Scandali in Prughjetti di Treni d'Alta Velocità in u Rapportu di a Corte di Conti

Scandali in Prughjetti di Treni d'Alta Velocità In u Rapportu di a Corte di Conti: I scandali sperimentati in i prughjetti di treni d'alta velocità chì valenu miliardi di lire, chì u guvernu publicitava in e piazze elettorali è raccolte voti, sò venuti à a luce. u rapportu di a Corte di Conti.

Sicondu i risultati in u rapportu di a Corte di Conti esaminendu i prughjetti, u statu hà patitu perditi in parechji di l'offerte ferroviarie per un valore di 43 miliardi di lire, chì custituiscenu 49,7 per centu di tutti l'investimenti SOE. Sicondu u rapportu, postu chì l'offerta ùn hè micca stata cum'è stipulata da a lege di l'acquistu publicu, novi offerte sò state tenute per a stessa linea. Sta situazione hà causatu un aumentu di quasi 200 per centu in i costi. I prughjetti di treni d'alta velocità anu pigliatu 2-4 volte più di l'espertu.

Ancu s'ellu era necessariu di rinvià l'offerta per e parti rimanenti di i prughjetti chì ùn sò micca stati finiti in u termini, l'aumentu di u travagliu è l'estensione di u tempu datu da u Cunsigliu di i Ministri utilizendu a so autorità anu aumentatu i costi è u periodu di cumpiimentu di l'investimenti hè statu allargatu. . Certi prughjetti sò stati offerti senza abbastanza indagini di terra è terrenu. I fondi d'investimentu sò stati utilizati per scopi diversi da u so propiu scopu. I cuntrolli di l'imprese consulenti chì anu realizatu l'ispezione di l'edifiziu ùn sò micca stati realizati abbastanza. Decine d'avvertimenti à TCDD sò stati listati unu dopu l'altru in u rapportu di a Corte di Conti, chì hà listatu assai pratiche illegali simili. Per assicurà a participazione di più imprese à l'offerte, e specificazioni amministrative è tecniche sò state richieste per esse preparate chjaramente. Ricordendu chì a custruzzione di 2023 mila chilometri di novi linee ferroviarie d'alta velocità hè prevista per u 10, u rapportu di a Corte di Conti includeva a raccomandazione "per piglià misure per utilizà e risorse in modu più efficaci è efficiente è per finisce i prughjetti d'investimentu di treni d'alta velocità à tempu. in linea cù i 10i Obiettivi di u Pianu di Sviluppu ".

U COSTU IN SİVAS-YERKÖY SUPERA 2 VOLTE, U TRENU ERA RITARDATA 7 ANNI

U rapportu di auditu di 367 pagine preparatu da a Corte di Conti riguardanti TCDD includeva esempi di offerte illegali. Sicondu i risultati di a Corte di Conti, una offerta hè stata cun un prughjettu preliminare in a seccione Yerköy-Sivas di a linea di trenu d'alta velocità Ankara-Sivas, invece di un prughjettu definitivu, senza abbastanza ricerche è studii di perforazione in terra.

A cumpagnia, chì hà vintu l'offerta in u 2008 cù una offerta di 840 milioni di lire, hà fattu cambiamenti chì avarianu seriu à u prugettu in termini di tecniche è di costu dopu a firma di u cuntrattu. Cù questi cambiamenti fatti cù l'appruvazioni di TCDD, a strada hè stata cambiata in 251 chilometri di a linea di 189 chilometri. A lunghezza di u tunnel hè stata aumentata da 10,6 km à 41,9 km. Hè statu decisu di custruisce un ponte di ferrovia di 183 metri in e parti attraversate da l'argine. Tunnels Cut-and-cover sò stati custruiti in e sezioni tagliate per via di a zona di falla. Ancu s'è a cumpagnia hà spesu u prezzu di offerta di 840 milioni di lire, u so cuntrattu hè statu terminatu quandu avia finitu solu a mità di a linea. Una nova offerta hè stata fatta per i restanti 108 chilometri di a linea. Cù 3 licitazioni di cumpletamentu consecutivi, u costu di a linea hè aumentatu da 1 miliardi 15 milioni di lire, da 840 milioni di lire à 1 miliardi 855 milioni di lire. U periodu di fine di u travagliu hè allargatu da u 2011 à u 2018.

