I travagliadori di a nocciola partenu da Diyarbakir in trenu

I travagliadori di l'avellana partenu da Diyarbakir in trenu: i travagliadori stagionali chì vivenu in Diyarbakir è i so circondi sò partiti à cullà avellana in Sakarya cù u serviziu di trenu urganizatu oghje. U vicepresidentu di CHP è u deputatu d'Istanbul Sezgin Tanrıkulu hà pigliatu u trenu per Ankara per attirà l'attenzione à i prublemi di i travagliadori staghjunali, cumprese e donne è i zitelli. Tanrıkulu hà dettu chì i travagliadori chì passanu per u listessu prublema ogni annu ùn anu micca bisognu di fà stu viaghju s'ellu ci era un travagliu in u so paese di nascita.

Cù l'arrivu di a stagione di cugliera, a Stazione Ferroviaria di Diyarbakır hà cuminciatu à tistimunià u viaghju di i travagliadori staghjunali per a speranza. Centinaie di famiglie di travagliadori di stagione, chì vulianu andà in Sakarya per cullà e nocciole, aspittavanu à a stazione per u trenu chì li portava. Mentre i travagliadori, chì anu pigliatu i so figlioli è i zitelli cun elli, stavanu aspittendu u trenu, quist'annu, per a prima volta, u Vicepresidentu CHP è u Deputatu di Istanbul Sezgin Tanrıkulu li accumpagnavanu. Arrivatu à a stazione di treni, Tanrıkulu hà dettu à i ghjurnalisti chì u prublema di i travagliadori staghjunali hè unu di i prublemi seri di a Turchia, è chì millaie di travagliadori vanu à e pruvince di a Turchia occidentale cum'è Sakarya è Ordu ogni annu, sia in trenu sia in diverse veiculi. per cullà e nocciole sta stagione. Argumentendu chì i travagliadori stagionali affrontanu una grande discriminazione durante i so viaghji è induve vanu, Tanrıkulu hà dichjaratu chì i travagliadori stagionali anu prublemi maiò in quantu à l'alimentazione, l'alloghju è e cundizioni di travagliu. A dea hà dettu:

"Ci hè un prublema di sfruttamentu di i travagliadori di stagione, donne è zitelli, è a sfruttamentu di u so travagliu. Viaghjàraghju cun elli oghje per attirà l'attenzione à tutti questi prublemi. Sè pussibule, pruvaraghju à esse cun elli accumpagnenduli da Ankara à Sakarya. U mo scopu cum'è un partitu hè di attirà l'attenzione à u prublema chì sta ghjente stanu campendu è di stabilisce una cumissioni in u Parlamentu per risolve i so prublemi. In fatti, una cumissioni di ricerca nantu à i prublemi di i travagliadori staghjunali mobili ùn hè micca stata stabilita in u Parlamentu finu à avà. Ci sò prublemi derivanti da a legislazione è l'implementazione. Per affruntà è risolve tutti questi in modu cumpletu, u parlamentu deve piglià passi è guidà u guvernu. Dunque, viaghjà cun elli 24 ore à ghjornu. Cusì, ùn aghju micca solu osservà e cundizioni di viaghju, ma ancu scuntrà cun elli è pruvate d'avè infurmazione nantu à i prublemi chì anu avutu in l'ultimi anni. Vogliu esse un cumpagnu in i so prublemi. Ùn ci hè micca un registru di i travagliadori staghjunali chì migranu in diverse regioni da l'Est è u Sudeste. Ogni annu, da u principiu d'aostu à a mità di sittembri, aghju statu infurmatu chì 10 mila persone migravanu da Diyarbakır à altre regioni ".

"I TRAVAGLIARI STAGIUNALI ùn ponu micca vutà à l'elezzione"

U Vicepresidente di CHP Tanrıkulu hà dettu chì ùn hè micca pussibule per i travagliadori di staggione chì migranu in altre regioni di vutà in l'elezzioni presidenziale, è hà dettu: "Hè sbagliatu di fà l'elezzioni presidenziale in Aostu. Sta lege hè stata promulgata in u 2007. Tuttavia, questu deve esse riparatu dopu l'elezzioni ", disse.

