Eventu tradiziunale di scambiu di sementi tenutu in Izmir

Eventu tradiziunale di scambiu di sementi tenutu in Izmir
Eventu tradiziunale di scambiu di sementi tenutu in Izmir

A Municipalità Metropolitana di Izmir hà urganizatu un avvenimentu tradiziunale di scambiu di sementi in Can Yücel Seed Center in Bornova Aşık Veysel Recreation Area. Sindaco di a Municipalità Metropolitana di Izmir Tunç Soyer"Quelli chì pruibiscenu e sementi ancestrali è permettenu à e sementi straniere di piglià ogni centimetru di a terra di u paese ùn ponu esse lucali o naziunali", disse. Mencionendu l'impurtanza di a festa, Soyer hà ancu datu u missaghju chì "Seed is root, tradition, future".

Sindaco di a Municipalità Metropolitana di Izmir Tunç SoyerCan Yücel Seed Center, chì hè diventatu operativu in Bornova Aşık Veysel Recreation Area in linea cù a visione di "Un'altra agricultura hè pussibile", hà ospitatu l'avvenimentu tradiziunale di scambiu di sementi. Centinaie di millaie di sementi lucali purtati da ogni regione di Turchia sò stati scambiati per e generazioni future. Workshops è interviste sò stati ancu fatti cum'è parte di u prugramma di l'avvenimentu, in quale tutti i residenti di Izmir sò stati invitati. Sindaco di a Municipalità Metropolitana di Izmir Tunç Soyer Hà participatu ancu à a piantazione di sementi lucali cù i zitelli.

"Avemu ancu multiplicatu i sementi di una vita tranquilla in armunia cù a natura"

Sindaco di a municipalità metropolitana di Izmir, chì hà parlatu à l'avvenimentu urganizatu cù u titulu "Seed is a root, tradition and future" Tunç Soyer"Oghje avemu riunitu intornu à a sumente, chì hè l'essenza di a vita. Vogliu chì tuttu ciò chì avemu da parlà quì si sparghje à u nostru paese è à u mondu sanu cù a benedizzione di a sumente. Semu fieri di a manera chì avemu ghjuntu da u Festival di Scambiu di Sementi, chì avemu tenutu per a prima volta in Seferihisar u 5 di ferraghju di u 2011. In l'anni 11 chì sò passati, ùn avemu micca solu priservatu è multiplicate e nostre sementi ancestrali. À u listessu tempu, avemu multiplicatu i graneddi di l'idea principale chì creanu quelli graneddi, di una vita pacífica è armoniosa cù a natura. L'avemu fattu sparghje in Turchia è in u mondu. A sumente deriva a so esistenza vera da u putere di l'autoreproduzzione. Stu putere permette micca solu di copià sè stessu, ma ancu di adattà à e cundizioni esterni cambianti. Riproducendu è adattendu à u so ambiente... Una sumente hè una benedizzione solu quandu sti dui si riuniscenu ".

"Quelli chì pruibiscenu e sementi ancestrali ùn ponu esse lucali è naziunali"

In u 2006, u presidente hà dichjaratu chì sti dui caratteristiche basi chì pruducenu sementi sò stati pruibiti cù a Legge Seed No 5553. Tunç Soyer"Cù sta lege, u cuntrollu di a sumente hè stata cumpletamente datu à e cumpagnie. Questu hè statu ancu rinfurzatu cù u regulamentu publicatu u 19 ottobre 2018. In altri palori, i nostri sementi domestici è naziunali sò stati distrutti in vista. I sementi impurtati ibridi, chì anu bisognu cumpletu di cumpagnie di sementi è persu a so capacità di ripruduzzione, alluntananu a strada. Inseme à a nostra cultura, radiche è cunniscenze chì appartenenu à u nostru passatu, u nostru avvene hè ancu ipotecatu. Dicendu chì u rendiment hè altu, anu affucatu tutte e parte di u paese cù sementi impurtati è stranieri. Purgavanu e nostre sementi lucali è e razzii una per una. Mentri e sementi stranieri invadenu a nostra patria ghjornu per ghjornu; e nostre terri cuminciaru à diventà sterili, i nostri laghi à seccassi, è i nostri fiumi à spariscia unu à unu. A nostra acque sotterranee hè sparita à centinaie di metri di prufundità. Inoltre, quelli chì anu fattu questi anu pigliatu ancu u curagiu di esse lucali è naziunali. Ebbè, chì pò esse più lucale è naziunale chè i nostri sementi, a terra è l'acqua chì ci facenu quale simu ? Appena cambiate a semente, in realtà cambiate tuttu. Quandu u nostru pruduttore diventa dipendente straneru per e sementi, diventa totalmente stranieru dipendente in l'agricultura. Allora perde a so indipendenza. I stivali sò rimpiazzati da sementi impurtati. Quelli chì pruibiscenu e sementi ancestrali è permettenu à e sementi straniere di catturà ogni centimetru di a terra di u paese ùn ponu esse lucali o naziunali. U lucale è naziunale hè Halil İbrahim Uncle di Gödence, chì hà tenutu una manciata di sementi di Karakılçık in u so pettu per anni cù mille è un sforzi. Sò e donne anatoliche chì pruteggenu quelli sementi cun grande cura, i veri lucali è naziunali ! disse.

