Ministru Bilgin: "U schedariu EYT serà statu à u Parlamentu prima di ghjennaghju"

U File di u Ministru Bilgin EYT Avarà Andatu à u Parlamentu Prima di Ghjennaghju
Ministru Bilgin "U File EYT Sarà statu à u Parlamentu prima di ghjennaghju"

Vedat Bilgin, Ministru di u travagliu è di a Sicurezza Sociale, hà rispostu à e dumande in a trasmissione in diretta di Haber Global è hà fattu valutazioni nantu à l'agenda.

Quandu hà dumandatu nantu à a satisfaczione di i travagliadori cù u salariu minimu recentemente determinatu, u Ministru Bilgin hà dettu: "Mentre evaluendu i salarii, hè necessariu di guardà in e cundizioni di l'ecunumia turca. L'ecunumia turca hè diventata una di e poche ecunumie in u mondu chì cuntinueghja a crescita dopu a pandemia. Quist'annu, hè diventatu una di e duie ecunumie chì cuntinueghjanu a crescita in u mondu. In l'ultimi dati, hè estremamente impurtante chì crescemu basatu annantu à l'industria. I prublemi sperimentati in u mondu sò stati riflessi in Turchia cum'è una inflazione pesante. Per dui anni, avemu seguitu una pulitica aperta, videndu i prublemi chì stu prucessu hà da creà. A Republica di Turchia hè un statu suciale. Hà un approcciu chì prutege i travagliadori è cura di i travagliadori. Avemu cuntinuatu stu approcciu cun determinazione dopu a pandemia. L'annu passatu, avemu fattu un incrementu di 50 per centu in u salariu minimu, dopu quandu l'inflazione aumentava, avemu fattu un incrementu aritmeticu sopra u 80 per centu è un incrementu cumulativu di 94 per centu à a fine di l'annu, ma l'inflazione ùn hà micca rallentatu. L'inflazione hà cuminciatu à rallentà u mese passatu, ferma in i mesi à vene, è a nostra stima hè chì entremu in maghju trà 35 è 40 per centu. Hè assai impurtante per determinà u salariu minimu in questa tabella generale. Determinà altu hè assai più impurtante, avemu stabilitu altu in queste cundizioni. Mentre spiegà a figura di 8 mila 500 TL, avemu avutu un studiu scientificu è una ricerca cù tecniche di ricerca d'osservazione approfondita. Avemu dumandatu à i pruprietarii di l'imprese, à i dirigenti prufessiunali, à i dirigenti sindacali, s'ellu ci hè, è à i travagliadori chì travaglianu quì à una scala grande, chjuca è mediana. Avemu dumandatu à u publicu turcu. A figura chì avemu determinatu evaluendu e dati chì avemu ottenutu hè una figura assai impurtante. Quandu guardemu à 8 mila 500 TL storicamente, quandu avemu vistu in termini di dollari, hè una figura assai seria è hà creatu u panicu in certi. Quelli chì anu aspittà trà 7 mila 500 è 8 mila sò stati disturbati da questu, ma questu succede, simu un statu suciale è avemu da cumpiendu i requisiti di u statu suciale.

"Risolveremu legalmente i prublemi trà a diga di a linea di travagliu è a diga di u locu di travagliu"

Quandu hà dumandatu perchè un regulamentu hè statu fattu sopra l'inflazione, ricurdendu i rapporti di l'aspettattivi di l'inflazione di a fine di l'annu è perchè i rapprisentanti di l'unione ùn eranu micca nantu à a tavula malgradu sta stampa, u Ministru Bilgin hà rispostu cusì:

