U "Congressu di e donne è l'ecunumia" hà iniziatu in Izmir

Cuminciò u Cungressu di e Donne è di l'Ecunumia in Izmir
U "Congressu di e donne è l'ecunumia" hà iniziatu in Izmir

U Cungressu di e donne, urganizatu da u grande capu Mustafa Kemal Atatürk u 2 di ferraghju di u 1923, per attirà l'attenzione à u locu è l'impurtanza di e donne in u prucessu di sviluppu suciale, hè statu cunvucatu 100 anni dopu sottu u nome "Congressu di e donne è di l'economia". u listessu ghjornu. Parechji rapprisentanti chì travaglianu nantu à i diritti di e donne è i diritti di e donne cuminciaru à presentà e so idee è suggerimenti per guidà e pulitiche ecunomiche di u futuru Turchia. U cungressu durà tuttu u ghjornu.

U "Congressu di e donne è di l'ecunumia", u primu foru di u Cungressu di l'Ecunumia di u Secondu Seculu chì si terrà u 15-21 di ferraghju da a Municipalità Metropolitana di Izmir cù u slogan "Custruemu a Turchia di u Futuru", hà iniziatu à l'Art Ahmed Adnan Saygun. Centru. Esattamente 100 anni dopu, à u foru di e donne, chì hè statu riurganizatu u 2 di ferraghju, parechji rapprisentanti chì travaglianu in i diritti di e donne è i diritti di e donne cuminciaru à presentà e so idee è suggerimenti è sparte i so prughjetti per a custruzzione di e pulitiche ecunomiche di u futuru Turchia. À l'apertura di u foru, i slogans "Istanbul Contract Keeps Alive" sò stati cantati. U foru cuntinueghja tuttu u ghjornu.

Sezgin: "Oghje facemu un grande passu"

Parlendu à l'apertura di u foru moderatu da İdil Türkmenoğlu, u presidente di u Cunsigliu di l'Associazione İzmir Business Women (İZIKAD) Betül Sezgin hà dettu: "Sò assai entusiasta. Aghju una bella vista. L'unica cosa certa in u mondu hè u passatu, l'unicu ciò chì avemu travagliatu hè u futuru. Sò fieru di esse in questu cungressu ispiratu da e differenze. Per rializà u nostru sognu cumuni in Izmir Tunç SoyerGrazie. Oghje facemu un grande passu. "Avemu da principià oghje da fà u nostru megliu".

Kılıç: "Noi donne ùn rinunceremu mai à i nostri sogni"

Esprimendu ch'ella hè orgogliosa di a riurganizazione di u Cungressu di e Donne, chì hè stata tenuta in a listessa data 100 anni fà, u presidente di l'Associazione Consulenti di Gestione Egea (EgeYDD) Pınar Kılıç hà dettu: "Hè assai impurtante per esse cun voi in questu foru, induve i suluzioni sò discututi, micca i prublemi. 86 per centu di u nostru paese hà rinunciatu à i sogni, ma noi donne ùn rinunceremu mai à i nostri sogni. Custruiremu u futuru di e donne, chì sò cunnisciute cum'è u sicondu sessu in u mo paese, cù e decisioni chì faremu inseme oghje ".

Aşkıner: "Avemu bisognu di cuntà storie di successu"

U presidente di u Cunsigliu di l'Associazione di e donne d'affari di l'Egeu (EGİKAD) Şahika Aşkıner hà dettu: "Per parechji anni, avemu fattu sforzi per sustene l'imprenditorialità di e donne in u nostru paese. Avemu bisognu di cuntà l'imprenditorialità di e donne è e storie di successu di e donne. Questu hè qualcosa assai impurtante ", disse.

