3 in 1 Cancers ponu esse prevenuti

Tutti i casi di cancru ponu esse prevenuti
3 in 1 Cancers ponu esse prevenuti

Anadolu Medical Center Specialist Oncologia Medica Prof. Dr. Yeşim Yıldırım hà dettu chì secondu e dati di Statistiche Globali di Cancro, ci sò stati 2020 milioni di novi malati di cancro diagnosticati in 19,3 è 10 milioni di pazienti sò morti per via di u cancer.

Yıldırım hà dettu: "Mentre i cancers di pulmone, prostata, intestinu grossu, stomacu è fegatu sò più cumuni in l'omi; I cancers di u pettu, u colon, u pulmone, u collu è a tiroïde sò più cumuni in e donne. Un terzu di i casi di cancru pò esse prevenutu cù a cuscenza è u diagnosticu precoce, mentre chì un altru terzu pò esse guaritu cumpletamente cù un diagnosi precoce è trattamentu adattatu. Millioni di vite ponu esse salvate cù prugrammi di screening, sensibilizazione, vaccinazione protettiva contr'à certi cancers causati da virus, riducendu i fatturi ambientali, piglià diverse misure preventive in quelli chì anu fattori di risicu geneticu, diagnosi precoce è trattamentu.

Anadolu Health Center Medical Oncology Specialist Prof., chì hà spartutu chì u cancru più frequentemente diagnosticatu in u mondu hè u cancru di pettu, seguitu da u cancro di pulmone, u cancro di u colon è u cancru di prostata. Dr. Yeşim Yıldırım hà dettu: "U cancru hè una malatia chì si verifica com'è u risultatu di cambiamenti in i nostri geni chjamati "mutazione" è a proliferazione incontrollata di cellule normali. U 5-10 per centu di tutti i cancers sò ereditarii è mostranu a trasmissione famigliali. In questu gruppu, i geni chì causanu u cancer pò esse trasmessi geneticamente da una generazione à l'altru. Per esempiu, se i vostri parenti di u primu è u sicondu gradu anu u cancru di pettu o di l'ovaru, i testi genetichi detallati anu da esse fattu. Se ci sò individui cù u cancru di l'intestinu grossu è uterinu in a famiglia, ricumandemu di riceve cunsiglii genetichi per determinà u vostru risicu di cancru ereditariu.

I testi di screening reducenu a rata di morte per u cancer

Specialista in Oncologia Medica Prof. Dr. Yeşim Yıldırım hà continuatu a so dichjarazione cusì:

"I testi di screening cunsigliati per u cancru di mama, u cancro di u colon, u cancru di u pulmone è u cancru cervicale riducenu a mortalità ligata à u cancru offrendu a rilevazione precoce di u cancer. E donne ponu esse cuminciate cù una mammografia di basa trà l'età di 40-44 per u cancru di mama. Trà l'età di 45-55, mammografia regulare hè cunsigliatu ogni annu. Dopu à l'età di 55, u screening cù mammografia pò esse cuntinuatu ogni 2 anni.

"U screening deve esse pianificatu apposta in i pazienti à risicu altu"

Raccomandendu chì u screening per u cancru cervicale (cancru cervical) deve esse principiatu à l'età di 25, Prof. Dr. Yeşim Yıldırım hà rimarcatu chì a prova HPV è a prova di Papanicolau sò eseguite cum'è teste di screening è hà enfatizatu chì hè cunsigliatu di ripetiri una prova HPV basale ogni 5 anni s'ellu hè negativu, è di fà una prova di Pap test ogni 3 anni.

Sottulineendu chì u screening cù colonoscopia ogni 10 anni hè cunsigliatu per i persone in u gruppu di risicu mediu chì ùn anu micca una malatia intestinale cronica o ùn anu micca storia di famiglia di cancru di u colon, Specialist Oncology Medical Prof. Dr. Yeşim Yıldırım hà dettu: "I metudi non invasivi, cum'è e teste immunoistochimiche fecali o testi di sangue occulto di feci ponu ancu esse aduprati cum'è screening, ma a colonoscopia deve esse realizata in casu di risultati pusitivi. In i malati d'altu risicu per u sviluppu di u cancer colorectal, u screening deve esse pianificatu apposta secondu i risichi persunali. Per d 'altra banda, u screening per u cancer di pulmone hè realizatu nantu à i pazienti di 50-80 anni cù una storia di fumatori di almenu 20 pacchetti / annu, fumatori attuali o chì anu smesso di fumà in 15 anni. Cum'è una prova di screening, hè cunsigliatu di fà una tomografia pulmonaria di bassa intensità annu. Hè pussibule detectà u cancer di pulmone prima cù a tomografia in questi pazienti in stu gruppu di risicu.

Anadolu Medical Center Specialist Oncologia Medica Prof. Dr. Yeşim Yıldırım hà spartutu i so cunsiglii per i malati di cancro chì anu finitu u so trattamentu per ùn avè micca più cancru:

  • Ùn fume micca,
  • manghjate sanu,
  • Ùn cunsumà micca fritti, grassi saturati, bevande acide è zuccherate, cibi processati, prudutti di carne.
  • Cunsumate diverse varietà di ligumi freschi è frutti, ùn manghjate micca un tipu di dieta.
  • Sceglite l'alimenti fatti di grani integrali.
  • Limite u cunsumu di carne. (2-3 à settimana)
  • Eserciziu: L'eserciziu regulare hè assai impurtante per a salute fisica è mentale.
  • Siate menu, move più.
  • Pigliate cura di fà esercizii ligeri, cum'è caminari per almenu 30-45 minuti ogni ghjornu o esercizii intensi per 2-60 minuti duie volte à settimana.
  • Mantene u vostru pesu ideale, se avete acquistatu pesu, pruvate à cuntrullà cù u cuntrollu di nutrimentu è l'esercitu.

I sintomi di u cancer sò i seguenti:

  • Tosse persistente prolongata, mancanza di respirazione,
  • Cambiamentu in l'abitudini intestinali, stitichezza prolongata o diarrea persistente,
  • sputum sanguinante,
  • Videndu sangue in u grande toilette, vomitu sanguinante,
  • Videndu u sangue in l'urina
  • Perdite vaginali sanguinanti è persistenti, sanguinamentu in e donne in menopausa,
  • Durezza è massa in u pettu, gonfiore, allargamentu di i nodi linfatici,
  • Durezza brusca è masse in u corpu, gonfiore abdominal,
  • Sanguinamentu in moles nantu à a pelle, cambiamentu di culore è forma, crescita,
  • Perdita di pisu inspiegabile, febbre alta persistente, sudorazione notturna eccessiva, fatigue,
  • Ingiallimentu di a pelle è l'ochji,

Quelli chì anu tali lagnanze deve cunsultà un duttore.