U 20 per centu di u metro hè adupratu in Ankara

U 20 per centu di u metro hè utilizatu in Ankara: I prublemi di trasportu in l'urbanizazione di a capitale sò stati nantu à l'agenda per mezu seculu. U pianificatore di trasportu Erhan Öncü hà evaluatu u sistema nervu di a cità cù u risultatu. Hà diagnosticatu i navi chì eranu troppu grossi, i navi chì eranu destinati à esse intasati...

I prublemi di trasportu in l'urbanizazione di a capitale sò stati nantu à l'agenda per mezu seculu. U pianificatore di trasportu Erhan Öncü hà evaluatu u sistema nervu di a cità cù u risultatu. Hà diagnosticatu i navi chì eranu troppu grossi, i navi chì eranu destinati à esse intasati...

Sicondu a nutizia di Milliyet Ankara Scrittore Ali İnandım; Pudemu dì chì e linee di trasportu sò u sistema nervu di a cità. In una cità, u trasportu publicu faci a funzione di l'arterie in u corpu. A più sana hè l'arteria, più si forma una cità chì funziona è viva.

Arterii chì solu strette è allargate, u so flussu hè insufficiente da u tempu à u tempu, è ùn pò micca pump people à a cità, sicuru, affettanu negativamente a vita di a cità. Avemu pigliatu una radiografia di Ankara cù u nostru architettu, Urban Master and Transportation Planner, Erhan Öncü. Nè mori nè risuscita, pare ch'ella sia in limbu dapoi 60 anni.

Ali İnandım- Erhan, prima di tuttu, Ankara hà un pianu o cuncettu di trasportu implementatu?

Erhan Öncü- U cuncettu di u pianu di trasportu di Ankara hè novu. Un pianu di a cità hè fattu prima, e strade sò mostrate in questu, questu era u pianu. In u pianu di u trasportu, e strade, i marciapieli, i passaghji pedonali, i ponti, l'intersezioni, i sistemi ferroviari sò tutti cunsiderati. Quale hè a priorità in u trafficu sò cuncetti chì sò stati discututi recentemente. In u passatu, solu a strada era chjaru. U Pianu Maestru di Trasportu, cum'è chjamatu, hè per risolve i prublemi à longu andà di a cità, pensate avanti. Avemu un prublema oghje; Ùn ci hè nunda di guardà avanti senza risolve u presente. Prima, avemu bisognu di esce da a fossa per determinà una pulitica muderna di trasportu per avanzà. Ancu mette arburi è arbusti à mezu à a strada mostra una pulitica. Se ùn pudete micca vede u latu oppostu di a strada, u trotu oppostu, u boulevard serà ristrettu. Per esempiu, Atatürk Boulevard ùn hè più un boulevard spaziosu, ùn hè micca un spaziu di vita. Zona di transizione... In u passatu, era ancu un locu suciale induve belli vestiti eranu purtati è caminava. In certi lochi ci hè 30 cm di pavimentu, ma a strada hè 30 metri. Questu ùn hè micca scrittu in ogni locu, ma hè un indicazione di una pulitica; Lancià a ghjente davanti à una vittura hè un indicatore di una pulitica chì mette a ghjente in fondo. Ci hè un Ankara per i veiculi. Avemu passatu l'anziani, quelli chì anu carru, i disabili, ancu e persone sane anu difficultà nantu à issi carrughji. Sè vo cuncepisce per i veiculi, più veiculi vinaranu, se cuncepite per i pedoni, i pedoni utilizanu più a cità. A cità hè per i pedoni, micca i veiculi. Sè vo avete principiatu a sentenza cù a frasa "Tanti veiculi entra in u trafficu à ghjornu", significa chì avete principiatu a frase sbagliata. Ci hè un "Planu Maestru di Trasportu 1994", chì hè statu appruvatu in u 2015 è formarà a spina di u sistema ferroviariu, ma a maiò parte hè un pianu fallutu.

Hè stu pianu u principiu di i sistemi ferroviari?