Zorlu: "I stereotipi sesisti da esse eliminati"

Sibel Zorlu, presidente di u Cunsigliu di ESİAD, hà dichjaratu chì a Turchia hè u 146u postu trà 124 paesi in l'Indice Globale di Inuguaglianza di Genere è hà dettu: "A participazione di e donne in l'impieghi, a pulitica è i meccanismi di decisione hè bassa. Prima di tuttu, i stereotipi sessisti è i preghjudizii chì nascenu da sti stereotipi anu da esse eliminati. I curricula di l'educazione à tutti i livelli deve esse pianificatu in una manera chì hè sensibile à l'ugualità di genere. U statu hà una grande responsabilità in questu sensu ".

Kestelli: "Ùn molla mai, lotta"

Işınsu Kestelli, presidente di u Cunsigliu di Amministrazione di İzmir Commodity Exchange, hà dettu: "In generale vedemu e donne in i campi, spessu ùn anu micca assicurazione. Ùn pudemu micca ottene una efficienza piena cù a mità di putenza. Mai lascià corre. Lotta ", disse.

Soyer: "E donne sò i sapienti"

Parlendu à a sessione intitulata "Entra in u Secondu Seculu" in u scopu di u "Congressu di e donne è di l'economia", u presidente di u Cunsigliu di l'Unione Izmir Village-Koop Neptün Soyer hà dettu: "In BC. In u 12000, e donne sò cultivate, trasfurmendu u granu in pane per alimentà l'umanità. In u Museu di l'Archeologia di Şanlıurfa, induve l'invenzione di l'agricultura hè raffigurata, figuranu sempre figure femminili. Senza donne, ùn ci pò esse micca agricultura, nè pruduzzione. A donna hè a prima à cultivà u granu, è a donna à fà u pane per a prima volta. Hè ancu quellu chì hà iniziatu a cuntinuità di l'agricultura è hà fattu a transizione di a vita umana da u nomadismu à a vita stabilita. In più di cumu fà l'agricultura, hà acquistatu a cunniscenza di ciò chì cullà da a natura è cumu si usa. Hè una grande donna. Una vechja. Allora u sàviu ", disse.

"48 per centu di i travagliadori in l'agricultura sò donne"

Dichjarà chì e donne è l'agricultura sò in una relazione intensa oghje, cum'è ùn si sò micca separati in tutta a storia, Neptün Soyer hà dettu: "Tuttavia, soprattuttu in e zone rurale, u travagliu intensivu di e donne hè ignoratu in u sustenimentu di e famiglie. E donne travaglianu in u campu da a matina à meziornu è in casa per u restu di u ghjornu. A parte di e donne in l'allevamentu di l'animali hè ancu assai grande. Si cura di tuttu, da a cura di l'animali à a so nascita. A donna sà ancu evaluà a carne è u latte ch'ella ottene. Ancu s'è a maiò parte di i maestri sò omi oghje, a ghjente hà manghjatu un furmagliu diliziosu da e mani di e donne sàviu in tutta a storia. In fatti, e donne sò esperti di gastronomia. Evalueghja tutti l'alimenti è crea novi sapori. Quandu i diversi settori sò esaminati in u nostru paese, si vede chì l'unicu settore induve a pupulazione femina chì travaglia hè quasi uguale à a pupulazione maschile hè l'agricultura. U 48 per centu di e persone chì travaglianu in l'agricultura sò donne è u 50 per centu sò omi. U settore più vicinu à questu campu hè u settore di serviziu, induve a rata di e donne chì travaglianu in quellu settore hè solu 28 per centu.

"Se luttemu inseme, u nostru livellu di benessere aumenterà"