"Attacemu una grande impurtanza à travaglià cù i nostri sindicati perchè i sindicati sò urganisazioni chì rapprisentanu u travagliu. Sfurtunatamente, u tassu di sindacalizazione in Turchia hè assai bassu. U fattu chì u 17 per centu di i 14 milioni di travagliadori in Turchia sò sindicalizzati hè un percentinu assai chjucu. Aghju dettu ripetutamente chì ci vole à travaglià per apre a strada di a sindacalizazione. U sindacalismu forte in cullaburazione cù i nostri sindicati allarga a basa suciale di l'ecunumia turca, a basa suciale di a crescita. Dicu chì u sindacalismu forte è a libertà d'associu deve esse pavimentatu quant'è pussibule. Avemu altri prughjetti per prumove questu. Ci sò qualchi prublemi in u sistema di negoziazione cullettiva, vulemu fà arrangiamenti per superà elli, è risolve legalmente i prublemi trà u limitu di l'industria è u limitu di u travagliu. Aghju cambiatu u regulamentu nantu à a determinazione di u settore di u travagliu, vogliu fà arrangiamenti chì aprenu a strada per l'urganizazione in cunfurmità cù a lege. A Cummissione di Determinazione di u Salariu Minimu hà trè cumpunenti; L'impiegatori è i travagliadori sò rapprisentati quì in numeri uguali, è ci hè una cumissioni di 15 persone cum'è u Ministeru di u travagliu è a Sicurezza Soziale di u statu. U Ministeru di u travagliu è a Seguretat Soziale ùn hè micca un partitu quì, u nostru scopu principale hè di determinà un salariu minimu chì mantene e cundizioni di travagliu di u statu suciale. Sta volta, i nostri rapprisentanti di i travagliadori ùn anu micca assistitu. Anu dettu: "Ùn avemu micca firmatu se ùn avemu micca 9 mila" è ùn anu micca participatu à un affare chì cuminciaru assai altu, è questu hè à a so discrezione. Vulemu assai chì sta firma sia firmata in l'accordu tripartitu ".

"Ùn ci era micca una tale dumanda da e trè grandi cunfederazioni"

Bilgin hà ancu spiegatu e parolle ch'ellu avia dettu in un prugramma di trasmissione in diretta à u quale avia participatu prima, "Alcuni sindicati vulianu chì u salariu minimu ùn supere micca 8 mila TL", è hà trasmessu i seguenti:

"Avemu andatu in parechji posti di travagliu è avemu fattu una ricerca. I picculi imprese sò assai difficiuli di urganizà. Ci sò picculi sindicati urganizati quì. Hè ciò chì i sindacali ci anu riflessu nantu à noi in a ricerca in prufonda. I sindicati vulianu questu in u scopu di a ricerca. I sindicati, e trè grandi cunfederazioni chì si sò scontri cun mè ùn anu micca fattu una tale dumanda. I sindicati chjuchi anu fattu una tale dumanda perchè eranu difficiuli d'urganizà, incapaci di negozià accordi cullettivi di paga alta, è eranu preoccupati di chjusi di u travagliu o espulsioni di massa di i travagliadori. Avemu dedutu questu da quì: ci vole à andà à un unionismu forte aprendu a strada per l'urganizazione ".

"Semu in un puntu cumpetitivu in l'usu di a tecnulugia in l'industria"

Quandu hà dumandatu s'ellu ci seranu incentivi è supporti supplementari per i patroni in casu di una situazione negativa per via di e cundizioni globale in u periodu interim, u Ministru Bilgin hà dettu: "L'effetti di a recessione in Europa ponu dannu noi in termini di esportazioni in Europa. Puderà mette un frenu à e nostre esportazioni, ma Turchia hè assai attiva in a ricerca di novi mercati. Ùn pò micca rimpiazzà l'Europa immediatamente, ma a rimpiazzà cù u tempu. Ci hè dui mutivi assai impurtanti perchè l'ecunumia turca pruduce in cundizioni cumpetitive; A stabilità demucratica in Turchia è l'industrializazione di Turchia, in particulare cù a ghjovana industria è e tecnulugia più avanzate. Aghju visitatu e instalazioni industriali in e cità chì visitu, induve ci sò tecnulugii cumpetitivi chì pudemu chjamà unu o dui in u mondu. L'investimenti fatti da Turchia pruducenu inputs micca solu in l'industria di difesa, ma ancu in altre industrii. In particulare in i lochi induve e tecnulugia di cumunicazione è e tecnulugia di produzzione sò integrate, a produtividade hè in crescita in questa industria ghjovana cù l'effettu di l'industrializazione digitale. Ùn dicu micca chì Turchia ùn serà micca affettata da questu, pò esse, ma spergu chì ferma limitatu. Pensu chì l'ultime figure industriali anu dimustratu questu ", disse.

