U Festival Internaziunale di Seta di Bursa Da Cocoon à Tessutu hè iniziatu

A Bursa International Cocoon to Fabric Silk Festival hè iniziatu
U Festival Internaziunale di Seta di Bursa Da Cocoon à Tessutu hè iniziatu

Organizatu per a terza volta quist'annu da a Municipalità Metropolitana di Bursa per purtà Bursa Silk, chì adornava i palazzi europei in u periodu ottomanu, à a vetrina mundiale, u terzu "Festival Internaziunale di Seta da Cocoon à Fabric" hà iniziatu cù a compra è a vendita. di coconi rapprisentanti in Koza Han, chì hè di circa 6 seculi.

Bursa, chì era l'ultima tappa di a strada storica di a seta in Anatolia è pruducia tappeti di seta è tessuti chì adornanu i palazzi mundiali, in particulare Topkapi durante u periodu ottomanu, hè in mostra di novu cù a so seta famosa in u mondu quasi 2 seculi dopu. In Bursa, induve una media di 15 kilogrammi di seta cruda hè stata prodotta per ghjornu in centinaie di telai di seta in u XV seculu, e fabbriche sò state chjuse una per una, soprattuttu cù a rimuzione di fondi nantu à a seta cù l'entrata in l'Unione Doganale. è i paisani chì i so coconi sò stati lasciati taglianu i morsi. Mentre a sericultura, una di e parti più impurtanti di a cultura turca, piglia u so postu nantu à i scaffali polveri di a storia; A Municipalità Metropolitana torna a Bursa Silk, chì hè u pruduttu più strategicu di l'Imperu Ottumanu è chì l'Europa ùn hà mancu raccoltu tasse per anni, à a so gloria antica. A Municipalità Metropolitana, chì hà apertu u Centru di Produzione è Disegnu di Seta Umurbey in 150 in u scopu di u prughjettu "Bursa Silk Comes to Life Again", sustene a produzzione di bozzoli in i zoni rurali è sustene a produzzione cù a produzzione di seta è l'attellu di tessitura di tappeti, hè u terzu di u Festival Internaziunale di Seta da Cocoon à Fabric, chì hè stata urganizata per scopi promozionali.

U coconu era purtatu da i cavalli

In u scopu di u festival, Koza Han, chì hè statu custruitu da Bayezid II circa 6 seculi fà è era u centru di u cummerciu di seta in u periodu ottomanu, hà ospitatu l'asta di cocoon. L'animazione cummerciale di i cummercianti rapprisentanti chì entravanu in l'osteria storica cù i so cavalli pigliò i citadini seculi fà. Dopu l'annunziu di i prezzi di u coconu frescu è seccu, l'asta hà iniziatu, è u sindaco di a municipalità metropolitana, Alinur Aktaş, hà participatu ancu à e negoziazioni. Dopu à l'avvenimentu quì, a ceremonia di apertura di u festival hè stata in u Parcu Orhangazi. Attelli nantu à i prudutti di seta fatti in tende è stand preparati in a zona suscitanu un grande interessu da i citadini.

cità chì inspira

Parlendu à a ceremonia à a quale hà assistitu u direttore provinciale di cultura è turismu Kamil Özer, u direttore provinciale di l'agricultura è a silvicultura Hamit Aygül è parechji invitati, u sindaco metropolitanu Alinur Aktaş hà dettu chì Bursa, chì era a capitale di l'Imperu Ottumanu è u puntu di intersezzione di e civiltà, ispira à quelli. chì hà principiatu à furmà l'avvene di Bursa, hà sottolineatu chì a cità Esprimendu chì ogni cità hà valori simbolichi unichi, ma i simboli di Bursa sò infiniti, u sindaco Aktaş hà dettu: "Ùn hè micca pussibule limità l'esistenza storica di Bursa à strutture monumentali. Havi una tradizione cummirciali è bazars chì sò u riflessu di sta tradizione, a cultura artighjanali è artighjanali. Per esempiu, ciò chì ci riunisce quì oghje hè a nostra seta, chì hè diventata u simbulu di Bursa dopu à longa distanza da esse un simbulu asiaticu. A seta Bursa, chì adornava i palazzi europei, in particulare Topkapı, durante u periodu ottomanu era cusì preziosa chì; L'Europa, chì piglia l'impositu da a seta cinese è iraniana, ùn hà mai tassatu a seta Bursa. Ci sforzemu di priservà Bursa Silk, unu di i valori più impurtanti di a cultura turca, è di trasmette à e generazioni future.

U primu è solu in Turchia

Ricordendu chì cum'è a municipalità metropolitana, anu apertu u Centru di Produzione è Design di Seta Umurbey in BUSMEK in 2015, u sindaco Aktaş hà dettu: "U primu è l'unicu coconu domesticu in Turchia, a seta domestica hè prodotta solu in Bursa. Avemu u scopu di riportà a sericultura à u cima in Bursa, da a piantazione di l'arbureti di mulberry à a restaurazione di i vechji attelli di seta à i so ghjorni brillanti. Inoltre, a produzzione di seta è l'attellu di tessitura di tappeti sò in serviziu in i quartieri di Kınık, Sarnıç è Karaağız di Büyükorhan è Sorgun di Keles. Inoltre, quist'annu, un attellu di tessitura manuale hè statu stabilitu in Derbent District di Iznik è hà iniziatu e so attività. Cù l'aiutu di BUSMEK, chì hè l'"università publica" di a nostra Bursa, circhemu di sensibilizà celebrendu a cugliera di u coconu, chì hè tradiziunale ripetuta à u stessu tempu ogni annu, cù un festival, è annunziendu a seta di Bursa à più persone. Vogliu chì u nostru festival, in quale i nostri artisti di l'Azerbaijan, u Kirghizistan è a TRNC participanu ancu, sia benefiziu ".

Ünal Şıpka, presidente di Bursa Silk Production Association, hà dettu chì anu stabilitu l'associu in 2012 è chì anu determinatu u prugramma di travagliu da esse realizatu à cortu, mediu è longu per rinvià a seta à i so vechji tempi. Dichjarà chì u Centru di Produzione è Design di Seta stabilitu da a Municipalità Metropolitana in Umurbey hè una di e parti più impurtanti di i so piani à longu andà, Shipka hà dettu: "Spergu chì in u nostru prossimu viaghju, spergu chì pigliate u bracciu di u Metropolitana è pigliate una longa strada inseme ".

Dopu à a ceremonia di apertura, u presidente Aktaş è u so entourage anu visitatu i stand, dopu visitatu l'esposizione di prudutti di seta preparati da artisti stranieri in u Centru Culturale Tayyare.

Esse u primu à cummentà

lascia una risposta

U vostru indirizzu email ùn seranu micca publicatu.


*