Informazioni nantu à a Storia di u Prughjettu di a Linea Ferroviaria di Baghdad

ferrovia anatolia bagdat
ferrovia anatolia bagdat

Ferrovia di Bagdad, XIX. XX cù a fine di u seculu. A ferrovia trà Istanbul è Bagdad à u principiu di u seculu. In u XIX seculu, quandu i steamships cuminciaru à cambià significativamente e rotte maritime classiche à i porti orientali. À u principiu di a seconda mità di u seculu, a cunnessione è a custruzzione di e ferrovie hà acquistatu una grande impurtanza. L'idea di cunnette u Mediterraniu cù u Golfu Persicu cù u sistema stradale classicu, è cusì ghjunghje à l'India per a strada più corta, torna à i tempi antichi. Tuttavia, in u 1782, a pruposta di Ghjuvanni Sullivan di custruisce una strada da l'Anatolia à l'India, l'operazione di u coronel François Chesney di un battellu à vapore nantu à u fiume Eufrate è l'autostrada chì unissi a Siria è a Mesopotamia à l'India, è chì passassi per Aleppo da una ferrovia. I prughjetti cum'è u trasportu in u Mediterraniu è l'estensione di a linea di l'Eufrate à u Kuwait sò stati in carta. Tuttavia, in u 1854, a custruzzione di e ferrovie hè stata decisa in u Cunsigliu di Tanzimat, è in u 1856, una cumpagnia inglese hà pigliatu a cuncessione di a custruzzione di a linea İzmir Aydın è hà apertu sta linea in u 1866. Cù a linea Varna Ruse aperta in u stessu annu, e prime linee ferroviarie impurtanti in Anatolia è Rumeli sò state messe in opera.

L'apertura di u Canali di Suez in u 1869 hà datu una nova direzzione à a lotta trà Gran Bretagna è Francia per a strada più corta versu l'India. Sta situazione hà ancu ghjucatu un rolu impurtante in l'aumentu di a dumanda di prughjetti ferroviari. Üsküdar Izmit Sivrihisar - Aksaray - Euphrates valley - Baghdad-Basra-Iran è Balochistan Kolkata line, chì Robert Stephenson suggerì com'è una alternativa à u Canali di Suez, ùn pudia esse realizatu per via di l'altu costu di u prugettu. L'impurtanza militare è ecunomica di e ferrovie hà purtatu l'Imperu Ottumanu, chì avia grandi terreni, à piglià novi misure, è per questu scopu, u Ministeru di i Travaglii Publici hè statu stabilitu in u 1865 sottu a presidenza di Edhem Pasha. A partesi da u 1870, i prughjetti estensivi di custruzzione di ferrovie sò stati realizati è e pussibulità di a so implementazione sò state investigate. Per questu scopu, l'ingegneru austriacu Wilhelm Pressel, chì hè cunnisciutu ancu per u so travagliu nantu à u prughjettu di a ferrovia di Sark in Rumelia, hè statu invitatu (ferraghju 1872). Prima di tuttu, hè statu decisu di custruisce una grande linea di ferrovia chì cunnette Istanbul à Baghdad. A linea Haydarpaşa-İzmit, chì hè stata cuminciata in u 1872 cum'è a prima parte di stu prughjettu, hè stata finita in pocu tempu. In ogni casu, u travagliu di piglià sta linea hè stata interrotta finu à u 1888 per via di e difficultà finanziarie di u statu è u capitale straneru era necessariu per compie a linea. Nâfia Nâzın Hasan Fehmi Pasha hà spressu a necessità di capitale straneru per a custruzzione di a ferrovia in una dichjarazione chì hà preparatu in u ghjugnu 1880. Hà determinatu ancu duie linee separate chì attraversà l'Anatolia è ghjunghje à Bagdad. Unu di elli era Izmir-Afyonkarahisar - Eskişehir - Ankara - Sivas-Malatya - Diyarbakir - Mosul-Baghdat: l'altru era ghjuntu à Baghdad seguendu a riva destra di l'Eufrate da Izmir-Eskişehir-Kütahya-Afyon - Konya -Adana - Aleppo. -Anbarli. Questa seconda via era preferita è cunsigliata per via di u so costu più bassu è u vantaghju militare.

