Nükhet Işıkoğlu: Museo Ferroviario di Istanbul

Museo Ferroviario di Istanbul

A storica Sirkeci Station, situata in u distrittu Eminönü d'Istanbul, hè u puntu di partenza di i treni suburbani chì aghju pigliatu per visità a mo zia Güzin, chì hà campatu in Samatya finu à uni pochi d'anni fà, è si n'andò dopu uni pochi di tappe; A sera, era un locu induve aghju abbracciatu u mo saccu più strettu cù un pocu di timidità è aghju avutu l'uccasioni di fà un brevi viaghju in trenu cù a melodia di u clicu di u trenu.

Mentre caminava per piglià u trenu chì avia da lascià, aghju nutatu a bellezza di a struttura architettonica in cui era, è pensu à visità è esaminà l'edificiu di a stazione cù una architettura orientalista in u mo tempu liberu. U fattu chì a Stazione Ferroviaria di Sirkeci ùn era micca in a mo rutina di ogni ghjornu m'hà sguassatu tuttu u tempu ... Ma dopu avè amparatu chì ci hè un museu di a ferrovia in l'internu, aghju decisu d'andà à vede u più prestu pussibule.

Prima di scrive e mo impressioni nantu à u Museu Ferroviariu di Istanbul, vogliu descriverà brevemente l'edificiu di a Stazione Sirkeci induve si trova u museu.

A fundazione di a Stazione Sirkeci, a porta d'Istanbul per l'Europa, hè stata posta cù una grande cerimonia l'11 di ferraghju 1888, è hè stata messa in serviziu u 3 di nuvembre di u 1890. L'architettu di u Sirkeci Station Building, tedescu A.Jasmund, cuncintrau nantu à un puntu mentre preparava u prugettu. Istanbul era u locu induve finisce u punente è principia l'est, in altre parolle, era u puntu induve l'Oriente è l'Occidenti si scontranu. Per quessa, l'edifiziu deve esse implementatu in un stile orientalistu, è forme è mudelli regiunale è naziunale anu da esse incluse. Per riflettà stu stilu, bandi di brique sò stati aduprati nantu à e facciate, finestri arcused pointed, è una larga porta d'ingressu chì ricorda di e porte di petra di l'epica Seljuk hè stata custruita in u mità, è stu stile hè stata cumpletata cù vitrali.

U statu di Sirkeci Station in i primi tempi quandu era custruitu era magnificu. U mare ghjunghje sin'à i faldidi di l'edifiziu è falò in u mare in terrazze.

Quandu a ferrovia, a custruzzione di quale hà iniziatu in Yedikule, ghjunse à Yenikapı, u prublema di passà a linea per u giardinu di u Palazzu Topkapı, chì si estende à Sarayburnu, hà causatu longu discussioni è a linea ghjunse à Sirkeci cù u permessu di Abdülaziz.

Nant'à a grande porta di a stazione, a tughra, chì ùn esiste micca oghje, ma hà u so postu, hè stata scritta nantu à a seguente strofa, chì hè stata dispostu da Muhtar Efendi.

Cù l'aiutu di u Gran Khan

Ellu hà urdinatu

Questu core per a ferrovia

Custruì a stazione

Un trenu speciale hè fora per un annunziu storicu

Sultan Hamid hà fattu custruisce sta stazione ornata è commovente.

Avà ci hè un picculu museu di a ferrovia in questu storicu è magnificu bastimentu di stazione. Ùn importa micca di dì chjucu. Hè chjuca in metri quatratu, ma ogni pezzu di e nostre ferrovie chì cuntene palesa una storia in sè stessu. Una volta dentru, capite a cultura corporativa di TCDD, e so radiche, è quantu hè impurtante è essenziale a ferrovia per u statu è a nazione.

U Museu Ferroviariu d'Istanbul hè statu stabilitu nantu à una zona di circa 150 m2 in l'Edificiu di a Stazione u 23 di settembre di u 2005, per inculcà l'amore per e ferrovie in u nostru populu, per aiutà e generazioni future à ricunnosce i vechji ogetti utilizati è impediscenu. da esse persu è distruttu.

Appena avete apertu a pianura, porta di vetru di u museu cù un scricchiolu, scontru una vista inespettata. Quandu i treni elettrici sò stati messi in funziunamentu in Sirkeci in u 1955, a seccione di u mutore di u trenu elettricu 8027 era unu di i primi treni utilizati, in altri termini, a cabina di u cunduttore di u trenu. i zitelli chì visitanu u museu duveranu ghjucà, toccu è amassi u trenu.

