Leucemie di l'infanzia, Trapianti di Medula Ossea è Pandemia

covid ùn impedisce micca u vuluntariu
covid ùn impedisce micca u vuluntariu

Prof. di Yeni Yüzyıl University Hospital Gaziosmanpaşa Pediatric Bone Marrow Transplantation Center Department. Dr. Barış Malbora hà parlatu di e difficultà sperimentate in i trapianti di medula ossea di i zitelli durante a pandemia.

A pandemia di Covid-19 hà affettatu è cuntinueghja à affettà tutti i segmenti di a sucità, grande è chjuca. U numeru di i nostri malati di cancro di a zitiddina ùn hè micca menu durante u periodu pandemicu chè in altri anni. I donatori vuluntarii custituiscenu a fonte più impurtante di trattamentu di trasplante di medula ossea. A causa di a diminuzione di u nùmeru di vuluntarii durante u periodu pandemicu, era difficiule di ghjunghje à i prudutti di sangue necessarii in u trattamentu di i zitelli, cum'è eritrociti, plaquette è plasma.

Prof. di Yeni Yüzyıl University Hospital Gaziosmanpaşa Pediatric Bone Marrow Transplantation Center Department. Dr. Barış Malbora hà parlatu di e difficultà sperimentate in i trapianti di medula ossea di i zitelli durante a pandemia.

Leucemie di l'infanzia, Trapianti di Medula Ossea è Pandemia

Oghje, u diagnosticu di leucemia di a zitiddina (cancru di medula di l'osse, cancru di sangue) hè fatta più faciule paragunatu à l'anni precedenti grazia à i sviluppi tecnichi è scientifichi. In u nostru paese, u diagnosticu è u trattamentu di sti malatie pò esse fattu in e cundizioni di i paesi occidentali. Noi, cum'è e malatie di sangue pediatriche è i medichi di cancru, ci sentimu furtunati. Perchè i nostri figlioli, chì anu un tassu di sopravvivenza più grande cumparatu cù l'adulti, rispundenu megliu à u trattamentu. Circa u 85% di e leucemie di a zitiddina si ricuperanu cù a chimioterapia sola. U restu 15-20% necessitanu trasplante di medula di l'osse dopu a quimioterapia, dopu a recurrenza di a malatia o per a tendenza à recidiva.

A pandemia di Covid-2019, chì hè stata prima vista in Cina à a fine di u 2020 è poi diventata un prublema di salute maiò in u nostru paese in a primavera di u 19, hà affettatu è cuntinueghja à affettà tutti i segmenti di a sucità, grande è chjuca. Da una banda, mentre pruvate di prevene a malatia, da l'altra banda, noi, i prufessiunali di a salute, pruvate micca di disturbà u trattamentu di i nostri pazienti cù leucemia è quelli chì anu bisognu di trasplante di medula. E malatie, sfurtunatamenti, ùn ascoltanu micca a pandemia. U numeru di sti pazienti ùn hè micca menu cà in altri anni durante u periodu pandemicu.

Ci hè stata una grande diminuzione di u numeru di vuluntarii durante u periodu pandemicu.

Fighjendu in daretu, l'ultimu annu hè statu assai difficiule per tutti noi. Unu di i punti difficiuli era e difficultà à ghjunghje à i prudutti di u sangue, cum'è eritrociti, plaquette è plasma chì avemu bisognu durante u trattamentu. L'unica fonte di sti prudutti di sangue hè sfurtunatamenti è solu vuluntarii sani. Durante u periodu pandemicu, ci hè statu una diminuzione assai significativa in u numeru di i nostri vuluntarii. I nostri figlioli cù un tipu di sangue raru in a società sò stati assai più affettati da sta situazione. U mutivu più grande per quessa chì i nostri vuluntarii di donatori di sangue cessanu di esse donatori hè chì ùn volenu micca esse in l'ambiente di l'uspidale per via di a pandemia è "Puderaghju u virus?" era paura. In fatti, hè pussibile esse donatore di sangue senza preoccupazione, seguitendu strettamente e cundizioni di maschera, distanza è igiene chì tutti cunnisciamu bè avà. Noi, i travagliadori di salute, chì sò in prima linea di sta guerra, cuntinuemu à furnisce servizii di salute in u quadru di e regule. In altre parolle, esse in l'uspidale cù e precauzioni chì avemu tutti familiarizati ùn dannu micca a nostra salute. Eccu chjamu à tutti i nostri vuluntarii: Per piacè ùn cessate micca di donà sangue, soprattuttu durante stu periodu di pandemia difficili. A leucemia, altri cancers è e malatie di u sangue cum'è l'anemia mediterranea (talassemia), chì esige una trasfusione di sangue regulare per a vita, ùn anu micca cessatu di travaglià per via di a pandemia. A chance di sopravvivenza di questi pazienti hè oculata in a vostra donazione di sangue.

