pruduciutu à grande scala per alimentà a nostra cità è paese.

A storia di u granu merlu

A municipalità di Seferihisar hà decisu d'urganizà un Festival di Scambiu di Sementi in 2011 per a diffusione di sementi lucali. L'impiegati di a municipalità andavanu di paese in paese per circà e sementi lucali chì eranu pruibiti di vende. Una piccula quantità di granu "Topan karakılçık" hè stata truvata in un vechju agricultore in u paese di Gödence. Basatu nantu à a vulintà di Can Yücel, u "Can Yücel Seed Center" hè statu stabilitu in Seferihisar. Pigliò circa quattru anni per a ripruduzzione di u granu karakılçık in questu centru. I risultati sò stati ottenuti in 2016 è u pane hè statu pruduttu cù e tecniche di centu anni fà. Stu pane hè diventatu una varietà assai ricercata sia in i mercati di a cumuna sia in u situ web di a cooperativa di e donne. A municipalità hà ancu distribuitu a sumente à l'agricultori gratuitamente è hà datu una garanzia di compra per u granu d'orzu u doppiu di u prezzu di basa annunziatu da u guvernu. Una manciata di granu di granu ancestrali geneticamente micca mudificatu da u magazzinu di un paisanu diventò cusì un valore cummerciale.

Esse u primu à cummentà

lascia una risposta

U vostru indirizzu email ùn seranu micca publicatu.


*