Tuttu u Cielo è a Scienza Sarà in Stu Centru

Tuttu u Cielo è a Scienza Sarà In Stu Centru
Tuttu u Cielo è a Scienza Sarà in Stu Centru

A sezione "Planetarium" di u "Centru di Scienze Climatiche è Ambientali", chì hè in preparazione in u corpu di u Dipartimentu di Clima è Zero Waste di a Municipalità Metropolitana di Mersin, hè ghjunta à a fine. In u centru, induve i studienti è i dilettanti sperimentanu assai cose cù e so cunfigurazioni sperimentali, tuttu ciò chì riguarda u celu serà vistu in 360 gradi è 3D cù a stanza di u planetariu. U planetariu serà u più grande planetariu di Turchia cù a so capacità. U presidente Seçer, chì hà visitatu u Centru pocu tempu fà è hà fattu inspezioni, hà ancu datu a bona nova chì aprirà u 100 d'ottobre di u 29, u 2023 anniversariu di a Republica.

Tuttu, da l'attellu à a manifestazione scientifica serà in questu centru

U Climate and Environmental Science Center, chì hè statu studiatu meticulosamente; in nome di i visitori, u clima è l'ambiente; Sarà un centru duv’elli ponu truvà attività spirimintali è applicate, ci saranu spazii da spiegà, anu l’uppurtunità di spirimintà diverse tematiche è puderanu catturà un puntu di vista scientificu. Includerà 121 configurazioni sperimentali interattive, attelli, un planetariu, un foyer, una zona d'attesa è una sala di cunferenza induve si feranu manifestazioni scientifiche. U Centru averà ancu una Scienza Shop induve i prudutti di a scienza seranu venduti, è un Science Cafe induve l'ospiti ponu rilassate.

In u planetariu, chì serà situatu à u primu pianu, l'imaghjini 360D di u sole, stelle, pianeti è altri corpi celesti seranu prughjettati in 3 gradi in una struttura preparata in forma di cupola cù un multi-projector di computer. e lente fish-eye. In questu spaziu, serà pussibule simulà i movimenti in u spaziu in modu realistu. U planetariu, induve a maiò parte di e custruzzioni d'acciaio sò posti, hè 80 per centu cumpletu.

Sevin: "Ci sarà 121 setup sperimentali interattivi"

Onur Sevin, Branch Manager di u Centru di Scienze Climatiche è Ambientali in u Dipartimentu di u Cambiamentu Climaticu è Zero Waste, hà datu infurmazioni nantu à u centru è hà dettu: "U nostru Centru di Scienze hè un centru scientificu tematicu. Un centru di scienza in u campu di u clima è l'ambiente. In questa zona, hè un centru di scienza custituitu da setups sperimentali in u pianu di terra, l'area esterna è u primu pianu, è ancu un planetariu à u primu pianu. Ci sarà 121 setups sperimentali interattivi in ​​totale. Quessi seranu setups spirimintali induve e furmazione nantu à u clima è l'ambienti sò trasferiti à l'audienza attuale, accumpagnati da furmatori. Ci saranu spazii di cultura generale è robotica in i setups sperimentali, chì seranu tematichi di clima è ambiente. Di novu à u nostru pianu superiore, accumpagnatu da furmatori; Ci saranu configurazioni sperimentali induve i zitelli è l'ospiti puderanu interagisce interattivamente è riceve feedback ".

Dichjarà chì u centru serà principalmente destinatu à i studienti, Sevin hà dettu: "Ancu se u nostru publicu di destinazione hè principalmente di 6-14 anni, ospiteremu tutti i nostri citadini quì. A fine di settimana, i genitori è i studienti participeranu inseme. Travaremu più cum'è una cooperazione di u centru di a scola-scienza durante a settimana ".

"Serà u più grande planetariu di Turchia"

Dichjarà chì u planetariu per esse situatu in u Centru di Scienze Climatiche è Ambientali serà u più grande in Turchia in termini di capacità, Sevin hà dettu: "Ci serà un planetariu à u nostru primu pianu. Stu planetariu hè veramente un sistema di simulazione; Ci serà un sistema di imagine è sonu panoramicu tridimensionale, induve trasfiremu studii cum'è l'apprendimentu è a sensibilizazione in u campu di l'astronomia è e scienze spaziali. In fattu, quandu u nostru planetariu hè finitu, serà u planetariu cù a più grande capacità in Turchia. Cù sta funzione, serà u più grande planetariu di Turchia ", disse.

"Furneremu furmazione di campu à i nostri studienti in i nostri 4 attelli"

Sevin hà ancu datu infurmazioni nantu à i workshop chì si terranu in u centru è hà dettu: "Questi workshop sò 'Little Inventors', 'Robotica', 'Clima è Ambiente' è 'Sea Creatures Workshop'. À i tempi previsti in questi attelli, faremu furmazioni di campu, studii di campu è studii chì ponu apre u so orizzonti cù i nostri studienti, accumpagnati da istruttori. In novu, à u nostru primu pianu, avemu una sala di cunferenza di 150 persone induve si feranu spettaculi scientifichi è spettaculi scientifichi.

Aghjunghjendu chì anu finitu in a preparazione di u planetariu, Sevin hà dettu: "U nostru planetariu hè vicinu à a fine. Serà cumpletu prestu. Avemu pensatu à compie a nostra installazione sperimentale è u travagliu all'aperto in u vaghjimu. U nostru scopu principale per i nostri invitati chì venenu à u Centru di Scienze hè di sensibilizà in u campu di u clima è di l'ambiente è di fà di elli un modu di vita ".