I zoni di Izmir adatti à u stabilimentu sò determinati

E regioni di Izmir adatte à u stabilimentu sò determinate
I zoni di Izmir adatti à u stabilimentu sò determinati

A Municipalità Metropolitana di Izmir cuntinueghja u so travagliu per determinà e caratteristiche di a terra di Bornova Plain è u so circondu è u so cumpurtamentu durante i terremoti. In u studiu, un mudellu tridimensionale di a piaghja serà creatu per determinà cumu serà affettatu da un eventuale terrimotu. Allora, l'idoneità per a valutazione di l'insediamentu serà rivalutata integrendu cù altri risultati da u studiu di microzonazione.

A ricerca di sismicità iniziata da a Municipalità Metropolitana di Izmir in terra è in mare per fà a cità resistente à i disastri cuntinueghja. I travaglii di perforazione sò stati iniziati in l'area di u Campus di l'Università Bornova Ege per determinà i terreni sani per a custruzzione. Quandu i studii per determinà e pruprietà di a terra di a Piana di Bornova è u so circondu, è u so cumpurtamentu durante i terrimoti, saranu determinati e zone adatte è inadatte per a custruzzione, cunnisciute cum'è microzonazione. Inoltre, diventerà chjaru dopu à u studiu cumu e zone residenziali esistenti seranu affettate da pussibuli terremoti.

I campioni sò pigliati da a regione

A prufundità di u pozzu in u Campus di l'Università Ege, chì hè unu di i pozzi di perforazione per esse perforatu per scopi geologichi, geotecnichi è idrogeologichi à 49 mila 900 metri in u distrittu, hè di 300 metri. Nihat Sinan Işık, u docenti di u Dipartimentu di Ingegneria Civile di a Facultà di Tecnulugia di l'Università di Gazi, chì face parte di a squadra chì hà realizatu u studiu, hà dettu chì anu realizatu studii per determinà e proprietà di a terra di Bornova Plain è u so circondu è u so cumpurtamentu durante u terrimotu, è campioni sò stati pigliati da a regione. Dichjarà chì l'esperimenti seranu realizati in laboratori nantu à i campioni, Nihat Sinan Işık hà dettu: "Dopu à queste, e proprietà meccaniche è dinamiche di a terra seranu determinate, è à a fine di u prugettu, u muvimentu di u terrimotu serà applicatu in u L'ambiente di l'informatica è a risposta di sta regione durante u terrimotu serà misurata ".

17 pozzi prufondi seranu aperti per scopi geotecnichi

Spieghendu chì i pozzi sò stati perforati sia per u monitoraghju di i frane è per a determinazione di e proprietà di a terra in u scopu di i studii, Işık hà dettu: "Ci sarà 17 perforazioni di pozzi profondi in totale. A prufundità varierà è serà determinata in situ. Questu hè u primu studiu realizatu à una tale prufundità in Turchia. L'altri pozzi geotecnichi eranu trà 30 metri è 15 metri di prufundità. Sò per strutture più superficiali. Ma postu chì questu hè una perforazione profonda, determineremu a struttura di tutta a pianura è di u bacinu tutale ".

Bornova Plain serà modellatu in trè dimensioni

Çanakkale Onsekiz Mart University Member Faculty Engineer Geophysical Engineer Prof. Dr. Aydın Büyüksaraç hà dichjaratu chì anu utilizatu l'applicazione di logging PS, chì hè un metudu per determinà i moduli dinamichi di a terra. Enfatizendu chì una misura cusì intensa hè stata applicata per a prima volta, Büyüksaraç hà dettu: "Pigliemu 200 misure geofisiche in cellule di 560 metri quadrati in Bornova Plain. Queste 9 diverse misurazioni sò realizate simultaneamente è à intervalli regulari. Facemu ancu registri di accelerazione. I registri di l'accelerazione sò ancu fatti in i parti più prufonde di a Piana di Bornova. Evaluendu tutti questi inseme, avemu pensatu à mudele a Piana di Bornova in trè dimensioni. "Ci sò stati studii fatti prima, ma hè a prima volta chì un studiu cusì intensivu è cumpletu hè statu fattu", disse.

U mudellu di bacinu emergerà

Spieghendu chì e misurazioni sismiche sò normalmente fatte da a superficia, Aydın Büyüksaraç hà dettu: "A prufundità di perforazione quì hè di 300 metri è u travagliu di logging PS à una prufundità di 300 metri hè realizatu per a prima volta in Turchia. In questu rispettu, hè un studiu assai impurtante. Stu dispusitivu hè longu 7 metri. U cala in u pozzu cù una gru d'acciaio. Ottenemu valori di velocità sismica da i punti più prufundi di u bacinu. I carte di adattabilità di l'insediamenti sò stati creati per ottene infurmazioni da i primi 30 metri di prufundità. Tuttavia, oghje hè statu capitu chì i primi 30 metri d'infurmazioni ùn sò micca abbastanza, soprattuttu in i lochi cù bacini profondi cum'è a Piana di Bornova. U studiu di logging PS serà integratu cù altri studii geofisichi realizati nantu à a superficia, risultatu in un mudellu di bacinu più precisu è più precisu. "Avemu megliu definitu u caratteru di u bacinu", disse.

E cità sicure seranu stabilite

U prufessore hà dichjaratu chì à a fine di i studii, i terreni debuli è i terreni qualificati diventeranu chjaru. Dr. Büyüksaraç hà datu l'infurmazioni seguenti: "In cunsiquenza, a microzonazione si farà. In altri palori, i lochi adattati o inadatti per u stabilimentu seranu distinti. Questu serà inclusu in i piani di zoning. Quandu u permessu di pianificazione hè datu, infurmazione chjara serà revelata nantu à quale l'altezza di u pianu pò esse periculosa. Averemu infurmazioni chì affettanu direttamente a custruzzione. A cundizione principale per a sustenibilità di e cità in Turchia hè di priorità a sicurità di u terrimotu. Mentre creanu e cità sicure per u terrimotu, avemu da sapè prima chì caratteristiche a terra è a terra chì campemu. "Quandu modelle u bacinu, avemu da ottene infurmazioni nantu à quanti metri di fundazione duvemu stabilisce à quale prufundità per a custruzzione, o a resistenza di u terrimotu di l'edificazioni esistenti".

20 mila metri di pozzu di perforazione hè stata aperta

Di i 49 mila 900 metri di perforazione previstu per esse apertu, un totale di 17 mila metri di pozzi di perforazione sò stati aperti finu à avà, circa 3 mila metri per geotecnica è 20 mila metri per scopi di frana è idrogeologia. Quandu i studii sò finiti, ogni tipu di periculi di disastru è risichi di u distrittu, da i sfondate à a liquefaction, da a geologia medica à l'inundazioni, è l'idoneità di a regione per u stabilimentu serà evaluatu. In u scopu di u prugettu BayraklıU travagliu serà realizatu nantu à una superficie totale di 12 mila ettari in i cunfini di Bornova è Konak.