Forte Messaghju di Rappresentanza Uguale di e Donne da Neslihan Çelik Alkoçlar

In u so missaghju, Neslihan Çelik Alkoçlar hà fattu valutazioni nantu à a lotta contru a viulenza contr'à e donne, è ancu l'uguaglianza d'uppurtunità in l'educazione è l'impieghi, è i diritti di e donne.

"I CRIMI CONTRA E DONNE SONO COMMESSI IN GAZA"

"Dichjarà chì a Violenza contr'à e donne hè un prublema impurtante per a Turchia cum'è in u mondu, Neslihan Çelik Alkoçlar hà enfatizatu chì Turchia hà fattu un prugressu significativu in a lotta contru a Violenza contr'à e donne cù e misure è i regulamenti legali pigliati in l'ultimi anni;

"Ancu se una quantità di studii sò stati realizati per prevene a viulenza contr'à e donne, e donne continuanu à esse vittime di a viulenza in u nostru paese è in u mondu. Sicondu i dati annunziati da a piattaforma We Will Stop Femicide, quasi 10 mila donne sò stati assassinati in 5 anni. Solu u mese passatu, 315 donne sò state uccise da l'omi è 248 donne sò state trovate morte in circustanze sospette. Tuttavia, secondu a dichjarazione fatta da e Nazioni Unite, quasi 736 milioni di donne in u mondu sò stati sottumessi à a viulenza almenu una volta in a so vita, a maiò parte di elli da i so cumpagni o ex-partners. L'esempii più dolorosi di viulenza contr'à e donne cuntinueghjanu à accade in Gaza davanti à l'ochji di u mondu. In u risultatu di l'attacchi lanciati da Israele contr'à u populu di Gaza u 7 d'ottobre di u 2023, in violazione di l'acquis internaziunale di i diritti umani è di e norme di u dirittu umanitariu, e violazioni di a dignità è i diritti di e donne anu righjuntu livelli terribili, è migghiara di donne sò diventate. vittime di crimini contru l'umanità. Sicondu i dati di u Ministeru di a Famiglia è e Politiche Suciali, ancu s'è u numeru di e zitelle maritate à una prima età hè diminuitu da 2005% dapoi u 78, 11 mila ragazze sò attualmente cundannati à u matrimoniu precoce. A situazione ùn hè micca sfarente in u mondu. Sicondu un studiu 2018 da u Fondu di Populazione di e Nazioni Unite, unu in ogni cinque zitelli in u mondu hè furzatu à u matrimoniu. Ogni annu, 12 milioni di donne sò maritate à una ghjovana età è sò private di parechji diritti fundamentali, in particulare l'educazione è a salute. Sfurtunatamente, a viulenza si trova in ogni aspettu di a vita. Sicondu i dati di l'UNICEF, un totale di 32 milioni di ragazze in u mondu, 30 milioni di quali sò in età di scola primaria, 67 milioni di età di scola secundaria è 129 milioni di età di liceu, ùn ponu micca andà à a scola ". disse.

"A PARTICIPAZIONE DI E DONNE IN A FORZA DI LAVORO hè menu di a mità di l'omi"

Rimarchendu chì e donne cuntribuiscenu à u sviluppu di a sucità in ogni travagliu chì toccanu è chì ottennu un grande successu in ogni campu da a vita di l'affari à l'educazione, da a pulitica à l'arti, se sò furnite uguali opportunità, Alkoçlar hà dichjaratu chì, malgradu questu, u travagliu di e donne. in Turchia ùn hè micca à un livellu abbastanza;

"Secunnu i dati annunziati da TÜİK, u 49,9 per centu di a nostra pupulazione tutale hè donne è u 50,1 per centu hè omi. Mentre a rata di participazione di a forza di travagliu di e donne di 15 anni è più hè di 35,1 per centu, questa rata per l'omi hè di 71,4 per centu. U tassu di travagliu di e donne hè menu di a mità di l'omi. E nostre donne graduate di l'istruzione superiore, chì u tassu di participazione di a forza di travagliu hè annunziata cum'è 68.8%, sò più furtunati in questu sensu. In un paese cum'è Turchia, chì hà fattu muvimenti di sviluppu à una scala glubale è hà dimustratu un grande prugressu in ogni campu, u fattu chì a participazione di e donne in a forza di travagliu ùn hè ancu à u livellu desideratu palesa chì ci hè sempre un longu caminu per andà. E donne sò in ritardo di l'omi in quantu à l'educazione di e ragazze, chì hè unu di i prublemi chì avemu più impurtanza. In i dati annunziati da TÜİK, hè dichjaratu chì u periodu mediu d'educazione per a Turchia in generale hè di 10.0 anni per l'omi è 8.5 anni per e donne. Hè un fattu chì l'esistenza è u travagliu di e donne in tutti i spazii di a vita in u mondu diventanu più evidenti ogni ghjornu. I saldi sò ancu cambiati in a vita cummerciale, e carte sò ridistribuite in termini di genere. Ogni donna determina a so propria carriera è ottene un grande successu in e so lotte. U mondu hà bisognu di storie di successu di e donne ispiranti. "Cù e so perspettiva versatili, e donne ponu ricurdà u mondu di valori cum'è energia, cuuperazione, empatia, sustegnu è cumprumissu". Cuntinuò e so valutazioni dicendu:

""E DONNE DEVERU PARTICIPÀ PIÙ IN POLITIKA PER UNA RAPPRESENTAZIONE EQUISTA"

Neslihan Çelik Alkoçlar hà dettu chì a pulitica hè stata percepita cum'è un club di l'omi per anni è per quessa chì a participazione di e donne in a pulitica ùn puderia micca ghjunghje à u livellu desideratu, è hà dettu chì u numeru di candidate femine annunziate per l'Elezzioni Locali di u 31 di marzu in Turchia restava à u livellu. livelli bassi di novu; "Dopu à l'Elezzioni Generali di u 2023, e donne seranu rapprisentate in a Gran Assemblea Naziunale Turca cù 121 deputati femine. Ancu s'ellu hè aumentatu paragunatu à u 27esimu mandatu, simu sempre luntanu daretu à l'omi cunsiderendu u numeru di diputati in u Parlamentu. A situazione ùn hè micca sfarente in l'alizzioni lucali. Turchia hè l'ultimu in u tassu di ministri femine trà i paesi 42, cumpresi i membri di l'Organizazione per a Cooperazione è u Sviluppu Economicu (OCDE). Sicondu i dati di u 1 di ghjennaghju di u 2023, a tarifa di deputati femine in u parlamentu hè di 17 per centu in Turchia. Turchia hè terza da a fine in questu campu. Ci sò 18 nomi in u cabinet presidenziale in Turchia. Hè assai pensativu chì solu unu di elli hè una donna. A participazione di e donne in a pulitica hè necessaria per una rapprisintazioni equa è equilibriu. À questu puntu, duvemu incuragisce e nostre donne, truvà suluzioni chì assicureranu l'equilibriu di a famiglia è di u travagliu, è assicurà chì participanu à a pulitica attiva è à i meccanismi di decisione.

"Cù sti sentimenti è pinsamenti, dichjaremu chì stemu è sustenemu tutte e nostre donne l'8 di marzu, u ghjornu internaziunale di a donna, è vulemu un mondu induve tutti l'ostaculi à e donne chì ghjunghjenu à u so postu meritatu in a società sò eliminati", disse.