Gran sustegnu da Ufuk Europe à i Scientisti Turchi!

U Ministru di l'Industria è a Tecnulugia Mehmet Fatih Kacır hà dettu: "In u prugramma Horizon Europe chì copre l'anni 2021-2027, avemu purtatu 2021 milioni d'euros di sustegnu di cuncessione à Turchia attraversu 1107 prughjetti chì implicanu 486 dirigenti turchi da u 243". disse.

U Ministru Kacır è u Membru di a Cummissione di l'Unione Europea (UE) Responsabile per l'Innuvazione, a Ricerca, a Cultura, l'Educazione è a Ghjuventù Iliana Ivanova anu assistitu à u Dialogu 2 d'Altu Livellu Turchia-Unione Europea, Scienza, Ricerca, Tecnulugia è Innovazione, chì hè stata chjusa à a stampa à l'Uffiziu Presidenziale di Dolmabahçe hà assistitu à a riunione. Facendu una dichjarazione à a stampa dopu à a riunione, Kacır hà dettu chì a Reunione di Dialogu di Altu Livellu hè un mecanismu chì hà per scopu di discutiri e relazioni bilaterali in una manera più focalizzata, da e più alte autorità, è stabilisce un agenda impurtante è cumpletu discutendu e relazioni bilaterali. cù l'UE à u più altu livellu in u quadru di a riunione hà dettu chì anu avutu discussioni pruduttivi nantu à u prublema.

POLITICHE DI SCIENZA E TECHNOLOGIA

Kacır hà dichjaratu ch'elli anu tenutu cunsultazioni impurtanti nantu à tematiche cum'è e pulitiche scientifiche è tecnologiche, a trasformazione verde è digitale di l'industria, l'usu più efficace di i fondi di l'UE da a Turchia, è a participazione aumentata in strutture di l'UE in relazione à a scienza è a R&D, è hà dettu: "A participazione di u nostru paese. in l'Area Europea di Ricerca Avemu spartutu mutualmente i nostri suggerimenti è esempi di bona pratica per aumentà l'integrazione. Avemu revelatu e nostre priorità in e nostre pulitiche di scienza, tecnulugia è innuvazione. Avemu sparte u prugressu chì avemu fattu pocu tempu in u campu di a trasfurmazioni verdi è digitale. Avemu discututu a necessità di aumentà a sinergia trà i prugrammi "Unione", in particulare "Europa Orizzonte" è "Europa Digitale", è u "Strumentu d'Assistenza Pre-Adesione" per ghjunghje à i nostri scopi cumuni in a trasformazione doppia. Infine, avemu evaluatu l'opportunità di cuuperazione in u campu di u trasferimentu tecnologicu è l'imprenditorialità per assicurà l'integrazione di i nostri ecosistemi d'innuvazione ". disse.

243 MILIONI D'EURO SUPPORTU DI SUBVENZIONE

Dichjarà chì u graficu di successu di u nostru paese in Horizon Europe, u più grande prugramma civile di R&D in u mondu, hè trà l'esempi di cooperazione concreta cù i nostri partenarii europei in u campu di a ricerca è l'innuvazione, Kacır hà dettu: "In u prugramma Horizon Europe, chì copre l'anni 2021. -2027, 2021 Turchi sò stati recrutati da u 1107. "Avemu purtatu 486 milioni d'euros di sustegnu à a Turchia attraversu 243 prughjetti in cui u coordinatore era implicatu. Inoltre, avemu aumentatu u numeru di urganisazioni implicati cum'è coordinatori in prughjetti multipartner à 40. "U Strumentu d'Assistenza Pre-Adesione (IPA), chì sustene i prughjetti di R&D, trasferimentu tecnologicu è cummercializazione, in particulare a trasformazione verde è digitale, cù una dimensione di u fondu chì supera i 700 milioni d'euros, ghjoca un rolu chjave in u rinfurzà a cooperazione scientifica, tecnologica è innuvazione trà l'UE è a Turchia ". disse.

