"İzmir serà una cità neutra per u clima in u 2030"

''İzmir diventerà una cità neutra per u clima''
"İzmir serà una cità neutra per u clima in u 2030"

Sindaco di a Municipalità Metropolitana di Izmir Tunç Soyerhà assistitu à a cima di a Crisa Climatica è hà enfatizatu l'impurtanza di creà una cità resistente. U sindaco Soyer hà dettu: "In 2030, İzmir serà una cità neutru per u clima. Sapemu chì hè difficiule, ma a faremu. "Ùn pudemu micca avè un'altra priorità", disse.

Sindaco di a Municipalità Metropolitana di Izmir Tunç Soyerhà participatu à u summit di Crisa Climatica urganizata in cuuperazione cù l'Associazione Industriali è Imprenditori di l'Egeu (ESİAD), Rotary International è ESRAG. Parlendu à a riunione in a sede ESİAD, u presidente Tunç Soyer"Avemu un pianeta di 4 miliardi è mezzo di anni è hè malatu avà. In l'ultimi 50 anni si hè riscaldatu da 1,2 gradi. Semu sorpresi quandu ci hè un terremotu, inundazioni, tsunami. Tuttavia, questi sò i sintomi di a malatia. Prima, scontru i sintomi di a malatia. Nisunu di noi hè prubabile di esse sanu nantu à un pianeta malatu. Ùn hè micca pussibule per noi di esse sani cum'è individui senza chì stu pianeta sia sana. E, sfurtunatamenti, u locu induve a malatia mostra i so sintomi più intensamente hè u Bacinu Mediterraniu. Sfurtunatamente, scuntremu assai di più. Videremu più inundazioni, inundazioni, tsunami, tornati. Per quessa, avemu da dedicà a nostra priorità à creà una cità resistente. Questa deve esse a nostra prima priorità, micca solu cum'è un guvernu lucale, ma ancu in quantu à l'autorità centrale è l'urganisazioni non governamentali ".

"Avemu da cambià u nome di u Ministeru di l'Ambiente"

Dichjarà chì unu di i nostri sbaglii impurtanti hè di discrive a natura cum'è ambiente, u presidente Soyer hà dettu: "Prima avemu bisognu di cambià a nostra lingua. Chì significà l'ambiente? Qualcosa chì vi mette in u centru. Chjamemu a direzzione di l'ambiente, u ministeru, ma in realtà intendemu a natura. Ma una natura in quale simu in u centru. Prima avemu da cambià questu. Ùn simu nè in u centru di sta natura, nè sopra, nè cuntrullemu. Semu solu una parte di questu. Semu criature viventi è respirate cum'è l'arbre fora. Semu parte di quella natura, nunda sopra. Hè per quessa chì avemu da cambià u nome di u Ministeru di l'Ambiente ", disse.

"Lupu, uccelli, frassini"

U presidente Soyer hà dettu chì hè necessariu di ridefinisce a demucrazia è cuntinuò e so parolle cusì: "Avemu da cumincià à capisce i diritti di a natura è a supremazia di a lege di a natura inseme cù i diritti umani fundamentali. Quandu sprinkling seeds in Anatolia, l'acellu hè chjamatu asa. Hà matematica. I nostri antenati dicenu duie nature è una mè. Hà descrittu a formula matematica di a sustenibilità cum'è 2 natura à 1 persona. Disse prima à u lupu, dopu à l'acellu. Ùn ci vole à ricuperà u mondu, ci tocca prima à capisce u passatu, i nostri antenati, l'eredità chì ci hà lasciatu a cultura antica.

