Sultan Abdulaziz Khan avia custruitu a prima ferrovia in Bosnia-Erzegovina

Sultan Abdulaziz Khan avia custruitu a prima ferrovia in Bosnia-Erzegovina
Sultan Abdulaziz Khan avia custruitu a prima ferrovia in Bosnia-Erzegovina

A prima ferrovia in Bosnia-Erzegovina hè stata custruita in u quadru di u prughjettu di a Ferrovia Rumeli, chì Sultan Abdulaziz Han hà previstu di estenderà da Istanbul à Vienna.

A linea ferroviaria Banya Luka - Dobrlyin, chì hè stata custruita in u quadru di u prughjettu di a Ferrovia Rumeli, partendu da Istanbul, passendu per Edirne, Sofia, Nis, Sarajevo è Banya Luka è si estende à Dobrlyin (insediamentu in a municipalità di Bosanski Novi), chì era A fruntiera austriaca in quellu tempu era una prima per a Bosnia-Erzegovina. L'archeologu bosniacu Adnan Muftarevic, chì hà trattatu u prublema in un postu chì hà fattu in Facebook, hà scrittu chì a linea longa di 101,6 km hà cuminciatu à esse aduprata da u 24 di dicembre di u 1872, è cinque locomotive sò state disposte in u magazzinu in Banya Luka à quellu tempu. .

U prughjettu di a Ferroviaria di Rumeli ùn pò micca esse cumpletu cum'è era uriginale pianificatu, dopu à i rivolti in i Balcani, a guerra di u 93 è a retirazzione di a cumpagnia di l'imprenditori da a custruzzione di a ferrovia, è ferma in a forma di linee disconnected. Per quessa, u prugettu ùn pudia ghjunghje in Bosnia-Erzegovina è a costa Adriatica cum'è previstu da Sultan Abdulaziz.

A linea Banya Luka - Dobrlyin hà patitu perdite per via di a so incapacità di cunnette cù a rete ferroviaria di l'Austria è hè stata chjusa in u 1876.

Fonte: Zambak.ba

Esse u primu à cummentà

lascia una risposta

U vostru indirizzu email ùn seranu micca publicatu.


*