Spieghendu chì i servizii di treni d'alta velocità anu cuminciatu trà Ankara è Istanbul, ma i servizii di treni suburbani sò stati annullati, Tanrıkulu hà dettu: "In realtà, i Ferrovii di u Statu duveranu stabilisce voli speciali per i travagliadori stagionali. Perchè i travagliadori andaranu à Ankara in trenu, allora continuanu u so viaghju per strada in modu malsanu. Un gran numaru di accidenti di trafficu accade in questu modu ogni annu. Speremu chì ùn ci sò micca accidenti disgraziati quist'annu. Pensu di visità stu mese in l'ambiente induve travaglianu ", disse.

Tanrıkulu di CHP hà dichjaratu chì e persone seranu salvate da travaglià cum'è travagliadori stagionali se e so cundizioni di sussistenza sò state rispettate, è hà dettu: "U Primu Ministru Erdoğan hà annunziatu u Pianu d'Azione GAP in 2008 è hà dettu chì serà cumpletu in 4 anni. I zoni induve questi travagliadori ponu travaglià sò soprattuttu l'agricultura irrigata. Mentre chì a rata di realizazione di i canali di irrigazione era di 13 per centu à quellu tempu, sta rata hà aumentatu à 5 per centu in l'ultimi 20 anni. Ùn ci sò micca cundizioni di travagliu quì. Avemu bisognu di furnisce e cundizioni di travagliu in a regione. A disoccupazione ùn hè micca risolta da l'immigrazione di queste persone. Avemu bisognu di risolve u prublema in u locu. Ùn simu micca in u putere, ma se facemu, pruveremu di pruduce suluzioni permanenti è adatte à stu prublema ".

Cum'è ogni annu, i travagliadori, chì sò andati in viaghju per sperà di cullà e nocciole quist'annu, si lagnavanu di i prublemi ch'elli avianu. I travagliadori, chì dicianu ch'elli ùn pudianu truvà un locu decentu per stà in u locu duv'elli andavanu, ch'elli avianu grandi difficultà è ch'elli s'eranu partiti ancu pigliendu in prestito i soldi di u viaghju, dicianu ch'elli ùn andaranu in altri lochi s'ellu ci era. era una opportunità di travagliu in a regione ch'elli campanu. Unu di i travagliadori, Şeyhmuz Gürhan, hà dettu: "Se pudemu truvà un impiegu in u paese in cui campemu, s'ellu ci era una fabbrica quì, ùn andemu micca in altrò. Avemu da andà à nutriscia noi stessi è piglià cura di i nostri figlioli. Se lasciamu i zitelli quì è andemu, allora i zitelli andaranu male. Per quessa, avemu da piglià cun noi cum'è ogni annu. Ci hè uni pochi di noi chì sò stati in stu viaghju dapoi 30 anni, avà vulemu chì u statu crià opportunità di travagliu in a nostra regione ", disse.

Ayfer Çimen, chì si prepara per l'università, hà dettu: "Vaiu à cullà avellana cum'è un travagliadore staggione per risparmià soldi per u corsu". Mentre i travagliadori staghjunali in u trenu eranu in strada per Sakarya, induve si stavanu per circa 40 ghjorni, si sò abbracciati per l'ultima volta è anu dettu addiu à i so parenti chì sò ghjunti à a stazione per lascialli. In u trenu, i travagliadori spiegà i prublemi ch'elli anu avutu à u Vicepresidentu CHP Sezgin Tanrıkulu unu per unu, è hà dichjaratu ch'elli anu da cuntinuà nantu à a strada dopu Ankara. I travagliadori staghjunali in viaghju sò stati visti chì piglianu a so manghjà cun elli.

Esse u primu à cummentà

lascia una risposta

U vostru indirizzu email ùn seranu micca publicatu.


*