Una nutrizione inadeguata è sbilanciata indebolisce l'immunità

Una nutrizione inadeguata è sbilanciata debilita l'immunità
Una nutrizione inadeguata è sbilanciata debilita l'immunità

E famiglie anu una grande rispunsabilità per l'alimentazione propria di i zitelli chì passanu a maiò parte di l'annu in casa è chì e so dieti sò disturbati per via di a pandemia, durante u so ritornu à a scola. Muratbey Nutrition Consultant Prof. Dr. Muazzez Garipağaoğlu hà dichjaratu chì e famiglie duveranu prestu più attenzione à una nutrizione curretta è di qualità per i so figlioli chì vanu à a scola.

A pandemia hà affettatu negativamente i zitelli è l'adulti. In u risultatu di l'abitudini alimentarii cambianti di i zitelli chì passanu più tempu in casa, i so equilibri di u corpu si deterioranu ancu. Duranti stu pirìudu, certi zitelli guadagnanu pisu; certi pèrdite pisu è a so crescita era stunted. Muratbey Nutrition Consultant Prof. Dr. Muazzez Garipağaoğlu hà enfatizatu chì i genitori duveranu esse cuscenti di l'alimentazione per un futuru sanu è felice.

I zitelli deve esse alimentati in modu adattatu per a so età.

Dichjarà chì e pratiche di nutrimentu adatte è equilibrate sò pussibuli cun una cucina induve si cunsumanu cibi freschi, naturali è varii, Garipağaoğlu hà dettu: "A malnutrizione, cunnisciuta cum'è malnutrizione trà e persone, è l'obesità, cunnisciuta cum'è obesità, sò minacce per a salute di i zitelli tutti. in u mondu, cumpresu u nostru paese, sò i dui prublemi più impurtanti. A prevenzione o u trattamentu di i dui prublemi pò esse pussibule cun nutrimentu adattatu à l'età è di alta qualità. Hè cunnisciutu chì i zitelli malnutriti cumincianu a scola più tardi di i so cumpagni ben nutriti, fallenu à a scola, rispondenu à e teste dopu, sò stanchi, anemici è anu un sistema immune debule. In più di a resistenza à l'insuline, a diabetes, l'ipertensione, i prublemi cardiovascular, di fegato grassu, di l'ortopedia è di a pelle, i prublemi psicologichi, cum'è micca participà à i ghjoculi è a bassa autoestima sò osservati in i zitelli obesi. Per prevene questi prublemi, i genitori devenu esse cuscenti di l'alimentazione adattata per l'età di i so figlioli, in particulare u cuntrollu di a parte. Per prutege i zitelli da l'obesità, hè cunsigliatu di cunsumà 5 porzioni di verdura è frutti, 2 ore di tempu limitatu di u screnu (Computer, TV), 1 ora di attività fisica è bevande senza zuccheru. Hè cunnisciutu chì i zitelli chì ùn abbandunonu micca a casa è ùn si movenu micca, ùn ponu micca benefiziu di i raghji di u sole è per quessa vitamina D abbastanza, è sta situazione affetta negativamente u sviluppu di l'osse di i zitelli. Parechji di sti prublemi scontri in a zitiddina sò ancu riflessi in l'adultu.

L'alimenti arricchiti cù vitamina D deve esse nantu à i nostri tavulini

Garipağaoğlu, chì hà fattu suggerimenti nantu à l'alimentazione di i zitelli durante u periodu di scola, hà dettu: "Ci sò 4 gruppi alimentari: latte, carne, pane-cereali, verdura-frutti per avè una dieta abbastanza è equilibrata. I zitelli anu da cunsumà diversi alimenti da questi 4 gruppi alimentari ogni ghjornu, à ogni pastu, se pussibule, in quantità adatte à l'età. Trà i gruppi alimentarii, l'alimenti in u gruppu di latti, chì hè a fonti principale di calciu è ancu di prutezione d'alta qualità, rinfurzà l'osse è sustene a crescita di l'altezza. Per questu, 2-3 vetru di latte-yoghurt è 1-2 fette di furmagliu deve esse cunsumati in l'annu prescolare è scola, 3-4 vetri di latte-yogurt è 2-3 fette di furmagliu deve esse cunsumati durante l'adolescenza. Hè ricumandemu chì l'alimenti sò arricchiti cù vitamina D contr'à a carenza di vitamina D, chì hè unu di i prublemi di salute più cumuni in u mondu, cumpresu u nostru paese, in l'ultimi anni. In u nostru paese, ci sò furmagli furmati arricchiti cù vitamina D chì i zitelli ponu cunsumà cun piacè. Hè impurtante è necessariu chì l'alimenti in u gruppu di latti sò inclusi in quasi tutti i pranzi di i zitelli.

