7 scientisti chì anu participatu à a 19a Expedizione Naziunale di Scienza Antartica sò partiti da Istanbul

Scientist chì participanu à l'Expedizione Naziunale di Scienza Antartica partì da Istanbul
7 scientisti chì anu participatu à a 19a Expedizione Naziunale di Scienza Antartica sò partiti da Istanbul

I scientisti turchi cuminciaru un novu viaghju per scopre a scatula negra di a Terra. 7 scientisti chì anu participatu à a 19th National Antarctic Science Expedition partenu da Istanbul. Sutta l'auspice di a Presidenza, sottu l'auspice di u Ministeru di l'Industria è Tecnulugia, a spidizioni serà realizata sottu a coordinazione di TÜBİTAK MAM Polar Research Institute (KARE), è novi ricerche scientifiche chì decifraranu i codici di u Cuntinente Bianco. sarà realizatu.

Per a prima volta, 3 liceani anu participatu à a spidizioni quist'annu. I studienti di u liceu di Antalya, chì anu vintu u "Concursu di Prughjetti di Ricerca Pole di Studenti di u Liceu" urganizatu da TÜBİTAK Scientist Support Programme Presidenza (BİDEB) in u scopu di TEKNOFEST, travaglià nantu à bioplastiche in u più grande desertu di ghiaccio di u mondu.

A spedizione hè stata coordinata da u Direttore di l'Istitutu TÜBİTAK KARE Prof. Dr. A delegazione di Burcu Özsoy includerà 19 Turchi è ancu 2 scientisti ecuadoriani è 1 colombiani. I scientisti chì andaranu à u cuntinente più fretu, più ventu è seccu di u mondu, travaglià nantu à 18 prughjetti diffirenti.

U Ministru di l'Industria è a Tecnulugia Mustafa Varank hà dichjaratu chì l'Antartida hè un laboratoriu naturali è hà dettu chì anu u scopu di stabilisce una basa permanente in u Cuntinente Bianco. Enfatizendu chì a so intenzione hè di custruisce una Turchia chì si sviluppa cù a scienza è a tecnulugia, u Ministru Varank hà dettu: "U modu per fà questu hè di invistisce in i ghjovani". disse.

A 7a spedizione scientifica naziunale in l'Antartida hà iniziatu. A prima dichjarazione nantu à a spedizione hè vinuta da u Ministru Varank. Varank hà participatu à u Programma di Promozione di l'Istitutu di Ricerca per l'Energia Pulita, u Cambiamentu Climaticu è a Sostenibilità in Konya. Facendu un discorsu quì, Varank hà dettu:

Scientist chì participanu à l'Expedizione Naziunale di Scienza Antartica partì da Istanbul

LABORATORIU NATURALE

Avemu cuminciatu à trattà cù l'Antartida grazia à a visione di u nostru presidente. Più di 50 paesi anu attualmente centri di ricerca in Antartide. Ma Turchia ùn hè mai statu interessatu in questu locu finu à u nostru guvernu. Quandu si guardà, s'è vo fate una ricerca scientifica nantu à u passatu è u futuru di a Terra, induve hè u so laboratoriu naturali ? Antartida. Nisunu di noi hà pigliatu cura di elli. Finu à chì u nostru presidente hà dettu: "Cum'è Turchia, ùn pudemu micca stà daretu mentre ci hè una situazione cusì impurtante quì". finu à ch'ellu hà dettu è hà iniziatu spidizioni di scienza quì.

PIÙ DI 50 PAESI LÀ

Avemu attualmente una basa scientifica temporale in l'Antartida. Chì hè a nostra intenzione? Per stabilisce una basa scientifica permanente quì. Fighjate, più di 50 paesi anu basi quì. Nisun paese musulmanu hà una basa scientifica quì. Quale farà questu? Per grazia di Diu avemu da fà. Hè impurtante di prisentà sta visione.