Unu di l'uggetti chì vi salutanu à l'intrata di u museu, cunnisciutu da a maiò parte di noi, hè a fotografia di u nostru Ata chì si vede in una finestra di u trenu.Un versu di Cahit Külebi hè scrittu sottu; "Ci ricordemu di voi quandu vi ghjunghje in u trenu ..." In verità, l'impurtanza è a priorità data da Atatürk à e ferrovie in i primi anni di a nostra Republica hè stata aduttata in ogni angulu di a nostra ghjovana Turchia in quellu tempu, è a ferrovia hè stata furnita cù un spiritu di mubilisazioni.

Siccomu u museu si trova in a Stazione Ferroviaria d'Istanbul è u spaziu hè chjucu, a maiò parte di l'uggetti è i ducumenti chì appartenenu à e ferrovie Rumeli è a linea di Tracia sò inclusi.

Piani di stazzione di stazione, carte, orologi, ogetti appartenenti à a linea di Tracia acquistati in u 1937 è inclusi in a reta ferroviaria naziunale, e fotografie è l'appartenenza di e scole ferroviarie è ospedali ora chjusi sò situati in u museu.

Unu di l'uggetti chì m'hà impressiunatu particularmente era a macchina telegrafica. U missaghju telegraficu chì annunziava l'iniziu di a Grande Offensiva hè statu scrittu annantu à u pianu accantu à u telegrafu. "... A guerra hà cuminciatu nantu à i nostri fronti occidentali. À questu mumentu, a nazione sana ricunnosce i nostri simendiferans è i nostri simendifferers abnegati, l'unica vittoria muini dopu à Allah ". Cummemuremu rispettuosamente i successi di i nostri ferroviari in a vittoria di a nostra guerra d'indipendenza.

Behiç Erkin, u fundatore di a nostra ferrovia naziunale è u primu Direttore Generale di i Ferrovii di u Statu, hà iniziatu a creazione di i musei di e ferrovie, chì priservà i "memorii preziosi di e nostre ferrovie" è li trasmettenu à e generazioni future, cù u numeru circular. 10, chì hà publicatu appena hà pigliatu u postu.

A carta di u muvimentu firmata da Atatürk, a medaglia commemorativa d'argentu chì Orient Express hà datu à i so passageri in u so ultimu viaghju, i set d'argentu di l'Orient Express, è l'articuli utilizati da i ferroviari sò altri oggetti preziosi in u museu. Hè pussibule di vede l'apparecchi di illuminazione, i piatti di fabricazione di lochi, un armadiu di bigliettu di u 1939, macchine da scrivere, calculatrici, a campana di a stazione di u 19u seculu di a cumpagnia di ferrovia d'Anatolia, a stufa di tettu chì riscalda a sala d'attesa di a Stazione Sirkeci, è ancu u vetru di fabbricazione francese. piastrelle di l'attellu di ceramica Yedikule.

Eru particularmente interessatu in i flares di castagnu chì stavanu in un casu di vetru è s'assumigliava à un orologio. Ci sò ancu signali d'avvertimentu à l'internu di u vagone, chì ùn possu passà senza mintuvà. Per fà un esempiu, cum'è "Hè bellu di fumà u tabacco", "Hè bellu di scaccià sigarette è partite", "Hè bellu di dorme durante u tawakkufu di Qatar à e stazioni". "Solu in casu di periculu tira l'anellu. Quelli chì commettenu una cattiva conducta saranu perseguitati vigorosamente ".

L'armarii è e tavule aduprate cum'è stand di mostra in u museu sò l'opera di i travagliadori chì travaglianu in l'attelle di ferrovia. L'annu passatu, un totale di 28.209 persone, 30.064 lucali è 58.273 stranieri, anu visitatu u museu.

I scritti sentimentali in u Libru d'Ospiti di u Museu sò una testimonianza di quantu amatu u trenu hè in a nostra sucetà. I ricordi di u passatu di e ferrovie sò u nostru patrimoniu industriale. Per amà e ferrovie, per sviluppà e ferrovie in u nostru paese, per travaglià nant'à sta questione, per mette i fundamenti di un futuru solidu per e generazioni future è i nostri figlioli.

Vogliu ringrazià tutti quelli chì anu cuntribuitu à a furmazione di u Museu Ferroviariu di Istanbul, è ricumandemu soprattuttu per esse visitatu è vistu. È vogliu sparte cun voi sti belli versi scritti da i travagliadori nantu à u muru di Yedikule Cer Atelier, chì, sfurtunatamenti, ùn anu mancu lasciatu traccia ;

I nostri ghjoculi sò a tendenza chì avemu rottu è fattu

Chì bellu ghjornu, quandu avemu ghjucatu à l'esteru...

** L'ingressu à u museu hè liberu. Pò esse visitatu trà 09:00 - 17:00 ogni ghjornu eccettu dumenica è luni.

Esse u primu à cummentà

lascia una risposta

U vostru indirizzu email ùn seranu micca publicatu.


*