L'alimenti di u gruppu di carne impediscenu l'anemia, sustenenu a crescita

L'alimenti in u gruppu di carne, chì sò ricchi in minerali impurtanti cum'è ferru, zincu, magnesiu è proteini d'alta qualità, impediscenu l'anemia è sustenenu a crescita è u sviluppu. Per avè una dieta sana, 2-3 misuri di polpette per ghjornu durante l'anni pre-scola è scola, è 3-5 misure di polpette durante l'adolescenza sò abbastanza per cunsumà carne, pollo o pisci. Invece di carne, pollame è pisci, legumi, cum'è ciciri, lenticchie, fagioli, fagioli, fagioli è pesci d'occhi neri pò esse manghjatu 1-2 volte à settimana. L'ova pò esse manghjatu una volta à ghjornu in cucina induve ùn ci hè micca o pocu alimentu d'animali, è 1-4 volte à settimana si l'alimenti animali sò cunsumati bè.

Pane è cereali, a principal fonte di energia

L'alimenti in u gruppu di pani è cereali sò a fonte principale di energia. Custituiscenu ancu una ricca fonte di B1 (tiamina) è fibra, una di e vitamini di u gruppu B chì alimentanu u nostru sistema nervu. Per questu mutivu, varietà naturali, pani marroni è / o sustituti di risu, bulgur, pasta, tagliatelle è patate deve esse prisenti in ogni gruppu di età è ogni pastu in quantità adattati per l'età di u zitellu. U cunsumu di alimenti naturali è naturali in u gruppu di pani è cereali hè impurtante per a salute.

I frutti deve esse manghjatu cum'è frutti

L'alimenti in u gruppu vegetale-fruttu, chì sò ricchi di vitamini è fibra, ùn sò micca piace à i zitelli è per quessa sò l'alimenti menu cunsumati. I zitelli ùn piace micca i platti di verdura mixte è insalate. Per questu mutivu, fà ligumi cotti da una sola varietà è offre i vegetali crudi tagliati à u zitellu aumenta l'edibility. 1-2 medium size o 2 bowls di fruttu cunsumatu ogni ghjornu hè abbastanza per i zitelli in età prescolare è scola. Duranti l'adolescenza, a quantità di fruttu pò esse aumentata da 1-2 porzioni secondu l'età, u sessu è l'attività fisica. U fruttu deve esse manghjatu cum'è fruttu è u zuccu ùn deve esse cunsumatu spessu, ancu s'ellu hè frescu.

Prufittate l'ora di pranzu cù a famiglia

prof. Garipağaoğlu cuntinuò i so suggerimenti cù e seguenti parolle: "U pianu di manghjà hè unu di i cumpunenti impurtanti di l'abitudini alimentari sani. 3 pranzi disposti cum'è colazione, pranzu è cena ùn sò micca abbastanza per i zitelli. Per i zitelli per risponde à i so bisogni energetichi è nutrizionali di ogni ghjornu, sò necessarii snacks cum'è a mità di a matina è a dopu meziornu. I zitelli in età prescolare cù capacità di stomacu chjucu sò alimentati 5-6 pranzi à ghjornu. I zitelli amparanu imitandu ciò chì vedenu, micca ciò chì hè dettu. Per quessa, i genitori è altre persone rispunsevuli di a cura di u zitellu devenu esse un esempiu per u zitellu manghjendu bè. Avà, i prudutti cum'è i furmagli divertenti in diverse forme, arricchiti cù vitamina D, pruduciutu per rinfurzà l'immunità di i zitelli è sustene a so dieta sana, ponu esse facilmente truvati.

Per chì i zitelli acquistenu abitudini alimentari sani, deve esse attentu à ùn saltà i pranzi, à manghjà inseme cù i membri di a famiglia se pussibule, per preparà piatti divertenti per i zitelli, è per assicurà chì l'ora di manghjà hè una parte piacevule di u ghjornu.

Esse u primu à cummentà

lascia una risposta

U vostru indirizzu email ùn seranu micca publicatu.


*