TÜBİTAK Manda Studenti di u Liceu à i Poloni

TUBITAK Manda i Studenti di u Liceu à i Poloni
TÜBİTAK Manda Studenti di u Liceu à i Poloni

Trè studenti di u liceu di Antalya anu pruduttu bioplastica da ghiande. U prughjettu chì anu sviluppatu hà vintu u primu premiu in u TUBITAK High School Students Pole Research Projects Competition. U materiale bioplasticu, chì hè 20 volte più durable chì u saccu di u mercatu, pò dissolve in natura in 45 ghjorni. TÜBİTAK mandarà i studienti di u liceu da Antalya à l'Antartida cù una applicazione chì hà implementatu per a prima volta. E ragazze anu l'uppurtunità di pruvà i so prughjetti nantu à u cuntinente biancu unendu a 2023th National Antarctic Science Expedition in 7.

"U successu di Antalya"

Azra Ayşe Bıçakcı, Hilal Başak Demirel è Zeynep İpek Yanmaz da Antalya Wish Schools hà participatu à a Cumpetizione di Prughjetti di Ricerca Pole di Studenti di u Liceu 2204-C urganizata da a Presidenza di u Programma di Supportu Scientificatu TÜBİTAK (BİDEB).

"Participatu à l'atelier"

I studienti, chì sò stati ritenuti degni di u primu premiu cù u prughjettu "Produzzione indigena è naziunale di materiali bioplastici per prevene a contaminazione microplastica in l'oceani artici", anu assistitu à a 6th National Polar Sciences Workshop tenuta à l'Università Tecnica di Karadeniz. I studienti 3, chì sò cunti à a robba per u Cuntinente biancu, anu fattu una presentazione à l'attellu è presentanu i so prughjetti.

"Provaranu u so prughjettu"

Facendu un discorsu à l'attellu, u presidente TÜBİTAK Prof. Dr. Hasan Mandal hà dichjaratu chì i studienti anu da fà una ricerca di campu nantu à i so prughjetti è hà dettu: "Averanu l'uppurtunità di pruvà a bioplastica chì anu sviluppatu, chì pò dissolve rapidamente in natura. Inoltre, passanu u tempu cù i scientisti chì participanu à a spidizioni è amparà nantu à a ricerca è i studii di campu. Oltre à questu, visitanu e basi scientifiche di diversi paesi in l'Antartida è anu l'uppurtunità di scuntrà scientisti stranieri.

"Mille applicazioni l'annu passatu"

TÜBİTAK MAM KARE Direttore è Coordinatore di a spedizione Prof. Dr. Burcu Özsoy hà dichjaratu chì a chjama per i Prughjetti di Ricerca Pole per i Studenti di u Liceu hà ricevutu applicazioni da tutta a Turchia è hà dettu: "U cuncorsu, chì hè tenutu dapoi dui anni, hà dumandatu quasi mille prughjetti ogni annu. Avemu quattru rami in studii polari cum'è scienze suciali, scienze di a terra, scienze di a vita è scienze fisiche ". disse.

Spieghendu u prughjettu per u quale anu vintu u primu premiu, Yanmaz hà dettu: "Avemu sintetizatu un film bioplasticu utilizendu ghiande per prevene a contaminazione in u nostru mondu è in i poli. Siccomu u bioplasticu ùn cuntene micca sustanzi tossichi, ùn dannu micca e cose viventi, mentre chì i plastichi cunvinziunali si dissolvi in ​​450 anni, i plastichi chì pruducia sò dissolvi in ​​pocu di 45 ghjorni.

Dichjarà chì i plastichi chì pruducenu sò 20 volte più durable cà i sacchetti di l'alimentazione, Yanmaz hà dettu: "Ùn pensava micca chì vene quì quandu sò intrutu in a cumpetizione. A cosa più impurtante per mè hè chì pruveremu u nostru campione in l'Antartida, è pigliaremu campioni di microplastiche da quì è esamineremu ancu ". disse.

Ayşe Bıçakcı hà dichjaratu chì i materiali alimentari cum'è u granu, u granu è u risu sò usati per a produzzione bioplastica è hà dettu: "Questi prudutti sò difficiuli di truvà in u mercatu mundiale in termini di sustenibilità. Ma i ghiande ùn sò micca cusì. Hè ancu unicu perchè hè a prima volta in a literatura chì una ghianda hè stata aduprata in un tali prughjettu ". disse.

"Sotto a presidenza"

I studienti chì participanu à a 7a Expedizione Naziunale di Scienza Antartica, chì hè realizata sottu l'auspici di a Presidenza, sottu a rispunsabilità di u Ministeru di l'Industria è a Tecnulugia, è sottu a coordinazione di l'Istitutu di Ricerca Polare TUBITAK Marmara Research Center (MAM) ( KARE), riceverà una furmazione prima di a spedizione antartica. À i studienti chì andaranu à a 7th National Antarctic Science Expedition cù a squadra, TÜBİTAK MAM KARE Direttore è Coordinatore di l'Expedition Prof. Dr. Burcu Özsoy vi accompagnerà. I studienti anu sottumessu una furmazione speciale prima di u viaghju.

"Hè ricivutu i so premii à TEKNOKENT"

In u cuncorsu apertu in 2022, 60 studienti cù 134 prughjetti qualificati per a tappa finale. In l'esibizione finale di a cumpetizione tenuta à u Complex Sportiu Çotanak in Giresun, i studienti anu cumpetitu in 4 temi di ricerca. In u risultatu di u cuncorsu, un totale di 4 prughjetti ricivutu premii, cumpresi 7 primu postu, 10 secondu postu, 4 terzu postu è 25 premii d'incentive. I prupietarii di i prughjetti anu ricevutu u so premiu da u presidente Recep Tayyip Erdoğan à TEKNOFEST 30, tenutu in Samsun u 4 d'Aostu - 2022 Settembre 2022.

U Ministru di l'Industria è a Tecnulugia, Mustafa Varank, durante a so visita à TEKNOFEST Black Sea tenuta in u Complex Sportiu Çotanak, hà esaminatu i prughjetti in u scopu di u 2204-C Studenti di u Liceu Pole Research Projects Competition organizatu da TÜBİTAK BİDEB. U Ministru di l'Industria è a Tecnulugia Mustafa Varank, chì era impressiunatu da i prughjetti di successu, hà dichjaratu chì u Cuncorsu di Prughjetti di Ricerca Pole hè un novu campu è chì anu una impurtanza particulare à sta cumpetizione è chì questi studienti anu da andà à i Poloni. A preparazione hè stata cuminciata nantu à a ricumandazione di u Ministru Varank. I prughjetti premiati sò stati valutati da diverse prospettive da una ghjuria di esperti in i so campi, è in u risultatu di queste valutazioni, u prughjettu "Produzzione di Materiale Bioplasticu Domesticu è Naziunale per Prevenzione di l'Inquinamentu Microplasticu in l'Oceani Artichi" hè statu intitulatu à participà à u prugettu. 7th National Antarctic Science Expedition.

Esse u primu à cummentà

lascia una risposta

U vostru indirizzu email ùn seranu micca publicatu.


*