Una compensazione di 630 mila lire serà pagata à e famiglie di quelli chì sò morti nantu à u ponte Çaycuma

A compensazione di 630 mila lire serà pagata à e famiglie di quelli chì sò morti nantu à u ponte Çaycuma: In u distrittu di Çaycuma di Zonguldak, u casu di compensazione riguardanti u disastru di u ponte in u quale 3 persone sò morti 15 anni fà hè statu cunclusu.
In u distrittu di Çaycuma di Zonguldak, u casu di compensazione riguardanti u disastru di u ponte in u quale 3 persone sò morti 15 anni fà hè statu cunclusu. A municipalità di Çaycuma, chì ùn era micca permessa di investigà per via di u disastru di u ponte in u quale 11 persone anu persu a so vita è 4 persone ùn anu pussutu ancu esse truvate, hè stata cundannata sta volta da a Corte Amministrativa Zonguldak à pagà una compensazione tutale di 7 mila lire eredi di e 630 persone chì sò morti.
Malgradu u rapportu di l'espertu chì hà dichjaratu ch'ellu avia difetti è responsabilità in u disastru di u ponte, u Ministeru di l'Interior ùn hà micca permessu di una investigazione per a municipalità di Çaycuma, u guvernatore di Kastamonu per a Direzzione Regionale di l'Autostrade di Kastamonu, è u guvernu Zonguldak per a 232e Branch. Direzzione di u Statu Idraulicu (DSİ). L'appelli di i parenti di u mortu à u Cunsigliu di Statu sò stati ancu rifiutati.
Zonguldak Administrative Court, invece, ùn hà micca truvatu a Direzzione Generale di l'Autostrade è a DSI 232nd Branch Directorate per esse difettu è rispunsevuli di u disastru di u ponte di Çaycuma, ma hà trovu chì a Municipalità di Çaycuma hè culpèvule di "trascuranu u so duvere di vigilanza". E famiglie, chì sustenevanu chì Karayolları è DSİ eranu ancu culpabili, appellu à a decisione attraversu i so avucati è purtonu u casu à u Cunsigliu di Statu.
In a decisione di a Corte Amministrativa di Zonguldak, "A Municipalità di Çaycuma hè stata rispunsevuli di l'ispezione è di u mantenimentu di a barriera di roccia creata per impedisce u scour à i pedi di u ponte in disputa (1 annu prima di l'incidentu), dapoi a data di notificazione datata u 18 d'aprile 2011, è dunque a Direzzione Generale di l'Autostrade hè rispunsevuli di u serviziu. Hè statu cunclusu chì ùn ci hè micca culpa o rispunsabilità di cumpensu, è chì a Direzzione Generale di l'Opere Idraulici di u Statu ùn hà micca u duvere è l'autorità nantu à u ponte. mantenimentu è riparà, cusì ùn ci hè micca difettu di serviziu è rispunsabilità di compensazione in casu in disputa.
E FAMIGLIE REATTIVE : U DIFETTU IN A MORTE ?
Selahattin Güner, babbu di Hayriye Güner(2), mamma di dui figlioli chì sò morti in u disastru, hà reagitu à l'absenza di i rispunsevuli. Güner hà dettu: "34 persone sò morti quì. Sta corte dura dapoi 15 anni. Quì, vedenu u merre, l'autostrade è a DSI cum'è innocenti. Allora dicu, hè a nostra culpa ? Avemu demolitu stu ponte ? Aghju 3 nipoti. Questi zitelli anu da andà à l'università. Anu persu a so mamma di 2 anni. Chì tipu di ghjustizia hè questu? Quante volte avemu ricevutu una lettera dicendu: "Sindacu, ùn pudete micca fà una pretensione nantu à l'autostrade è DSI". Allora simu culpèvuli ? Quale hè culpèvule quì ? Quale pagherà a pena per queste 34 persone chì sò morte ? usatu a frasa.
SINDACI KANTARCI : C’È UNA GRAZIA
U sindaco di Çaycuma Bülent Kantarcı hà fattu dichjarazioni. Kantarcı hà dettu: "Ci hè una stranezza à mezu. Prima chì u casu penali hè cunclusu è a persona rispunsevuli ùn hè micca cunnisciuta, e decisioni sò prese cum'è se a nostra municipalità hè culpèvule. È avemu cuminciatu à pagà i tariffi di tribunale contru à questu. Mostra u statu di u sistema ghjudiziariu in Turchia. Se ci hè una situazione ligata à u colapsu di u pede di u ponte, Highways in u primu gradu è DSI in u sicondu gradu duveranu esse rispunsevuli. Avemu evidenza assai seria nantu à elli. Facemu appellu cù questa evidenza è credemu chì sta decisione inghjusta serà annullata ". disse.
U sindaco Kantarcı hà datu a seguente risposta à a quistione di se u mantenimentu di u ponte hè statu trasferitu à a municipalità: "L'autostrade dicenu chì l'aghju cacciatu da a mo reta di autostrada. Hè cum'è quandu si sguassate da a reta di l'autostrada, passa automaticamente à a cumuna. In ultimamente, ùn hè micca a debulezza di u ponte chì face u ponte à colapsà; a demolizione di a diga in fronte è l'acqua sguassate da quì drenendu i pedi. Questu hè u mutivu tecnicu principale. Dunque, a municipalità ùn hà nè autorità nè duvere in questa materia. U travagliu di mantene, currezzione, rinnuvà è cuntrollà a solidità di l'argine di roccia in fronte appartene à Karayolları è DSİ.
EVENTU
In Zonguldak, u 6 d'aprile di u 2012, 11 persone passavanu à pedi in u minibus di u paese di Yolgeçen, chì includeva 4 persone, persu a so vita per esse spazzate in u flussu da u ponte di Çaycuma distruttu. I corpi di 79 persone, cumpresu l'allora sindaco di Çaycuma Mithat Gülşen, u babbu Kemal Gülşen (11), sò stati trovati. Ancu s'è 3 anni sò passati da u disastru, u nipote di Mithat Gülşen, Sezgin Gülşen di 21 anni, a casalinga Woman Saraç (49), Tahir Özkara (66) è Necati Azaklıoğlu (59) ùn anu ancu pussutu esse ghjunti.

Esse u primu à cummentà

lascia una risposta

U vostru indirizzu email ùn seranu micca publicatu.


*