- U primu studiu chì tratta di u metro in Ankara hè statu iniziatu in u 1969, è hè statu finitu in u 1972 cum'è "Studiu di u trasportu di a cità di Ankara", ma ùn hè statu implementatu. Hè u primu studiu di pianificazione di u sistema ferroviariu pesante in Ankara. Trà 1978-80, a pruposta di trasportu publicu pesante di 25 chilometri, soprattuttu in terra, hè stata rifiutata perchè ùn era micca basatu annantu à un pianu maestru di trasportu. In u 1984, i duveri è e responsabilità di e municipalità metropolitane in u campu di u trasportu sò determinate cù a Legge N ° 3030 è u regulamentu sussegwente. A Municipalità Metropolitana di Ankara è a Direzzione Generale EGO preparanu u "Piano Maestro di Trasportu Urbanu di Ankara è Studiu di Viabilità di u Trasportu Pùblicu Ferroviariu" trà 1985-1987. Stu studiu, destinatu à l'annu 2015, usa i dati di u "Piano Strutturale d'Ankara", chì prima era realizatu in modu cumuna da a Municipalità Metropolitana è u Gruppu di Travagliu di Pianificazione Regionale è di a Città METU. In questu studiu, sò stati fatti suggerimenti di strada priurità di trasportu publicu è suggerimenti di u sistema ferroviariu. A causa di i prublemi di trafficu causati da e vitture private in u centru, i suggerimenti sò stati sviluppati per indirizzà e vitture à i parcheggi fora di u centru per via di e strade prioritarie di l'autobus. Tuttavia, stu pianu ùn pò esse implementatu. Trà u 1989-1990, "Ankaray-Ankara Light Rail Trasportu Publicu Studiu di Trasportu" hè preparatu. U Pianu Maestru di Trasportu, preparatu trà u 1992 è u 1994, hè statu finalmente appruvatu in u 1994. Tuttavia, un chiovu ùn hè statu martellatu nantu à e linee di transitu ferroviariu Kızılay-Dikmen, Dikmen-Sokullu, Söğütözü-100th Yıl, Dikimevi-Önder, Dikimevi-Doğukent, Etlik-Tandoğan. Parechji rotte di autobus in u pianu ùn sò micca stati ancu implementati. A linea Esenboğa, chì ùn era micca inclusa in quellu pianu, hè vinutu ancu in mente, è u Ministeru hà cuminciatu à travaglià. In altre parolle, avemu persu 25 anni in 140 anni, secondu l'ultimi aghjurnamenti, per via di i sistemi ferroviari chì ùn sò micca stati fatti. Nantu à e rotte di autobus pianificate, 287 anni. Tuttavia, tutte queste linee duveria esse aperte per l'ultima volta in u 2015. Prima di cumplettà questi, ci hè un pianu maestru di trasportu preparatu da a Municipalità Metropolitana è l'Università di Gazi. Ùn hè statu ancu annunziatu è cunfirmatu, l'aspittemu cun curiosità.

"I CARS SONO COME CUUMMI"

– Tutte e larghezze di l’autostrada sò in custruzzione, sò fatti affondate, sò custruiti intersezioni multi-piani, ci hè un benefiziu à u trafficu congestionatu chì ùn sapemu micca ?

- Ci sò cità in u mondu cù più pruprietà di l'automobile, ma ci hè menu congestione di u trafficu. Questu ùn hè micca perchè ci sò più strade, ma perchè l'entrate à i lochi induve ci hè a densità sò ristritti, hè menu. Allora e vitture ùn ponu micca entra in ogni locu; furmà a vittura, cusì ùn ferite micca a cità. Avemu da furmà è insignà a vittura è i so patroni. In parechje manere l'incuraghjemu, à u cuntrariu.

Sir Hugh Casson, un studiu di trasportu, hà dettu: "I vitture sò cum'è i palummi. Ùn pudete micca suddisfà li dendu strade è parcheghju. Più cresce, più ùn pudete micca mantene. In più di questu, sò brutti à a cità; contamina l'aria è l'ambiente. Ùn pudete mai suddisfà a necessità di novi parcheghji è strade novi ". Siccomu a strada hè bluccata in Ankara, facemu più strade è più vitture vanu in queste strade. Se li custruite, veneranu è u trafficu serà bluccatu, questu hè u principiu generale in u trasportu. 9 università in u mondu travaglianu nantu à u sughjettu, tutti ghjunghjenu à u listessu risultatu; Quandu a strada hè chjusa, u trafficu diminuisce. Per definizione, questu hè chjamatu "evaporazione di u trafficu".