"L'agricultura İzmir hè alimentata da sta radica"

Enfatizendu chì anu fattu i primi passi in quantu à e sementi ancestrali in i paesi in u 2009, u sindaco Soyer hà dettu: "Ddu ghjornu, i mo cari amichi andavanu da casa in casa, da paese à paese per cullà e sementi native. In questu prucessu, i nostri più grandi sustenidori sò stati e nostre donne. Avemu turnatu u tesoru accumulatu in i so petti per centu anni in u bancu più bellu in u mondu. In marzu 2011, avemu apertu u Can Yücel Seed Center in Seferihisar. In l'ultimi anni 11, avemu accumpagnatu l'urganisazione di festivals di scambiu di sementi micca solu in İzmir è i so distretti, ma ancu in tuttu u nostru paese è in u nostru paese di u zitellu, a Republica Turca di Cipru di u Nordu. È esattamente 10 anni dopu à Seferihisar, avemu apertu u Centru di Sementi Can Yücel in u Parcu Bornova Aşık Veysel in marzu di l'annu passatu. Avemu riunitu i nomi di dui maestri immortali cum'è Aşık Veysel è Can Yücel in u stessu locu per immortalizà e sementi di l'Anatolia. Oghje, a nostra rete di sementi lucali in Turchia si estende da İzmir à Ardahan è Kars. Cuntinuemu à sparte e sementi chì pruduciamu cù ogni angulu di l'Anatolia. A nostra mobilizazione di sementi in l'Anatolia Orientale continuerà sta primavera in Kars Susuz.

"Malgradu tutti l'ostaculi, salveremu u nostru paese da a grippa di a miseria"

Enfatizendu chì una manciata di pesci neri affidati à u primu festival di barattu in Seferihisar hè ghjuntu oghje nantu à millaie di decari di terra in İzmir, u sindaco Soyer hà cuntinuatu e so parolle cusì: "Oghje, coglieremu 700 tunnellate di granu karakılçık da quella manciata. di sementi. Cumpraremu stu granu karakılçık da u nostru pruduttore per 7 lire. In settembre 2022, aumenteremu a nostra lotta di sementi un passu più in là. Purtemu a più grande fiera gastronomica di u mondu, Terra Madre, in Izmir per fà i nostri pruduttori, chì sò i prutettori di i nostri sementi ancestrali, esportatori. A fiera Terra Madre Anatolia hè unu di i passi più fundamentali chì facemu per aumentà u benessere di İzmir è assicurà a so parte ghjusta. Malgradu tutti l'ostaculi posti davanti à noi, salveremu u nostru paese da l'ingrossu di a miseria è a siccità. Avemu da ottene questu pigliendu l'intelligenza di una sumente cum'è guida è cù u putere chì vene da a simplicità. A nostra lotta hè cusì chì i nostri campagnoli, chì sò ind'è u debitu, ùn anu micca esse furzati in più sementi impurtati, droghe impurtate è alimenti impurtati. Per u nostru pruduttore per esse alimentatu in u locu induve hè natu. Cusì chì sti terreni fertili ùn diventenu micca sterili. Per finisce a miseria. Per mantene viva sta patria unica chì ci hè stata affidata da i nostri antenati. Per pudè lascià un avvene assai bonu è una manata di sumente à i nostri figlioli. Questu hè u scopu principale di a nostra riunione oghje in u nostru Festival di Scambio di Sementi. Perchè a sumente hè a radica, a tradizione, u futuru.

"L'indipendenza hè u locu di Izmir"

Presidente Tunç Soyer è a so moglia, Neptün Soyer, anu unitu à a cunversazione cù u ghjurnalistu-scrittore è u vuluntariu di sementi lucali Cem Seymen dopu avè visitatu i stand. In riferimentu à l'iniziativi di sementi lucali iniziati da u sindaco Soyer quandu era sindaco in Seferihisar, Cem Seymen hà dichjaratu chì a so visita à u distrittu era un puntu di svolta in a so vita di ghjurnalismu. Seymen hà dettu: "Hè una visita chì m'hà aiutatu à capisce cuncetti cum'è l'agricultura, i sementi è l'indipendenza naziunale. Eru statu in un maravigghiusu mercatu lucale induve parechji di e cose ch'e aghju avutu in mente sò in u locu. Allora aghju pensatu assai à questu, l'aghju investigatu, è hà custruitu a mo missione interamente nantu à l'agricultura. U presidente Soyer mantene in l'agenda un avvenimentu cusì impurtante chì affetterà a nostra indipendenza naziunale. Allora ti ringraziu assai. U travagliu fattu hè un patriotismu, patriotismu. Hè bè chì Tunç SoyerCi sò suldati cum'è Neptune Soyer. U locu di l'indipendenza hè Izmir. Continuate da Izmir ", disse.

Esse u primu à cummentà

lascia una risposta

U vostru indirizzu email ùn seranu micca publicatu.


*