L'applicazione Ani Mobile hè in linea

L'applicazione Ani Mobile hè in linea
L'applicazione Ani Mobile hè in linea

L'applicazione mobile, preparata da Anadolu Kültür per prumove u Situ Archeologicu Ani in tutte e so dimensioni, hè andata in diretta da maghju 2023.

Ani Mobile Application hè una guida virtuale è furnisce un accessu faciule à stu tesoru culturale unicu da induve site è quandu vulete. Anadolu Kültür hà cuncipitu è ​​implementatu u prugettu per prumove u situ archeologicu Ani, chì hè statu inclusu in a Lista di u Patrimoniu Mondiale di l'UNESCO in 2016, è u so circondu immediata à una scala più larga, è per facilità l'accessu à l'infurmazioni scientifiche nantu à a zona cù una cumunicazione muderna. tecnulugia.

U travagliu, chì emerge in un quadru di quattru anni, hè statu sustinutu da a Fundazione Calouste Gulbenkian, basatu in Portugallu, è u World Monuments Fund, basatu in i Stati Uniti. Parechji esperti, archeologi, storici di l'arte, architetti è fotografi di Turchia, Armenia, Europa è USA si sò riuniti in attelli tenuti in Yerevan, Kars è Istanbul per pruduce l'Ani Mobile Application cun un metudu participativu è inclusivu.

Trè lingue, quattru rotte

L'applicazione, chì hè preparata in trè lingue, presenta infurmazioni nantu à Ani è u circondu à l'utilizatori sottu i tituli di "Storia", "Architettura", "Storia di l'Arte" è "Studi di Conservazione". I 4 rotte principali, basate nantu à i lochi di diverse strutture in Ani, furnisce l'uppurtunità di visità è sperimentà u Situ Archeologicu Ani attraversu certi temi. L'utilizatori ponu ancu creà i so itinerarii, scegliendu e strutture chì preferanu.

Un glossariu chì cuntene i significati di i termini architettonici per una megliu comprensione di i testi storichi è architettonici, una bibliografia chì mette in luce nantu à una ricerca più cumpleta, è una sezione mini-test preparata per l'utilizatori chì volenu misurà a so cunniscenza nantu à Ani sò trà i cuntenuti. offertu. A guida virtuale include ancu informazioni pratiche cum'è l'ore di visita, u trasportu è l'accessibilità.

I voce off aghjunghjenu una altra dimensione à l'esperienza di viaghju è ponu esse ascoltati in trè lingue, turcu, armenu è inglese. A storia multi-strati di Ani hè coperta da Mahir Günşiray, Şenay Gürler, Tilbe Saran è Görkem Yeltan in turcu, è Dr. Elmon Hançer, in inglese, Dr. Interprété par Christina Maranci, Veronica Kalas et Robert Dulgarian.

Ani : U puema di a petra

Ani si trova nantu à un altipiano triangulare nantu à a riva diritta di Arpacay, chì oghje separa Turchia è Armenia. A storia di sta cità liggindinaria rimonta à i seculi, à i percorsi di caravane chì culligavanu l'Oriente cù l'Occidenti.Dopu à u regnu armenu diventatu a capitale di i Bagratunis in u seculu XI, hà righjuntu u piccu di a so ricchezza è splendore. Ani rapprisenta a transizione à una "cultura urbana" centrata nantu à u cummerciu è l'artisgiani in Anatolia, chì sin'à tandu era custituita da una populazione rurale basata nantu à a pruduzzione agricula. E strutture monumentali di a cità di Ani, cunnisciuta per i so famosi doppiu muru, unu di i monumenti più impurtanti in a storia di l'architettura medievale, sò stati testimunianze di diverse culture è di una storia turbulenta, da i Bizantinu à i regni armeni, da i Sassanidi. à u Shaddadi. U situ archeologicu di Ani è u so circondu, cunnisciutu ancu a "città cù mille è una chjese", "a cità cù 11 porte", sò stati inclusi in a Lista Tentativa di u Patrimoniu Mondiale da l'UNESCO in 40 è arregistratu cum'è Patrimoniu Mondiale in 2012. .