Dichjarà chì e donne chì assumanu funzioni cusì impurtanti anu sfurtunatamenti assai prublemi, cum'è esse private di pratiche di sicurezza suciale, stà solu cù a miseria, travagliendu in impieghi intensivi di travagliu, Neptün Soyer hà cuntinuatu e so parolle cusì: a sicurità di e donne chì travaglianu in u settore agriculu. Tuttavia, sta questione deve esse pagatu più attente à a sucità. Ancu s'ellu vi parlu di u settore agriculu, questu vale per tutti i settori. Siccomu e donne ùn sò micca pagate per u so travagliu in a vita cummerciale, e so rispunsabilità in casa sò ancu ignorate completamente. L'incapacità di e donne in i prucessi di decisione significa chì e decisioni pigliate sò sfurtunatamenti a mità. E decisioni ghjuste sò pussibuli pensendu ugualmente, decidendu inseme, è à sente l'altri. Unu di i più grandi sbagli chì facemu quandu parlemu di i diritti di e donne hè di fucalizza nantu à e donne è ignurà l'impattu di e norme di masculinità nantu à u sughjettu. Avemu da cambià a nostra perspettiva. E donne anu da esse abilitate, ma intantu, l'omi anu da esse ancu sensibilizzati à l'ugualità di genere. Pudemu luttà inseme per chì e donne ponu esse più forti in ogni campu. Solu in questu modu pudemu aumentà u nostru livellu di benessiri è campà una vita ghjustu è pacifica ".

Çerkezoğlu: "A seconda categuria di disoccupazione più alta hè a definizione larga di disoccupazione femminile"

Esprimendu chì a disoccupazione hè unu di i prublemi più fundamentali di a Turchia, u presidente di a Confederazione di i Sindacati di i Travagliatori Rivoluzionari (DISK) Arzu Çerkezoğlu hà dettu: "U travagliu di e donne in Turchia hè affruntatu cù salari bassi è discriminazione. Quandu guardemu tutti i tipi di disoccupazione, i numeri di disoccupati di i ghjovani sò assai alti. A seconda categuria alta di disoccupazione hè a disoccupazione femminile largamente definita. In nuvembre 2022, a definizione larga di disoccupazione femminile hè di 23,9 per centu. Duranti u periodu epidemicu, i tipi di disoccupazione femminile eranu assai più alti paragunati à l'altri categurie di disoccupazione è sta tendenza cuntinueghja. Disuguaglianza di genere in i mercati di u travagliu
diventa più profonda. L'impiegu qualificatu hè pocu per e donne. A distanza trà u salariu minimu è u salariu mediu per e donne hè sempre più chjucu. U 60 per centu di e donne in Turchia travaglianu per una figura intornu à u salariu minimu ", disse.

Enfasi nantu à l'ugualità di genere

Enfatizendu chì e donne sò affruntate à a viulenza di u sessu è u fastidiu, Arzu Çerkezoğlu hà attiratu l'attenzione à a necessità di implementà e pulitiche suciale chì piglianu a carica di cura da e donne. Çerkezoğlu hà dettu: "U numeru di kindergarten deve esse aumentatu. Tutte e zoni industriali duveranu esse obligate à apre un nursery. Studi chì finiscinu di l'impieghi sessisti è di a divisione di u travagliu sessista deve esse messu à l'agenda. L'impieghi senza qualificazione è e pratiche salariali ingiuste in u travagliu di e donne deve esse cummattitu. A perdita di salarii per via di a maternità di e donne deve esse prevenuta. U permessu di cura postpartum definitu per e donne in i regulamenti deve esse cunvertitu in permessu parentale. "U travagliu à tempu pienu è sicuru deve esse creatu per e donne, micca travaglii precarii flessibili".

Trasferimentu: "Avemu da esse partenarii"

Reyhan Aktar, Vicepresidente di u Cunsigliu di Amministrazione di TÜRKONFED è Presidente di a Cummissione Women in Business (IDK), hà dettu: "Avemu discututu assai prublemi quì, da l'educazione à l'impiegu è a pulitica multiforme. Supportemu l'empowerment di e donne in questi spazii. Emu donne esistemu per rinfurzà u so putere vicinu à ogni persona debule. In questu seculu, ùn duvemu più esse seguitori, ma stakeholder ", disse.

