U trenu d'alta velocità di Turchia è China East chì cambierà u mondu

A rivista mensili Italiana Espansione apre una ferrovia sottu u Bosforu per apre e porte di l'Oriente à a Turchia, è di l'Auropa à a Cina. Ankara è Pechino formanu una unione per ghjucà un rolu prominente in equilibri geopolitici, disse. Eccu a nutizia:
Giuseppe Mancini
U 90 d'ottobre di u 29, in u 2013 anniversariu di a Republica di Turchia, a ceremonia di apertura di u tunnel ferroviariu "Marmaray", chì passa sottu à u Bosforu. U primu ministru turcu Recep Tayyip Erdogan, fieru di esse vistu cù un cascu protettivu biancu è una giacca riflettente aranciu durante a so visita à unu di i cantieri di u prughjettu, hà descrittu stu prughjettu cum'è u pezzu più impurtante nantu à a "strada di a seta di ferru". Sicondu u ministru turcu di l'Affari Esteri, Ahmet Davutoğlu, u "rinascimentu di a storia" significa un gloriosu ritornu à un passatu induve ci era un flussu imparable di merchenzie è idee trà l'imperi Cinese è Ottumanu.
Oghje, a Turchia è a Cina sò in cuuperazione strategica, dui putenzi amichevuli in crescita: Cambiendu cumplitamenti l'equilibriu geopoliticu di u cuntinente eurasiaticu; Hà i piani di permette à Pechino di ghjunghje à e porte di l'Europa è Ankara à u centru di l'Asia. L'accordi firmati à l'occasione di visite d'altu livellu dapoi u 2009 ne provanu. Frà queste visite citate, pudemu dà esempi di a visita di u vicepresidentu cinese Xi Jinping in Turchia in u frivaru scorsu, accumpagnatu da grandi delegazioni di ministri è imprenditori, è a visita di Erdogan in Cina u 7-11 d'aprile. I Cinesi sò particularmente interessate in i prughjetti di l'infrastruttura maiò di Turchia: anu investitu in a mudernizazione di a reta di l'autostrada è in i prughjetti di treni d'alta veloce ; sò destinati à u terzu ponte di u Bosforu è à i prughjetti di u canali artificiali da esse custruitu paralleli à u Bosforu, è l'offerte per esse apertu per a custruzzione di una centrale nucleare.
-Crescita record, addiu à u Dollaru-
Turchia è Cina eranu i dui ecunumii cù i più alti tassi di crescita in u mondu in 2011. L'annu passatu, u cummerciu bilaterale trà i dui paesi hà righjuntu $ 24,5 miliardi. Tuttavia, mostra un grande sbilanciamentu: l'espurtazioni di a Cina valenu 2,5 miliardi $, paragunatu à i 22 miliardi $ di Turchia. Durante a visita di u Primu Ministru Cinese Vin Ciabao in u 2010, l'accordi sò stati fatti per aumentà u cummerciu bilaterale à 2012 miliardi di dollari da u 50 è à 2020 miliardi di dollari da u 100. U sviluppu più impurtante era a decisione di abbandunà u dollaru è aduprà muniti naziunali. Questu era ancu u significatu di u scambiu triennale (rinnuvevule se ne necessariu) trà i Banchi Centrali, chì ammonta à $ 1,2 miliardi, chì hè statu ufficiale in ferraghju. In termini chjaru, priorità; Per chjude stu sbilanciamentu aumentendu l'esportazioni di Turchia di prudutti finiti o semifiniti, incuraghjendu l'investimenti diretti cinesi è i flussi turistici, è mobilizendu joint ventures in i paesi in via di sviluppu.
Durante a so riunione cù parechji imprenditori in Pechino è Shanghai, Erdoğan hà enfatizatu a stabilità pulitica è u dinamismu ecunomicu di a Turchia, hà sottolineatu a pusizione centrale di u so paese cum'è un ponte trà l'Asia, l'Africa è l'Europa, è hà presentatu u pianu di cunvenzione per investimenti novi preparati. L'aiutu di TUSKON, chì hè cunnisciuta cum'è a cunfederazione di l'affari cunservatori vicinu à u so partitu, è chì coopera cù successu cù l'imprese chinesi chì anu interessatu in Turchia aprendu un uffiziu di rappresentanza in Pechino, serà assai utile. A cumpagnia aerea naziunale THY pensa à aghjunghje 3 destinazioni più à e 5 destinazioni attive in Cina.
-Atomu è Carbone per l'Energia di Turchia-
