"A lege di transizione" hè un must per Kanal Istanbul

"A lege transitoria" hè un must per Kanal Istanbul: u presidente Recep Tayyip Erdoğan hà annunziatu chì i preparativi di l'offerta per u "Canal Istanbul" sò iniziati. Ùn ci hè micca un ostaculu legale per u canali, ma sicondu l'esperti, una bona infrastruttura legale deve esse stabilita per u prugettu.

U prughjettu Kanal Istanbul, chì hè statu annunziatu in u 2011 è hà causatu cuntruversia, hè stata accelerata. U presidente Recep Tayyip Erdoğan hà annunziatu recentemente chì u prucessu di licitazione per u prugettu principia prestu. A dimensione legale internaziunale di u prughjettu di u Canal Istanbul, chì cunnetta u Mari Neru è Marmara cù un strettu artificiale, hè tornata in prima. Allora, l'accordi internaziunali impediscenu a custruzzione di Kanal Istanbul? Chì effettu averà Kanal Istanbul nantu à a Cunvenzione di Montreux ? Quale determina e regule in u canali è cumu?
Membru di a Facultà di Dirittu di l'Università di Istanbul Bilgi, Dipartimentu di Dirittu Internaziunale è Direttore di u Centru di Ricerca in Dirittu Marittimu Assist. Assoc. Dr Dolunay Özbek hà dettu chì ùn ci hè nisuna pruvisione chì pruibisce a custruzzione di Kanal Istanbul in quantu à u dirittu internaziunale. Dichjarà chì a Cunvenzione di Montreux, chì hè stata firmata in u 1936 è chì regula u passaghju à traversu u Bosforu, ùn hà micca impeditu u prughjettu di u Canale, Özbek hà dettu chì ci ponu esse prublemi in u cuntrattu dopu a custruzzione di u canali. Dichjarà chì l'area d'applicazione di a Cunvenzione di Montreux ùn hè micca solu u Bosforu, ma l'area trà u Mari Neru è u Mari Egeu, Özbek hà dettu: "U prughjettu di u canali copre solu una parte di sta strada. In un certu sensu, abbanduneghja i navi cummirciali à mezu à a zona induve Montreux serà implementatu. Mentre chì l'applicabilità di Montreux à a parte non-Canale di a transizione pò creà prublemi in generale, un esempiu concreto pò esse datu nantu à i tariffi da piglià. Turchia raccoglie tasse è tariffi da i navi chì passanu per Montreux. Quessi sò appiicati à un viaghju di andata da u Strettu. I tariffi per i navi chì utilizanu Kanal Istanbul seranu determinati cum'è a tarifa di u Canale è a tarifa di Montreux? O ci sarà una sorta di "mezzu salariu", partendu da a prucedura esplicitamente dichjarata in l'Annex I di a Cunvenzione di Montreux ? Tutti questi devenu esse determinati da Turchia. Questu, à u turnu, pruvucarà a Turchia à vene in faccia cù l'accusazioni chì l'intervenzione unilaterale in una zona induve hè statu fattu un accordu multilaterale hè contru à a lege. Puderà ancu guidà à l'interrogazione di i diritti chì Turchia hà guadagnatu in u 1936 ", disse.

A GOLA ùn pò esse pruibita

Enfatizendu chì ancu s'è u Canale Istanbul hè custruitu, u passaghju per u Bosforu ùn pò micca esse legalmente pruibitu, Özbek hà dettu: "Ancu se a Cunvenzione di Montreux hè terminata, Turchia ùn hà micca l'autorità per pruibisce u passaghju di navi cummirciali. Per d 'altra banda, l'imprese chì volenu pagà a tarifa di u Canali in u prugettu per riduce u risicu è u trafficu in u Bosphorus è chì sò in realtà risicate anu sempre sceglie u Bosphorus. Allora u risicu ùn diminuisce micca. Ancu s'ellu ùn ci hè micca una tarifa, cumu serà finanziatu stu prughjettu ?

I navi di guerra passanu per u canali ?

Da l'Università BİLGİ, Dr. Nilüfer Oral hà dettu: "Cù l'accordu di Montreux firmatu in u 1936, a fruntiera passa per u Bosforu. Allora chì serà a situazione in Kanal Istanbul? "Un studiu hè necessariu per risponde à e dumande cum'è se passeranu navi di guerra", disse. Dichjarà chì ùn pò micca impone l'obbligazione à i navi è i cisterna di utilizà u Canal Istanbul, Oral hà dettu chì l'usu di u canali serà incuraghjitu. Oral hà dichjaratu chì a Turchia hà u dirittu di determinà i dettagli nantu à u canali è hà dettu: "A Turchia hà l'autorità per determinà i limiti di u transitu è ​​i tariffi. Una bona infrastruttura legale hè essenziale. A Cunvenzione di Montreux deve esse preservata ", disse.

Funzioni di Channel Istanbul

Una porta alternativa trà u MAR NEGRU è u Mediterraniu Una via d'acqua artificiale serà aperta trà u Mari Neru è u Mari di Marmara per facilità u trafficu di navi in ​​u Bosforu. A durata di u canali hè 40-45 chilometri; a so larghezza serà 145-150 metri à a superficia è 125 metri à u fondu. Hè dichjaratu chì l'escavazione serà aduprata per riempie e cave è miniere chjuse in a custruzzione di l'aeroporti è i porti.

Convenzione di Montreux

L'infrastruttura legale di i passaghji attraversu u Strettu Turcu hè stata determinata da a Cunvenzione di Montreux di u 1936. A cunvenzione, chì regula u passaghju di navi cummirciali è militari à traversu u Strettu, hè impurtante per tutti i partiti, cumpresa a Turchia, è ancu s'applica à i paesi non-participanti. In u 1936, una media di 4 700 navi passavanu per u Bosforu annu. Oghje più di 50 mila. U trasportu di oliu hè ancu aumentatu à 150 milioni di tunnellate.

Esse u primu à cummentà

lascia una risposta

U vostru indirizzu email ùn seranu micca publicatu.


*