Iznik, candidatu à a Lista di u Patrimoniu Mondiale di l'UNESCO

Iznik Candidatu à u Patrimoniu Mondiale di l'UNESCO
Iznik, candidatu à a Lista di u Patrimoniu Mondiale di l'UNESCO

U schedariu riguardanti u distrittu Iznik di Bursa, mandatu da u Ministeru di a Cultura è u Turismu per a candidatura permanente di u Patrimoniu Mondiale di l'UNESCO, hè statu accettatu da l'UNESCO cum'è cumpletu cù u so cuntenutu è u so furmatu. Dopu à u prucessu chì hà da cuntinuà cù l'esame di u schedariu, e visite in u campu è l'esami di rapportu di l'esperti ICOMOS di l'Organismu di Cunsigliu di l'UNESCO, se Iznik hè inclusu in a Lista di u Patrimoniu Mondiale o micca, seranu annunziati in a riunione di u cumitatu chì si terrà in ghjugnu 2024.

A Municipalità Metropolitana di Bursa cuntinueghja à cuglieri i frutti di i so sforzi per mantene u patrimoniu storicu è culturale vivu è trasfirallu à e generazioni future è per intruduce sti valori in u mondu. Cumu serà ricurdatu; Cù i sforzi di a Municipalità Metropolitana, Bursa hè stata inclusa in a Lista di u Patrimoniu Mondiale di l'UNESCO cù l'area di Khans, Sultan Complexes è Cumalıkızık in 2014, cusì un passu impurtante hè statu fattu per a prumuzione di a cità in l'arena internaziunale. Micca cuntentu di questu, a Municipalità Metropolitana, chì hà trasfurmatu a cità in un museu à l'aria aperta cù "restaurazioni", hà ancu fattu un passu impurtante in a prumuzione di i valori culturali immateriali. Bursa, chì hà sappiutu esse inclusu in a Rete di Cità Creative di l'UNESCO in u campu di l'artigianu è l'arti populari, in quale "tettu è a seta Bursa sò in prima linea", hè diventatu un membru di a Rete Globale di Cities Learning Cities di l'UNESCO.

L'unicu candidatu di Turchia Iznik

Iznik hè stata inclusa in a Lista Tentativa di u Patrimoniu Mondiale in u 2014, postu chì hè una cità storica unica chì porta i valori tangibili è intangibili di e civiltà à l'oghje cù e so caratteristiche storichi. Per fà studii di candidatura permanenti, a presidenza di l'area di Iznik hè stata stabilita in a municipalità metropolitana in 2016. U pianu di gestione preparatu da a Presidenza di u situ di Iznik hè statu appruvatu da u Cunsigliu di Coordinazione è Supervisione in maghju 2022 è hè entratu in vigore. U dossier di candidatura di Iznik, preparatu in cunfurmità cù a guida di implementazione di l'UNESCO, hè statu sottumessu à u Ministeru di a Cultura è u Turismu in Aostu 2022. U pianu di gestione è u schedariu di candidatura, chì hè statu cumpletu da a Presidenza di u situ di Iznik in pocu tempu cum'è 1 annu, hè statu cunsideratu degnu di esse un candidatu per a lista permanente di l'UNESCO in a "evaluazione fatta da u Ministeru di a Cultura è u Turismu". U Ministeru hà mandatu solu u schedariu di candidatura permanente di Iznik da Turchia à u Centru di u Patrimoniu Mondiale di l'UNESCO u 19 di settembre di u 2022.

Occhi nantu à l'UNESCO

Mentre u prucessu di dichjarà Iznik Patrimoniu di l'Umanità cuntinueghja, tutti l'ochji sò avà nantu à l'UNESCO. Un cambiamentu Iznik à longu andà hà iniziatu à l'UNESCO, chì hà accettatu u File Iznik di Turchia cum'è cumpletu in termini di cuntenutu è formatu. U schedariu Iznik hè statu sottumessu à u Cunsigliu Internaziunale di Monumenti è Siti, l'organu cunsigliu di l'UNESCO, per esse esaminatu è evaluatu. Esperti assignati da l'ICOMOS farà visite in u campu trà lugliu è settembre 2023 per esaminà e gestione di u campu in quantu à u statu di cunservazione di i siti presentati in u schedariu. Trà uttrovi è nuvembre 2023, l'esperti di l'ICOMOS dumandaranu infurmazioni supplementari nantu à e sezioni in u schedariu chì ùn anu micca cunsideratu abbastanza. In dicembre 2023, l'ICOMOS notificà à a sede di l'UNESCO a so decisione in quantu à u schedariu. In u ghjugnu 2024, u Centru di u Patrimoniu Mondiale di l'UNESCO rivederà tutti questi documenti è u rapportu ICOMOS è annunzià a so decisione nantu à Iznik à a Reunione di u Cumitatu di u Patrimoniu Mondiale di l'UNESCO.

"Semu seguitu da vicinu"

U sindaco metropolitanu Alinur Aktaş hà enfatizatu chì, cù i so siti archeologichi di 8500 anni è l'insediamentu urbanu di 2500 anni, Bursa hè una cità antica chì ospitu a civiltà Bitinia, Bizantina, Seljuk è Ottomana. Dichjarà chì facenu tuttu u travagliu necessariu per presentà Bursa à u mondu in u megliu modu, u sindaco Aktaş hà dettu: "In questu cuntestu, avemu riesciutu à entre in a Lista di u Patrimoniu Mondiale di l'UNESCO in 2014 cù l'Area Khans, i complexi di sultan è Cumalıkızık. Avemu riisciutu à esse inclusi in a Rete di Cità Creative di l'UNESCO in u ramu "artigianu è arti populari", induve a seta Çini è Bursa sò in prima linea. Ùn cuntentate di successu, avemu cuntinuatu e nostre iniziative è diventate un membru di a Rete Globale di Cities Learning UNESCO. Cum'è Bursa, avemu u scopu di migliurà constantemente noi stessi. Avà un passu assai impurtante hè statu fattu per Iznik. U nostru Ministeru di Cultura è Turismu hà mandatu solu u schedariu di Iznik da Turchia, cum'è candidatu à a Lista di u Patrimoniu Mondiale di l'UNESCO, à u Centru di u Patrimoniu Mondiale di l'UNESCO, è u nostru schedariu hè statu accettatu. Seguimu u prucessu da vicinu. Speremu di sparte una bona nutizia cù i nostri concittadini di Bursa è Iznik in u periodu à vene.