Sviluppu cù a scienza, a tecnulugia

Ci sò 3 studenti di u liceu trà i scientisti chì anu fattu una spidizioni scientifica. Quale sò sti studienti ? Studienti chì sò ghjunti prima in u TUBITAK Polar Research Contest. Mandemu i studienti di u liceu di u liceu più altu in l'Antartida. Pruvaranu i so prughjetti quì. Hè cusì largu u nostru orizzonte è a nostra visione. 20 anni fà "Manderemu i vincitori di a cumpetizione in l'Antartida". Se l'aghju dettu, probabilmente ùn mi crederete micca. A nostra vera intenzione hè di custruisce una Turchia chì si sviluppa cù a scienza è a tecnulugia. A manera di fà questu hè di investisce in i ghjovani.

FINAL STOP ISULA FERRI

Dopu à a dichjarazione di u Ministru Varank, i scientisti chì si uniscenu à a spedizione si sò riuniti in u Terminal VIP di l'Aeroportu di Istanbul (IGA). Dopu à e prucedure di passaportu, a squadra hà unitu à a spidizioni scientifica è hà iniziatu u viaghju per ghjunghje à l'Isula Horseshoe, induve a basa scientifica temporale turca si trova in l'Antartida.

SERRANU PRIMI

TÜBİTAK Presidente di i Programmi di Supportu Scientificu (BİDEB), chì hà salutatu a delegazione, Prof. Dr. Ömer Faruk Ursavaş hà dichjaratu chì cum'è a presidenza, sustenenu i prughjetti di i ghjovani in parechji campi cum'è l'ambiente, u clima, a matematica, a fisica è a chimica, è hà dettu: "I nostri studenti 3 seranu i primi in Turchia è guidanu i studienti chì facenu passi. per fà ricerche in u futuru. Realizzeranu i so prughjetti quì è videremu i risultati inseme. disse.

U NÚMERU DI DONNE CRESCE

Coordinatore di spedizione TÜBİTAK KARE Direttore di l'Istitutu Prof. Dr. Burcu Özsoy, in a so dichjarazione prima di u volu, hà dichjaratu chì, à u cuntrariu di l'anni precedenti, 3 studenti di u liceu eranu cun elli è hà dettu: "Semu assai felici, ma ci hè un altru latu più. Semu felici chì u numeru di e donne scentifichi in a spidizioni di questu annu hè più altu ch'è in altre spidizioni ". disse. Rimarchendu chì i studienti femine implicati in a spidizioni anu un prugramma sfarente di a delegazione, u Prof. Özsoy hà dettu: "Averanu l'uppurtunità di visità e basi di altri paesi, scuntrà scientisti internaziunali è travaglià in laboratori di scienza in altri paesi". disse.

PREPARAZIONE IN U MAR NEGRU

prof. Nutendu chì e scienze atmosferiche sò ghjunte à u primu pianu in questa spidizioni, ma chì anu da fà una larga gamma di studii scientifichi cum'è a geologia, i microplastici, e strutture vulcaniche è i studii di l'ecosistema, Özsoy hà dettu: "Da u ghjornu chì a nostra squadra di spedizione hè diventata chjaru, preparazione. per e cundizioni Antartiche hè sempre stata in prima linea per noi. A salvezza di a vita hè u più impurtante per noi. Avemu da fà un travagliu assai preziosu quì. Ma a sicurezza prima. In questu sensu, avemu tramindui riunioni di coordinazione è trasmette infurmazioni à a nostra squadra ogni annu, è avemu ancu studii di campu chì avemu realizatu in a regione di u Mari Neru questu annu, cum'è studii di campu, caminari in a neve, è primi aiuti. ." disse.

GRANDE PRIDE

Zeynep İpek Yanmaz, un studiente di u liceu in a delegazione chì si n'andò in Antartide, hà dettu: "Cumu squadra, simu veramente entusiasmati. Avemu principiatu stu prughjettu cù una presentazione di poster à l'Università Tecnica di Gebze. L'avemu prisintatu à u nostru maestru quì. Dopu à longu prucessi, avemu avutu sta opportunità à a fine di TEKNOFEST Mar Neru è hè un grande onore per noi di pruvà u nostru prughjettu in l'Antartida ". disse.

