Quale hè Emanuel Karasu Yada Emanuel Carasso ?

Quale hè Emanuel Karasu Yada Emanuel Carasso
Quale hè Emanuel Karasu Yada Emanuel Carasso

Emanuel Karasu Efendi (o Emmanuel Carasso, natu 1862, Saloniccu - mortu 1934, Trieste) hè statu un avucatu è puliticu ebreu, citatinu di l'Imperu Ottumanu.

Hè unu di i membri famosi di i Ghjuvani Turchi. Hè appartene à una famiglia di cummercianti ebrei prominenti. Hà studiatu u dirittu è hà cuminciatu à praticà u dirittu in Saloniccu. Karasu era un membru (secunnu alcuni, u so fundatore) è dopu presidente di a Loggia Masonica Risorta Macedonian in Saloniccu è un pioniere di l'attività massonica in l'Imperu Ottumanu. Loggia massonica è alcune società sicrete eranu un locu di scontru in Saloniccu trà i simpatizzanti di i Ghjuvani Turchi, cumpresu Talat Pasha, chì avianu opinioni radicali rivoluzionarii. Mentre travaglia com'è avucatu in Saloniccu, Karasu divintò un membru di u Cumitatu di l'Unione è u Prugressu. Hè unu di i primi membri non-musulmani di a sucità.

Società, in u 1908 II. Quandu hà avutu una parolla in l'amministrazione di l'Imperu Ottumanu in u Secondu periodu Custituziunale è dopu, Karasu intrì in u Parlamentu di u Parlamentu da Saloniccu. Karasu, Sultan II. Era una di e quattru persone chì anu infurmatu à Abdulhamid di a so cundizione (detronu) in April 1909. Hè statu elettu deputatu da Saloniccu in u 1912 è da Istanbul in u 1914, quandu Saloniccu hè persu à a Grecia in a Guerra Balcanica.

Hà travagliatu per a cuuperazione di e diverse urganisazioni ebraiche in Turchia, insistia chì i Ghjudei Turchi eranu prima turchi è dopu ebrei, è era contru à u stabilimentu sionista in a Palestina Ottomana. Era un membru di u cumitatu chì hà negoziatu a fine di a Guerra Italia-Turchia cù un trattatu è hà pruvatu à fà di Saloniccu una cità internaziunale. Après l'armistice de Mudros, il s'installe à Trieste en Italie et meurt au même endroit en 1934. Hè intarratu in u cimiteru ebraicu in Arnavutköy.

Hè u ziu di Izak Karasu (Isaac Carasso), u fundatore di u gruppu Danone, chì emigrò da Saloniccu in Francia in u 1912 durante e guerre balcaniche, è hè u proziu di Daniel Carasso.

Esse u primu à cummentà

lascia una risposta

U vostru indirizzu email ùn seranu micca publicatu.


*