Ricunnoscendu a Turchia cum'è un partner affidabile è puliticamente più influente, i capi di Pechino anu decisu di risponde à i bisogni di stu paese. Erdoğan è Vın Ciabao anu firmatu dui accordi in u campu nucleari: Turchia, chì hà patitu una grande perdita in u so bilanciu per via di i pagamenti di l'impurtazioni d'energia, vole ghjunghje à trè centrali nucleari in u 2023 (a prima custruita nantu à a costa mediterranea da Russia; u sicondu hè in negoziazioni cù l'imprese sudcoreani è giapponesi). Unu di elli serà probabilmente custruitu da unu di i principali conglomerati di l'industria publica in Cina. Inoltre, un accordu di dui miliardi di dollari hè statu ghjuntu per a custruzzione di una centrale elettrica di carbone in u nordu di Bartın, riccu in minerali. Inoltre, u Gruppu Turcu Ağaoğlu pensa à custruisce un grande stabilimentu di energia eolica cù a tecnulugia di Sinovel, chì hà u scopu di investisce in a produzzione di turbine, pannelli è generatori in Turchia. Altri accordi firmati trà l'imprese turchi è chinesi copre ancu a produzzione di pannelli solari, materiali per esse utilizati in a custruzzione di ferrovie è ponti in Turchia, è a so esportazione à i mercati vicini.
L'energia eolica è l'investimenti chinesi in Turchia sò in a prima tappa di a visita di Erdogan; Era ancu in u centru di e discussioni tenute in Urumqi, in a regione autonoma di Xinjiang. Situata in a parti più uccidintali di a Cina, sta regione hè cunnisciuta ancu com'è "Turkistan orientali" : l'Uiguri di lingua turca è musulmana custituiscenu a maiuranza. Una regione sensibile affettata da atti terroristi da l'indipendenza, i movimenti islamisti è a pressione di l'autorità cintrali (chì hà uccisu 2009 persone in u 200 è hà incitatu u Primu Ministru turcu à qualificà di "quasi genocidiu")...
- Conformità perfetta in a pulitica estera -
A barriera potenziale in e relazioni bilaterali, l'Uyghurs, si trasformò in una opportunità di cooperazione supplementaria in pochi anni. E critiche dirette à Pechino in e dichjarazioni ufficiali di Turchia sò completamente sparite. In u 2010, a Cina hà decisu di dà à a Turchia u rolu di guarante di i bisogni speciali culturali è linguistichi di l'Uighur è di accettà stu paese cum'è partenariu in i piani di sviluppu socio-ecunomicu avviati dopu à a rivolta di u 2009.
Hè una opportunità straordinaria per Ankara. Perchè, micca solu u Xinjiang occupanu una pusizioni invidiable nantu à a scena geopulitica asiatica, hè ancu ricca di minerali è risorse energetiche particularmente scarse, cumpresu l'uraniu. Una zona industriale, induve travaglianu l'imprese turchi, hè stata attivata pocu fà è a cunnessione aerea cù Istanbul hè stata stabilita. Inoltre, a furmazione di l'imams Uyghur serà realizatu direttamente in Turchia da a Presidenza di l'Affari Religiosi. Tuttavia, i dui paesi ùn anu ancu datu vita à l'Altu Cunsigliu Strategicu di Cuuperazione mintuatu in u 2010, è a piattaforma di cooperazione tripartita trà Turchia, Cina è Pakistan aspetta per esse implementata in u listessu modu.
I dui paesi anu pareri simili nantu à i prublemi principali di a pulitica internaziunale: si opponenu à l'intervenzione militare contr'à l'Iran ; dopu à u disaccordu iniziale, sviluppanu una postura cumuna nantu à Siria; più in generale, sò preoccupati di ciò chì puderia destabilizzà e so fruntiere (u terrurismu è u fundamentalismu). In u 2010, anu realizatu un eserciziu cumuni in Konya cum'è parte di l'Aquila Anatoliana è hà realizatu un eserciziu anti-terrurismu in una zona di muntagna micca divulgata di Turchia. Inoltre, Pechino sustene a candidatura di Ankara cum'è observatore in l'Organizazione di Cooperazione di Shanghai. Intantu, i rapporti sò rinfurzati da u scambiu culturale: 2012 serà l'annu di a Cina in Turchia è u 2013 serà l'annu di a Turchia in Cina; Una seria d'eventi di ogni tipu, chì mette in risaltu a storia cumuna. Ci saranu avvenimenti destinati à un vastu publicu è interazzione mutuale.

Esse u primu à cummentà

lascia una risposta

U vostru indirizzu email ùn seranu micca publicatu.


*