Più di 50 associi di e donne si sò riuniti à u foru

U "Congressu di e Donne è di l'Ecunumia", di u quale Tüpraş hè u patrocinatore tematicu, hè tenutu in partenariatu cù a Federazione Anatolica Occidentale di l'Associazioni di l'Industriali è di l'Imprenditori (BASİFED) è cù u sustegnu di a Confederazione Turca di l'Imprese è l'Affari (TÜRKONFED). U sindaco di a municipalità metropolitana di Izmir hà assistitu à u foru induve e donne di parechje professioni diverse si sò riunite. Tunç Soyer è a so moglia, u presidente di İzmir Village Coop Union Neptün Soyer, u presidente provinciale CHP İzmir, a moglia di Şenol Aslanoğlu, Duygu Aslanoğlu, u sindaco di Karaburun Ilkay Girgin Erdoğan, a moglia di u sindaco di Çeşme Ekrem Onan, Nuriş Onan, Bayraklı A moglia di u sindaco Serdar Sandal Aylin Sandal, u sindaco di Seferihisar İsmail A moglia di l'adulti Fatma Adult, a moglia di u sindaco di Kemalpaşa Rıdvan Karakayalı Lütfiye Karakayalı, a moglia di u sindaco di Ödemiş Mehmet Eriş Selma Eriş, l'Anatolia Occidentale di l'Industriali è l'Associazioni di l'Associazioni di l'Imprese di l'Anatolia Occidentale, u Cunsigliu di l'Associazioni di l'Industriali è di l'Imprese di l'ED AliFİal (ED) İZIKAD Presidente di u Cunsigliu Betül Sezgin, Ege YDD Presidente di u Cunsigliu Pınar Kılıç, ESİAD Presidente di u Cunsigliu Sibel Zorlu, EGİKAD Presidente di u Cunsigliu Şahika Akıner, U DİSK Presidente Arzu Çerkezoğlu, EGİK Presidente di u Cunsigliu di a Regione ASKEKOOP Rappresentante di ASKLAN Memiş Sarı, ricercatore-autore Bekir Ağırdır, rapprisentanti di più di 50 associazioni di donne chì travaglianu à livellu naziunale è internaziunale.

Organizatu cù sponsor è sustenidori ben stabiliti

Unu di i patrocinatori tematichi di u Cungressu di l'Ecunumia di u Secondu Seculu, Tüpraş hà travagliatu da parechji anni per assicurà chì e donne ponu piglià un postu più grande in a vita cummerciale.

Ci sò 12 associazioni, 2 5 membri è quasi 4 2 imprese in u corpu di a Federazione Anatolica Occidentale di l'Associazioni di l'Industriali è di l'Imprese (BASİFED), chì hè u cumpagnu di u "Congressu di e Donne è di l'Ecunumia". BASİFED furnisce impieghi per 35 mila persone, furnisce u XNUMX per centu di u cummerciu esteru di Turchia è u XNUMX per centu di l'impieghi registrati in l'agricultura è u settore non publicu.

Cuntribuisce à l'avvenimentu, TÜRKONFED riunisce 30 federazioni, più di 300 associazioni naziunali è internaziunali è più di 60 mila cumpagnie sottu u so tettu. TÜRKONFED, cù a so basa di membri, furnisce u 83 per centu di u cummerciu esteru tutale (non energeticu) è u 55 per centu di l'impieghi registrati in l'agricultura è u settore non publicu.

U Cungressu principia u 15 di ferraghju

U Cungressu di l'Ecunumia di u Secondu Seculu, cuncepitu cum'è una iniziativa civile, trasparente è pienamente participativa, si terrà trà u 15-21 di ferraghju 2023. À a fine di u cungressu, i pruposti pulitichi chì formanu u novu seculu seranu spartuti cù tutta a Turchia.

U secretariatu di u cungressu hè realizatu da l'Agenzia di Pianificazione di İzmir (İZPA) affiliata à a Municipalità Metropolitana di İzmir. Pudete visità iktisatkongresi.org per infurmazioni detallate è u calendariu di l'avvenimenti nantu à u Cungressu di l'Ecunumia di u Seculu Seculu.

Esse u primu à cummentà

lascia una risposta

U vostru indirizzu email ùn seranu micca publicatu.


*