"Avemu da pensà à l'ecunumia è l'ecologia inseme"

Enfatizendu chì Izmir hè una di e duie cità in Turchia selezziunate per a Missione di Cities Climate Neutrali è Smart Cities di l'Unione Europea trà 377 cità, u sindaco Soyer hà dettu: "In 2030, Izmir serà una cità neutrale climaticamente. Sapemu chì hè difficiule, ma a faremu. Ùn pudemu micca avè una altra priorità. Trà u 15-21 di marzu, avemu urganizatu un cungressu chì ci hà fattu fieru in Izmir. Avemu ospitatu u Cungressu di l'Ecunumia di u Secondu Seculu. Ci era una scuperta assai impurtante. A relazione trà l'ecunumia è l'ecologia ùn hè micca solu una armunia di toni. L'ecunumia è l'ecologia deve esse cunsiderate inseme. Pensu chì a determinazione era unu di i risultati più impurtanti di u Cungressu di l'Ecunumia. Se avemu da custruisce un paese luminoso, vedemu cum'è una necessità per l'ecunumia è l'ecologia per esse intrecciate è per disignà un futuru harmoniu. Ùn avemu micca altra scelta ", disse.

"Ùn aspettate micca un secondu Mustafa Kemal Atatürk"

Indirizzendu i ghjovani chì assistenu à a sessione, u presidente Soyer hà dettu: "Credu chì a nostra ghjuventù hà da ottene sta trasfurmazioni. E nostre generazioni ùn anu micca datu una bona prova, ghjovani. Ma meritate una vita assai megliu in a terra più fertili di stu mondu. Tocca à voi di cambià questu. Ùn aspettate micca un secondu Mustafa Kemal Atatürk. You Mulateri Di L'Create chì u putere, vi sarà manu in manu. A nostra speranza hè in voi. A generazione di u 1923 hà purtatu a republica in queste terre. In u seculu seculu, curunarete a republica cù a demucrazia. Tuttu ciò chì vi lagnate oghje hè tutta di a mancanza di demucrazia. È tuttu ciò chì pensate cum'è una suluzione serà ottenuta attraversu a demucrazia ", disse.

"Avemu un sindaco assai preziosu"

Parlendu à a riunione moderata da u presidente di u Natural Rotary Club, Meltem Onay, u presidente di u Cunsigliu di l'ESİAD, Sibel Zorlu, hà dichjaratu chì a siccità, l'accessu à l'alimentariu, a migrazione, a mobilità umana è l'esaurimentu di e risorse seranu affruntati per via di a crisa climatica è hà dettu: "Avemu bisognu per adattà à u cambiamentu climaticu. Quandu parlemu di cumu si tratta di questi, u prublema di l'energia vene prima. Ci hè 50 per centu di perdita d'acqua in i bacini di Gediz è Menderes. Aspittemu di scuntrà una cità resistente. Avemu un merre assai degnu. Tuttu u travagliu si sviluppa sottu à i piani d'azzione di sustenibilità è di u clima. I documenti di questu summit seranu spartuti cù istituzioni in inglese è turcu. Cridemu chì avemu sustinutu è cuntribuitu à u studiu Climate Neutral è Smart Cities, chì hà iniziatu sottu a guida di Tunç President. Semu assai felici di esse quì inseme ".

"Felicitu Izmir"

Mentre u guvernatore di u distrittu 2440 Ayda Özeren hà attiratu l'attenzione à l'efficienza di u pannellu, Şafak Özsoy, presidente di l'ESRAG Zona 21, hà datu esempi di studii di cità pulita implementati in İzmir è à l'esteru. Esprimendu chì obiettivi impurtanti sò stati stabiliti in İzmir è passi in questa direzzione, Özsoy hà dettu: "Felicite İzmir à questu puntu".

Ricordendu chì l'umanità hà cuminciatu à sperimentà prublemi enormi in l'ultimi anni, u presidente di u Cumitatu Regionale di l'Ambiente 2440 İsmail Gökhan Çıtak hà enfatizatu chì suluzioni à longu andà deve esse prudutte.

U librettu di guida serà publicatu

In cunfurmità cù i Principii di Sostenibilità di e Nazioni Unite (ONU), tenendu in contu l'articulu 17th, hè ancu destinatu à creà una piattaforma riunendu tutti i stakeholders ligati à i temi in u scopu di "Collaborations for Common Goals". Inoltre, un "Guida" serà publicatu, chì cuntribuisce à u prughjettu "Città Neutrali per u Clima" in 2030.