A situazione finanziaria ottomana hà ritruvatu a credibilità in i circoli finanziarii europei, soprattuttu dopu à l'entrata in opera Duyûn-1 Umûmiyye (1882), è l'interessu di i guverni ottomani per e ferrovie alluntanò a strada per l'intruduzioni di novi prughjetti ferroviari.

Frà questi prughjetti, soprattuttu Cazalet è Tripoli di Tancredu, Homs, Aleppo. U prughjettu di a valle di l'Eufrate, Bagdad è Basra hà attiratu l'attenzione. In ogni casu, i rumuri chì l'immigranti ebrei chì migraru da a Russia à i dui lati di sta linea seranu resettled è a morte brusca di Cazalet hà causatu u prugettu à cascà in l'acqua.

Parechji prughjetti di ferrovia simili sò stati rifiutati perchè anu priurità l'interessi pulitichi è ecunomichi di l'offerenti è di i stati è ùn anu micca scuntratu i scopi di sviluppu chì a Sublime Porte sperava di ottene per via di e ferrovie. Inoltre, a Sublime Porte hà annunziatu chì ùn cuncede micca alcuna cuncessione à qualsiasi prughjettu chì u puntu di partenza ùn era micca Istanbul. Mentre sti attività di i capitalisti britannichi è francesi anu aumentatu a cumpetizione è i cunflitti trà elli da u 1888, l'Alimagna emerse cum'è una nova putenza in a custruzzione di e ferrovie. In questu, malgradu a pulitica timida di Bismarck, II. L'implicazione persunale di Abdulhamid in u prublema hà ghjucatu un rolu maiò. In questu modu, a Germania diventò un fattore di equilibriu in l'Oriente contr'à l'Inghilterra è a Francia. Cù un testamentu datatu u 24 di settembre di u 1888, a custruzzione è u funziunamentu di una ferrovia trà Haydarpaşa è Ankara hè stata data à Alfred von Kaulla, u Direttore di Wüttenberglsche Vereins-bank, chì hà avutu relazioni strette cù l'ottomani per via di a vendita di armi. Trà von Kaulla è u guvernu ottomanu u 4 ottobre. U cuntrattu per l'estensione di a linea Haydarpaşa - İzmit di 92 chilometri esistenti à Ankara hè statu firmatu. L'Imperu Ottumanu hà datu una guaranzia di 15.000 4 franchi annu per ogni chilometru. U 1889 di marzu di u 1872, a Cumpagnia di Ferrovie d'Anatolia (Societe du Chemin de fer Ot-toman d'Anatolie) hè stata ufficialmente stabilita. Cusì, a custruzzione di a linea di ferrovia à Baghdad, chì hè stata stabilita in u XNUMX, hè stata ripresa, ancu s'ellu cun ritardu.

A Cumpagnia Ferroviaria Anadolu hà cuntinuatu regularmente e so attività di custruzzione è hà rializatu i so impegni in u tempu è in u megliu modu cù e novi cuncessioni chì hà ricevutu per più linee. Quandu e linee İzmit-Adapazarı in 1890, Haydarpaşa-Eskişehir-Ankara in 1892, è e linee Eskişehir-Konya in 1896 sò state finite, una reta ferroviaria di più di 1000 chilometri era stata stallata. U guvernu ottomanu hà annunziatu ch'ellu intendeva allargà a ferrovia à u Golfu Persicu in a ceremonia celebrata à l'apertura di a linea Izmit - Adapazarı è intensificò i so cuntatti cù i tedeschi. In settembre di u 1900, u guvernu tedescu hà urdinatu à i banche è i stranieri per furnisce u sustegnu necessariu in questu sensu, in cunfurmità cù a pulitica mundiale chì u novu Kaiser Wilhelm vulia implementà. A Russia, l'Inghilterra è a Francia si sò opposti à u prugettu di allargà a ferrovia à Bagdad. A Russia, cù qualchi altri motivi, hà avutu un impattu significativu in a direzzione di a ferrovia da Ankara à a direzzione sud-est di l'Anatolia è passendu sopra Konya, è a direzzione di sta linea versu u nord-est di l'Anatolia via Sivas hè stata abbandunata. Permettenu à l'Inghilterra di aumentà a so presenza militare in Egittu è dà à Francia a cuncessione per allargà a linea Izmir-Kasaba da Alaşehir à Afyon hà impeditu l'uppusizione di questi stati.

