A Via di Ritorna à a Normale hè di accettà u Traumu

A Via di Ritorna à a Normale hè Acceptendu u Traumu
A Via di Ritorna à a Normale hè di accettà u Traumu

U psicologu clinicu specialistu Sümeyye Keskin da Medical Park Gebze Hospital hà fattu dichjarazioni annantu à i disordini di stress post-terremotu.

Dichjarà chì hè cunnisciutu chì u 15 per centu di a sucietà sperimenta riazzioni di stress traumaticu quandu si trovanu disastri naturali traumatici, cum'è i terrimoti, Uzm. Klnk. Ps. Keskin hà dettu: "Queste reazzioni di stress includenu insomnia, incubi, perdita di l'appetite, difficultà cuncentrazione, ùn vulete parlà, esse constantemente alerta, etc. hè vistu cum'è. E reazzioni pò varià secondu l'effettu fisicu di u traumu, età, ambiente suciale è pèrdite. U fattu chì u terrimotu affetta a ghjente in modu cognitivu, cumportamentale è suciale crea una lacuna emotiva in a persona. Stu gap emutivu cresce cù u tempu è appare cum'è una risposta di stress agutu (AST) in prima, è dopu cum'è un disordine di stress post-traumaticu (PTSD) cum'è a durata di e reazzioni diventa più longa.

Dichjarà chì ci sò 4 gruppi principali chì sò psicologicamente affettati da u terrimotu, Uzm. Klnk. Ps. Keskin li hà listatu cusì:

Primu gruppu: Sò persone chì anu sperimentatu u terrimotu direttamente. Sò quelli chì anu sperimentatu personalmente a perdita di vita è di pruprietà.

Secondu gruppu: Questu hè u gruppu chì ùn hà micca sperimentatu u terrimotu per sè stessu, ma chì i so parenti l'anu sperimentatu unu à unu.

Terzu gruppu: Hè custituitu di persone chì portanu aiutu à a zona di u terrimotu. Queste persone ponu esse in turnu o vuluntarii.

Quartu gruppu: Sò persone chì ùn anu micca sperimentatu u terrimotu elli stessi o i so parenti, ma anu amparatu nantu à u terrimotu attraversu i media è e persone ".

Esprimendu chì ancu chì l'effetti fisichi è psicologichi di u terrimotu eranu diffirenti in ogni gruppu, e reazzioni di stress chì hà creatu eranu simili. Klnk. Ps. Keskin hà dettu: "I incubi visti in e vittime di u terrimotu è quelli visti in e persone chì anu vistu l'avvenimentu in televisione ponu esse simili. Induve si differenzia hè in a freccia è a gravità di l'incubo. Dopu à u terrimotu, i sintomi di stress di certi persone diminuiscenu è u benessere psicologicu hè ottenutu in pochi ghjorni. Ma per certi, a situazione ùn hè micca cusì faciule è tempurale ", disse.

Raccogliendu i sintomi di stress post-traumaticu sottu 3 rubriche principali, Dr. Klnk. Ps. Sharp hà dettu:

"Replaying l'avvenimentu una volta è più (Flashback): A so mente hè constantemente preoccupata di u traumu, ancu s'ellu ùn vole micca ricurdà. Hè scomodu cù questi pinsamenti. Si vede sudazione, palpitazioni di u core, vampate di calore. Ancu s'ellu ùn ci hè micca un ricordu di u traumu, l'imaghjini chì venenu in mente sò abbastanza disturbanti. À u listessu tempu, u 30 per centu di e persone anu sintomi di isolamentu da u so propiu corpu è di i sentimenti (depersonalizazione) è alienazione da u so circondu è l'uggetti (derealization). A persona traumatizata hà difficultà à discrive i so sentimenti è emozioni, diventa alienatu da ellu stessu è da u so ambiente, è visualizeghja l'avvenimenti cum'è s'ellu era un esterno, ancu s'ellu hè quellu chì u vive.

Evitazione: Mostra l'attu di evità ogni situazione chì vi ricurdarà di u traumu. Evita e persone, i lochi è e conversazioni chì li ricurdanu di l'avvenimentu per suppressione i so pinsamenti.

Eccitazione eccessiva in reazioni fisiche è emotive: Sempre in alerta per un eventuale periculu. Reagisce istantaneamente à u sonu è u cuntattu fisicu. Per esempiu, una persona reagisce eccessivamente à un slam di a porta brusca è pensa chì riviverà u so traumu. Hè sempre in vigilia per ùn sperimentà più u traumu ".

In riferimentu à e cose da esse cunsideratu quandu si avvicina à qualchissia cù u disordine di stress post-traumaticu, Uzm. Klnk. Ps. Keskin hà dettu: "U primu passu per a ricuperazione hè l'accettazione. I metudi appiicati à qualchissia chì accetta chì sò stati traumatizati è chì hè normale per sperienze questi sintomi travaglianu assai più veloce. Il faut attendre avec patience qu'il accepte qu'il soit traumatisé et qu'il a besoin d'un soutien, sans se précipiter. Hè necessariu micca di furzà a persona traumatizata à l'aiutu psicologicu. Quandu si capisce chì a so qualità di vita hè diminuita, ellu hà digià dumandatu u sustegnu necessariu. In ogni casu, s'ellu ci hè ideazione suicida, hè impurtante ùn aspittà micca chì a persona l'accetta è informà l'istituzioni è l'urganisazione necessarii.

Nutendu chì duvemu dichjarà chì l'individuu ùn hè micca solu, Uzm. Klnk. Ps. Keskin hà dettu: "Deve esse avvicinatu u più calmu è comprensibile pussibule. Invece di dì "U tempu passa, vi scurdate cum'è tutti si scurdanu", l'usu di frasi cum'è "Vogliu chì sapete chì sò cun voi" aiuterà a persona traumatizata à sente sicura. Ogni infurmazione innecessaria, micca originale è irrilevante ùn deve esse trasferita à l'altra parte. Altrimenti, pruvucarà u traumu è u face cresce più. Se a persona traumatizata hè un zitellu; Hè impurtante di fà sentu chì site cun ellu senza ghjudicà ellu o soprallu cù dumande. Perchè l'ansietà di i zitelli sò più intensi è e so capacità di suluzione sò sempre in u stadiu di sviluppu.

Enfatizendu chì solu l'abbracci anu u putere di guarì u traumu, ancu senza parlà mentre cumunicà, Uzm. Klnk. Ps. Keskin hà dettu: "L'abbracciu hè l'espressione di 'Sò quì è sò cun voi in ogni circustanza' trasformata in azione. Se ci sò sintomi chì affettanu negativamente a qualità di vita, causanu diminuzioni in u travagliu è u rendimentu di a scola, portanu à fallimentu in relazioni cù l'ambiente suciale, è a perdita di fiducia in e persone è in u mondu cù penseri suicidi, u sustegnu di un specialista di salute mentale deve esse. esse cercatu ", hà cunclusu.