U Ministru Bilgin, quandu hà dumandatu nantu à l'ultima situazione in quantu à i studii EYT è s'ellu ci sarà un requisitu di età, hà dettu: "Serà cunsideratu pussibule chì ci sarà una fascia d'età. L'età pussibuli sò stati discututi in l'opinione publica, coprerà diverse fasce d'età davanti à noi, quantu costu rifletterà in quale anni, questi sò una materia di calculu in l'ecunumia turca. Ùn dicu micca s'ellu ci sarà un requisitu di età o micca, ma faremu u più inclusivu secondu e pussibilità.

"U schedariu EYT hà da andà à u Parlamentu prima di ghjennaghju"

Rimarchendu chì sguasseranu u schedariu EYT da a so scrivania prima chì vene ghjennaghju è chì andarà à u Parlamentu, Bilgin hà dettu: "I membri di l'EYT travaglianu principalmente in u settore privatu. Anu ricevenu indemnità da i patroni, i patroni piglianu un prestitu in u so nome, ma pensemu à fà u pagamentu direttamente à l'impiigatu, micca à u patronu. U nostru Ministru di Finanze hà fattu una preparazione rapida annantu à questu prublema è hà pruduttu una suluzione per questu prublema. Se i pensionati cuntinueghjanu à travaglià, pensemu di portà a prima di sustegnu di a sicurità suciale à u listessu livellu cum'è l'impiegati prima di ritirate. Attualmente, u so numeru righjunghji 1 milioni 900 mila cù i figuri à u principiu di dicembre. Questi numeri aumentanu da u mese à u mese, è ponu esse più di 2 milioni à u principiu di ghjennaghju. S'ellu ùn ci era micca esigenza di età, 1 milione 900 mila persone chì cumpiendu l'altri dui cundizioni avarianu pussutu ritirà à u stessu tempu. Circa 400 mila di elli sò i servitori civili, circa 480 mila sò fundatori di ligami, è vicinu à 1 millioni sò assicurati, chì chjamemu 4/A. U numaru di persone chì ùn anu micca un travagliu, ùn travaglianu in ogni locu, ma chì aspettanu a so età hè di 274 mila persone. S'elli anu cumpletu u numeru di ghjorni di prima, s'ellu anu finitu u so periodu d'assicuranza in retirement, sò ancu cuparti. Questa hè a cobertura tutale di quelli chì si ritiranu immediatamente. Se ci hè un requisitu di età, circa a mità di sta figura si ritirà questu annu è a mità l'annu dopu. In fatti, cù stu regulamentu, chjamatu riforma, in u 99, u statu hà fattu un accordu chì assicurassi chì u nostru sistema d'assicuranza di pensione si mantene. Un certu stadiu hè statu righjuntu in questu regulamentu, induve almenu 3 impiegati finanzianu e so pensioni cù i primi d'assicuranza di un pensionatu. Era cascatu à 1.7 per noi, avà hè sopra à 2.1. Se facemu questu arrangiamentu, prubabilmente diminuite à 2 o 1.9, ma postu chì l'età aumenterà gradualmente da avà, pensu chì pudemu aumentà à 2.5 o 3 à un certu puntu, postu chì a rata di participazione di a forza di travagliu di i ghjovani. a pupulazione hè sempre alta in Turchia.

Quandu hà dumandatu nantu à l'aumentu di i servitori è e pensioni, u Ministru Bilgin hà dettu: "L'annu passatu, avemu aumentatu i nostri impiegati publichi è i servitori civili sopra u tassu di inflazione. U nostru travagliu cuntinueghja questu annu. Ci sparteremu cù u publicu in pocu tempu, prima o ghjustu dopu à a vigilia di l'annu novu ".

Ricordendu chì a pensione più bassa hè di 3 mila 500 lire, Bilgin hà dettu chì ci sò circa 500 mila persone in questu gruppu da Bağ-Kur o cun cuntribuzioni assai limitate. U Ministru Bilgin hà nutatu chì un studiu serà realizatu cù a cunniscenza di u statu suciale per quelli in questu gruppu.

Esse u primu à cummentà

lascia una risposta

U vostru indirizzu email ùn seranu micca publicatu.


*