Marmaray mette in luce l'età di u Neoliticu

Quale averia invintatu chì u prughjettu MARMARAY, chì hà u scopu di unisce i dui lati di Istanbul, cambiassi e pagine di a storia mundiale ?

U più grande portu di navi cunnisciuti di u mondu anticu serà truvatu in questu modu, è e più antiche impronte "collective" di u mondu seranu revelate in i travaglii realizati per stu prughjettu.

Accoglierà i più ricchi reperti di l'Età Neolitica (Età di Petra Pulida) in a storia umana ...

U sognu di u prughjettu di Marmaray data di u 1902. Hè un prughjettu di trasportu chì unisce l'Asia è l'Europa da u fondu di u mare cù u passaghju di tubu custruitu sottu u Bosforu, è crea una strada di trasportu alternativa à Istanbul cù più di 30 stazioni in terra.

Ancu s'è u sognu di un tali prughjettu di trasportu data di u principiu di u XXu seculu, i passi concreti sò stati fatti solu in u 20. Una strada di 2004 chilometri hè stata tracciata. 76 chilometri di questu hè sottu à u mari.

In ogni casu, u "underground" di Istanbul, chì hè un favuritu di u mondu cù i so millaie d'anni di storia è accumulazione culturale, era sicuru micca viotu.

I risultati archeologichi, chì u Primu Ministru Recep Tayyip Erdogan hà chjamatu "ceramica" in una dichjarazione ieri, anu avutu a pussibilità di vene à a luce 12 metri sottu à a terra.

Quandu Erdogan dice: "A storia di ceramica simplice ci hà fattu perde 4 anni", parla di u tempu persu, ma ovviamente ùn hà micca truvatu unu di i punti di svolta in u flussu di u tempu chì hè impurtante per avà.

Sicondu l'infurmazioni datu da quelli chì seguitanu da vicinu à e scavi, certi spazii di scavi sò stati chjusi dopu chì l'opere sò state cunsiderate "adeguate".

Mentre chì questu hè cunsideratu normale da certi scientisti, altri parlanu di "pressione di u guvernu".

Perchè u Primu Ministru avia spressu a so "reazzione" à i scuperti archeològichi dui anni fà : "Ùn ci hè nunda archeologicu, ùn ci hè micca cerame, nò, ci anu messu ostaculi davanti à questu output".
A storia di u stabilimentu di Istanbul hè stata riscritta

Ùn hè micca cunnisciutu perchè Erdogan hà purtatu a "ceramica" à l'agenda in un mumentu chì l'scavi di Yenikapı, chì sò stati firmati perchè u protokollu hè statu rinnuvatu, sò previsti per principià di novu, ma u valore di e scuperte hè di sicuru indiscutibile.

Ciò chì hè statu scupertu durante i scavi realizati da u Ministeru di a Cultura per quasi 10 anni è chì copre una superficie di 60 metri quadrati, cunfirma una volta di più a storia di a transizione di Istanbul à a vita stabilita.

A più grande flotta di navi di u mondu hè stata scuperta è si trovanu indizi unichi di a vita di 8500 anni fà.

Istanbul Presidente di l'Associazione di Archeologi è docente in u Dipartimentu di Preistoria di l'Università di Istanbul Assoc. Dr. Necmi Karul descrive a nova infurmazione chì avemu ottenutu grazia à e scuperte: "L'escavazioni di Yenikapı anu una volta cunfirmatu fermamente chì a vita stabilita in Istanbul data di 8500 anni fà. Durante i scavi in ​​Fikirtepe in l'anni 50 è in Pendik in l'anni 80, sapemu chì l'insediamentu data di quì, ma Yenikapı ci hà dimustratu questu una volta.

A flotta di navi custituita da 36 navi truvate grazia à l'excavazione di Yenikapı hè forse una prima in a literatura mundiale. U gran numaru di scuperte è u fattu chì i texturizati sò stati intactu sò vistu cum'è una grande furtuna.

Hè impurtante in quantu à dà infurmazione nantu à a dimensione è a storia di u portu Yenikapı, chì hè stata utilizata per seculi. I scientisti è l'archeologi dichjaranu chì u Portu Teodosiu di Custantinopuli era u più grande centru di trasportu cummerciale di sta cità antica in u 4u è u principiu di u 7u seculu.

Karul dice: "Grazie à queste navi, avemu a pussibilità di cunnosce u locu di Istanbul in u sistema di u cummerciu mundiale è l'uggetti cummercializzati".
A storia europea passa quì

In più, hè trà l'infurmazioni datu chì i resti di a chjesa bizantinu, datati à u XIIImu seculu, sò stati sguassati tagliendu e mura per esse ricustruite à a fine di u prugettu.

Karul dichjara chì l'Età Neolitica era decisiva per i stili di vita in u periodu finu à a rivoluzione industriale, è per quessa enfatiza chì i scuperti di stu periodu sò impurtanti per capiscenu a storia.

Dice chì aiutarà à capisce u trasferimentu culturale da l'Anatolia in termini di a storia europea.

Inoltre, secondu l'infurmazioni nantu à u situ web di u Museu Archeologicu d'Istanbul, 35 mila artefatti chì partenu da l'Età Neoliticu è chjappà in a storia di a cità, à partesi da l'Età Neolitica, sò stati documentati in i scavi.
Reste animali à u museu

Si dice chì i resti di l'animali rinvenuti in i scavi in ​​Yenikapı seranu esposti in un museu.

I resti alimentari di l'Età Neoliticu sò unichi in quantu revelanu ciò chì a ghjente di l'epica manghjava o ciò chì l'alimenti eranu scambiati.

Ùn sapemu ancu quantu a nostra cunniscenza di a storia cambierà cù questi scavi, chì entusiasmu i scientisti principali di u mondu è offrenu una grande ricchezza d'infurmazioni. Ma ancu a piccula parte di sti studii chì avemu citatu sopra mostra quantu impurtanti sò i risultati.

L'ultimi anni ci anu amparatu chì a petra è a terra d'Istanbul ùn sò micca oru, ma hè sicuru chì cuntinueghja à ammuccià grandi tesori in u fondu di a so terra.

Fonte: BBC

Esse u primu à cummentà

lascia una risposta

U vostru indirizzu email ùn seranu micca publicatu.


*