PLASTICA A DISOLUZIONE RAPIDA

Spieghendu chì anu pruduciutu filmi bioplastici basati in amidu è cellulosa utilizendu a longa cortezza è a parte di frutti di l'arburu cù u so prughjettu, Yanmaz hà dettu: "Mentre i plastichi tradiziunali si dissolvi in ​​450 anni, u nostru plasticu si dissolve in appena 45 ghjorni. In fatti, si dissolve più rapidamente in ambienti alkalini, chì hè parzialmente alkaline in ambienti oceanici, cusì si dissolve in l'Antartida in un tempu ancu più cortu è hà una struttura chì hè 20 volte più durable di i sacchetti di l'alimentarii chì usemu ". disse.

EDUCAZIONE NEVE À AYDER

Yanmaz hà dettu chì anu ricevutu furmazione di neve in Ayder cù a squadra chì participà à a spidizioni è hà dettu: "Avemu amparatu cumu ancu a robba duverebbe esse quì. In fatti, hè u listessu psicologicu. In fatti, partemu cumplettamente pronti. Quandu si tratta di l'Antartida, tutti sognu di pinguini. Di sicuru, li videremu. Ciò chì faremu hè di esaminà u prucessu di dissoluzione di un plasticu chì pruduciamu. In altre parolle, videremu se i dati chì avemu ottenutu sò validi ancu in a regione ". disse.

CHI HA IN A DELEGAZIONE ?

I scientisti chì participanu à a 7th National Antarctic Science Expedition seranu trasferiti à a basa scientifica temporale in Antartida via a strada Istanbul-Sao Paulo-Santiago-Gutierrez-King George. In più di 19 Turchi, 3 scientisti stranieri si uniscenu à a spedizione da i so paesi. A delegazione, chì include scientisti di a Direzzione Generale di Carte, a Direzzione Generale di Meteorologia, u Dipartimentu di Navigazione, Idrografia è Oceanografia, includerà ancu un fotogiurnalista di l'Agenzia Anadolu. L'ambasciadore di Santiago Gülcan Akoğuz participerà ancu à a delegazione.

SOLIDARITÀ INTERCONTINENTALE

A squadra Antartica mantene una stazione d'osservazione meteorologica automatizata chì appartene à u Cile è situata nantu à a strada di spedizione. Durante u ritornu, purterà 2 circadori cileni in i so paesi. Sparterà ancu opportunità logistiche per l'Spedizione Antartica Ceca per ghjunghje à u cuntinente. Inoltre, u museu britannicu chjamatu "Base Y" cuntrullà a stazione. Questi studii di i scientisti turchi ùn anu micca affettatu u prugramma di spedizione.

SHARING D'ESPERIENZA INTERNAZIONALE

Quandu unu di i circadori turchi in a delegazione ghjunghje à u Cuntinente biancu, si unisce à i scientisti in l'Spedizione Antartica Ceca. Un scientist turcu in a delegazione participà ancu à u so travagliu in Escudero Station in Cile in marzu. Un ricercatore turcu hè attualmente in u cuntinente biancu cù l'Spedizione Antartica Spagnola.

ALTU SUCCESSU DI I STUDENTI DI SCUOLA

L'annu passatu, in a Cumpetizione di Prughjetti di Ricerca Polari di Studenti di u Liceu 2204-C urganizata da TÜBİTAK BİDEB, 3 studienti femine anu pigliatu u prughjettu cù u Prughjettu "Produzzione di Materiale Bioplasticu Indigeniu è Naziunale per Prevenzione di a Polluzione Bioplastica in l'Oceani Articu". I studienti di u liceu anu sintetizatu film bioplasticu cù ghiande. Cù questi prughjetti, hà ottenutu un materiale chì pò dissolve in a natura in 45 ghjorni è hè 20 volte più durable chì i plastichi. Cù l'istruzzioni è a guida di u Ministru Varank, e ragazze campioni anu u dirittu di participà à a spedizione di scienza.

Esse u primu à cummentà

lascia una risposta

U vostru indirizzu email ùn seranu micca publicatu.


*