Covis-19 minaccia i pazienti di u sistema immune.

Un altru prublema sperimentatu hè chì i nostri pazienti o i so parenti affrontanu l'infezione da Covid-19 durante u prucessu di trattamentu. Comu tutti sapemu, ùn hè micca faciule predichendu cumu l'infezione da Covid-19 avanzarà in quale individuu. U risicu hè più altu in cundizioni cunnisciute cum'è età avanzata è avè una malatia crònica. A chimioterapia è e droghe immunosuppressive aduprate per u cancer o u trasplante di medula ossea facenu chì l'infezione da Covid-19 sia più severa è ancu causanu a morte di i nostri pazienti. Quì, avemu tutti grandi rispunsabilità cum'è sucità, in particulare i parenti di i nostri pazienti. Seguimu attentamente a maschera, a distanza è e regule di pulizia, sia per noi stessi sia per questi zitelli chì si battenu cù malatie gravi.

Donatori Voluntarii in Trattamentu di Trasplante di Medula Ossea L'elementu più impurtante di u trattamentu.

Un altru di i prublemi chì avemu avutu hè in relazione cù i nostri pazienti chì anu bisognu di un trasplante di medula. In u nostru paese, circa un quartu di i trasplante di cellule staminali sò ottenuti da i fratelli, parenti o parenti. U restu hè furnitu da i banche di medula ossea, chì sò custituiti da piscine di vuluntarii in u mondu è in u nostru paese. Ancu s'ellu hè una istituzione assai ghjovana stabilita sottu u tettu di Kızılay in u nostru paese, TÜRKÖK, chì hè una speranza per u nostru paese è per a ghjente di altri paesi, cuntinueghja à guarì parechji pazienti. Finu a ora, più di 1500 pazienti sò stati truvati donatori di medula ossea attraversu TÜRKÖK. Sfurtunatamente, ci sò prublemi in questu sensu durante u periodu pandemicu. À u principiu di i prublemi hè chì i vuluntarii sani cù quale u paziente è u gruppu di tissuti sò assuciati cessanu di esse donatori. Alcuni di i nostri pazienti anu più di un donatore indipendente. Questi pazienti eranu in u gruppu furtunatu durante u periodu pandemicu. Sfortunatamente, i nostri pazienti, chì anu solu un donatore vuluntariu in u mondu, ùn anu micca cusì furtunatu. Ci era ancu alcuni di i nostri citadini chì eranu i soli donatori è chì u prucessu di trasplante hè statu iniziatu è chì anu rinunciatu à esse donatori per via di a scusa pandemica durante stu periodu. Sfurtunatamente, questu hè una di e situazioni più difficili di gestisce per noi. In questu casu, sfurtunatamenti, ciò chì pudemu fà per a salute di u nostru paziente hè assai limitatu. Da quì, vogliu dì à tutti i nostri citadini: Per piacè esse un donatore di cellule staminali è ùn cessate micca di esse un donatore quandu site cunghjuntatu cù un paziente. In particulare in questi ghjorni difficili, a vita di questi zitelli hè in e vostre mani.

Esse u primu à cummentà

lascia una risposta

U vostru indirizzu email ùn seranu micca publicatu.


*