TRANSFORMAZIONE DIGITAL E VERDE

Dichjarà chì Turchia hà participatu à u prugramma Europa Digitale l'annu passatu, Kacır hà dettu: "A Turchia hà da participà à u prugramma, chì permetterà à l'UE di prufittà di l'infrastrutture custruite in u campu di a digitalizazione è l'innuvazione, cuntribuiscenu à a trasfurmazioni digitale è verde. di e PMI in u paese, è permette à u capitale umanu di acquistà novi cumpetenze digitale. " Spiegò chì cuntinueghjanu à travaglià per ellu per piglià una parte attiva.

PREPARAMU A NOSTRA ROADMAP

"Avemu preparatu e nostre carte di strada cù u sustegnu di u Bancu Europeu per a Reconstruzzione è u Sviluppu è i nostri attori pertinenti per riduce l'emissioni di gasi di serra di i settori di l'aluminiu, l'acciaio, i fertilizzanti è u cimentu, chì currispondenu à u 12,7 per centu di e nostre esportazioni à l'UE. ." Kacır hà dettu: "Cù i 'Settoriali Green Growth Technology Roadmaps' cuncepiti da TÜBİTAK, u prugressu tecnologicu di e nostre imprese industriali in i settori di ferru è azzaru, aluminiu, cimentu, fertilizzanti, plastica è chimica, chì sò di vitale importanza per a nostra ecunumia, furnisce un input di basa à parechji settori è si distingue in termini di emissioni di carbone, "Avemu identificatu i so bisogni". disse.

INFRASTRUTTURA FINANZIARIA

U Ministru Kacır, invece, hà enfatizatu chì anu creatu l'infrastruttura finanziaria chì li permetterà di realizà cun successu a trasfurmazioni verdi, è hà dettu: "Cù u 'Prughjettu di Zone Industriali Organizzati in Turchia' è u 'Prughjettu di l'Industria Verde Turchia' chì avemu avutu. implementatu in cuuperazione cù u Bancu Munniali, l'investimenti è i studii di sviluppu di tecnulugia chì a nostra industria hà da esse realizatu cun un focusu nantu à a trasfurmazioni verdi "Avemu mobilizatu un finanziamentu di 750 milioni di dollari per u prugettu". disse.

UNIONE DOGANALE

U Ministru Kacır hà dettu: "A rivisione di l'Unione Doganale, tenendu in contu i prublemi attuali è i sviluppi in u cummerciu glubale, hè diventata una obbligazione piuttostu chè una scelta per prumove u cummerciu mutuale trà Turchia è l'UE nantu à a basa di benefiziu cumuni. In questu cuntestu, e nostre iniziative concrete mutuali è u travagliu cù i nostri partenarii europei continueranu. "L'impegnu di a Turchia à a cooperazione scientifica è tecnologica, in cunfurmità cù u so scopu di aderenza durabile, forte è piena cù l'UE, hè un testimoniu di a so dedizione à ottene u prugressu mutuale è a prosperità cumuna". disse.

SUPPORTU À RICERCATORI TURCHI

U membru di a Cummissione di l'UE Responsabile per l'Innuvazione, a Ricerca, a Cultura, l'Educazione è a Ghjuventù, Iliana Ivanova, hà dichjaratu ch'elli si sò riuniti oghje per sottolineare u rolu impurtante ghjucatu da l'educazione, a ricerca è l'innuvazione, soprattuttu in u sustegnu di a trasfurmazioni verdi. Ivanova hà dettu: "In l'ultimi 20 anni, circadori, scientisti è innovatori di Turchia anu guadagnatu 743 milioni d'euros da i nostri prugrammi. "Avemu stabilitu un Cunsigliu Europeu di l'Innuvazione è un Centru Comunitariu Tecnologicu in Turchia". disse.