Sicondu u rapportu, u mutivu più impurtante per l'aumentu di più di duie volte in u costu di a linea Yerköy-Sivas è u fattu chì serà finitu 7 anni dopu à u pianu hè chì l'offerta ùn hè micca stata fatta currettamente. Studi di fattibilità adattati in quantu à l'indagine di terra di a terra ùn sò micca stati realizati prima di l'offerta. Ancu se TCDD hà dumandatu à a cumpagnia di piantà a custruzzione durante u prucessu di liquidazione, a cumpagnia ùn hà micca firmatu a custruzzione di u tunnel. Malgradu questu, TCDD ùn hà micca operatu a prucedura amministrativa è legale nantu à u prublema. Deficiencies è inadegwate emergenu in u travagliu di cunsulenza è cuntrollu di u prugettu. In u rapportu, hè statu dumandatu chì l'inchiesta iniziata nantu à u prublema sia finita u più prestu pussibule è una investigazione sia fatta.

A RUTA CAMBIATA IN A LINEA BURSA DOPU L'OFFERTA

Un altru esempiu sorprendente in u rapportu di a Corte di Conti hè a custruzzione di l'infrastruttura ferroviaria Bursa-Yenişehir, chì hè stata offerta per 2011 milioni di lire in 393,2.

I sondaggi di terra necessarii ùn sò micca stati realizati prima di l'offerta per u prugettu. L'errore in u prugettu, chì passava per terreni agriculi preziosi, frutteti è serre, è ancu terreni chì avarianu affettà i piani di l'acqua potabile di 20 anni di l'Opere Hydraulic Status (DSI) in Bursa, sò stati nutati dopu à a cumpagnia chì hà vintu u l'offerta hà iniziatu u travagliu. Per quessa, a strada hè stata cambiata in a seccione di 75 chilometri di a linea di 50 chilometri.

Dopu à u cambiamentu di rotta, a cumpagnia chì hà vintu l'offerta hà aumentatu l'articuli di u travagliu di u tunnel per quale hà datu prezzi unitario più altu in paragunà à i costi apprussimati. Hà finitu rapidamente l'articuli di travagliu cù prezzi unità elevati. Comu tali, ancu s'ellu hà passatu u 96 per centu di u prezzu di l'offerta, hà finitu solu u 13 per centu di u travagliu in termini di chilometri. Tuttu u prezzu di l'offerta hè stata spesa prima chì 75 chilometri di a linea di 10 chilometri sò stati cumpletati. Per compie a parte restante di a linea, u travagliu esistente hè statu liquidatu è u prucessu di licitazione hè stata ripresa.

In u rapportu di a Corte di Conti, per via di l'aumentu di i costi di u prugettu è di u ritardu di u travagliu per l'errori in l'offerta nantu à a linea Bursa-Yenişehir, una investigazione è una investigazione hè stata iniziata da u Cunsigliu di Inspeczione TCDD, cù l'avvertimentu di Corte di cunti. Tuttavia, postu chì sta rivisione è investigazione ùn hè micca stata finita, TCDD hè stata avvirtata una volta da a Corte di Conti.
Ricordendu chì l'unità pertinente di u Ministeru di u Trasportu hà preparatu u prugettu, a Corte di Conti hà dumandatu chì tutte e transazzione durante a preparazione è l'implementazione di u prugettu sò esaminate è investigate da u Ministeru.

Esse u primu à cummentà

lascia una risposta

U vostru indirizzu email ùn seranu micca publicatu.


*