Accordu di cuncessione

L'accordi ferroviari di Baghdad passanu per fasi assai complicate è anu pigliatu a so forma finale. L'accordu di cuncessione preliminare hè statu firmatu u 23 di dicembre di u 1899, è l'accordu di cuncessione principale hè statu firmatu u 21 di ghjennaghju di u 1902. Infine, u 21 di marzu di u 1903, cù l'accordu finali, hè statu firmatu un cuntrattu per u finanziamentu di a linea Konya-Ereğli di 250 chilometri, chì hè a prima linea chì deve esse custruitu. U 13 d'aprile di u 1903, a Cumpagnia Ferroviaria di Baghdad (Societe Imperial Ottomane du Chemin de fer de Bagdad) hè stata ufficialmente stabilita. Cù u scopu di principià a custruzzione immediatamente, u Statu Ottumanu hà subitu cumpiitu l'obligazioni finanziarii chì assumeva è hà dimustratu l'impositu di decima di Konya, Aleppo è Urfa cum'è una guaranzia di chilometru. In cunfurmità cù i termini di l'accordu, u guvernu emette obbligazioni ottomane cù un valore nominale di 275.000 XNUMX franchi per ogni chilometru di strada chì a cumpagnia faria, è i beni immubiliarii di a cumpagnia seranu ipotecati à questi ligami cum'è una garanzia. . Nantu à e strade chì a linea passerà, hè statu ancu datu u privilegiu di prufittà di e fureste, miniere è cave di u Statu per a custruzzione. Quessi eranu simili à i cuncessioni dati à e cumpagnie per e ferrovie custruite in altri paesi in quellu tempu. Tutti i materiali ferroviari seranu impurtati senza duty free. A cumpagnia faria un accordu cù u Ministeru di a Guerra Ottumanu è fà stazioni in i lochi ritenuti appropritati, è i trasporti militari seranu priurità in casu di guerra o ribellione.

A lingua ufficiale di a cumpagnia era u francese. L'ufficiali portavanu uniformi speciali è fez. A cumpagnia, duminata da a capitale tedesca è cù u 30% di u capitale francese, era ancu aperta à altri azionisti. L'accordu di cuncessione di 99 anni detti à u statu u dirittu di cumprà a cumpagnia quandu i primi trent'anni sò stati. Sta ferrovia, a custruzzione di a quale cuntinuò durante a Prima Guerra Munniali, è chì hà cunnessu Baghdad à Istanbul ininterrottamente solu in uttrovi 1918, fù compru è naziunalizata da a nova Republica Turca u 10 di ghjennaghju di u 1928.

A ferrovia di Baghdad hè stata una di e fonti principali di a rivalità feroce trà l'Allemagne è l'Inghilterra, chì hà fattu l'apertura à l'Oriente una materia di prupaganda è di prestigiu, u risultatu di quale hà purtatu à a Prima Guerra Munniali. I grandi putenzi, chì si vedenu cum'è l'eredi naturali di u patrimoniu ottumanu, ùn anu pussutu digerirà l'emergenza di a Germania cum'è una putenza chì sustene l'Imperu Ottumanu. Hè capitu chì i prughjetti di a ferrovia Anatolian-Baghdad anu furnitu benefizii pulitichi è, in u tempu, ecunomichi à l'Imperu Ottumanu da u mumentu chì sò stati pruposti. In fatti, in più di l'usu militari di a linea, si pò dì chì i grani anatoliani sò stati trasportati à Istanbul, salvenendu u centru statale da esse dipendente da u granu russu è bulgaru cum'è prima, è chì i 100.000 immigrati si sò stallati longu. a linea hà ghjucatu un rolu impurtante in l'ecunumia è ancu in a struttura demugrafica di l'Anatolia.

Mappa di a Ferrovia di Istanbul Bagdad

Mappa di a Ferrovia di Istanbul Bagdad

Esse u primu à cummentà

lascia una risposta

U vostru indirizzu email ùn seranu micca publicatu.


*