"U TRANSPORT PUBLIC ùn hè micca attrattiva"

– Soffremu cum’è i pedoni ; Calchì volta ùn si pò francà 500 metri, 1 chilometru.

- In certe strade, u limitu di velocità hè aumentatu da 50 à 82 chilometri, è a municipalità hà cunsideratu questa crescita di velocità cum'è una bona nutizia, dicendu: "Hè aumentatu à 90 chilometri". In cuntrastu cù cità cum'è Parigi è Stoccolma, u limitu di velocità hè stata ridutta à 30 chilometri. L'esperti di u trasportu sapianu chì a strada Eskişehir ùn puderia micca esse risolta espansione è accelerà, anu dettu; ùn pudia esse risolta. A velocità più alta porta più intasamentu, aspittendu. L'accidenti aumentanu, a morte aumenta, i danni aumentanu. West hà vistu questu, face u cuntrariu. Espansioni di strada chì aumenteranu l'entrata di u carru à u centru di a cità, accelerà u trafficu, intersezioni multi-store, u cuntrariu di u trafficu ininterrottu sò stati pruvati da tutti i dati scientifichi. U pruprietariu di a vittura hè spinta à u trasportu publicu facendu u pedaghju di a strada è u pedaghju di u parcheghju. Fornisce servizii di trasportu publicu più còmode, i veiculi sò deliberatamente tenuti à i luci rossi, a strada hè ristretta, è u trafficu hè ridutta cù a pulitica di stick-carrot. Stick à trafficu pesante, carotte, trasportu publicu còmode quì. L'accidenti sò ridotti, a necessità di parcheghju hè ridutta, a perdita di tempu, u cunsumu di carburante è a contaminazione di l'aria sò cusì ridutte. Cume u mondu passa à u trasportu publicu di pedoni è di bicicletta, andemu in reverse. İzmir Street hè una zona pedonale chjamata, ma hè aduprata cum'è parcheghju. L'escalators ùn funzionanu micca, i marciapieli sò eliminati, i spazii verdi intornu à a strada ùn sò micca allargati, u numeru di servizii di bus-metro è viaghji ùn sò micca puntuali è còmode. Ùn hè micca attrattiva cusì trasportu publicu.

– Ùn avemu micca aduprà quellu bè ?

– Se u metro travaglia à a so capacità, vale à dì ogni minutu è mezu, pò purtà 1 mila persone per ora. Ankaray hè à u livellu di 70 mila. Se corse u metro ogni 23-8 minuti, pò purtà passageri trà 12 è 12 mila persone. Ankaray, 14-7 mila ... Questu hè u calculu di una direzzione. Ankaray pò purtà 8 mila persone à ghjornu à piena capacità, 500 milione si aghjunghje l'altru aspettu. Quante persone porta ? Sicondu i figuri d'aostu 1, 2016 mila persone ... Questu significa chì u 125 per centu di a capacità dispunibule hè aduprata. Se facemu u stessu calculu per u metro, u metro pò purtà 20 mila persone in una direzzione, 700 mila in a direzzione opposta, circa 700 milioni di persone à ghjornu, solu per a linea Çayyolu. 1 milione è mezu deve esse purtatu da a linea Batıkent-Sincan. Dui o ancu 1 milioni di persone. Quante persone si movenu ? 3 mila. Dui trasferimenti è trasferimenti d'autobus, chì ùn deve micca esse nantu à a listessa linea, per rende micca attraente. p.e.; L'autobus porta u passageru da Etimesgut à a stazione di metro Ümitköy. Ma i Veiculi di Trasportu Publicu Privatu (ÖTA) è l'autobus publichi privati ​​​​(ÖHO) vanu direttamente à Kızılay. Quale preferite? U passageru face u listessu, cusì a linea Çayyolu ùn pò micca ottene u so scopu. A municipalità face una perdita da e linee chì prufittà. Ci hè ancu un prublema cù u trasferimentu di l'autobus: Diciamu chì u metro vene ogni 283-7 minuti, ma l'autobus parte ogni 8 minuti in mezz'ora. In altre parolle, quellu chì ghjunghje cù u primu trenu aspetta l'autobus per 20 minuti in una meza ora. Dà l'autobus perchè ci hè a dumanda, ma fate aspittà più per ch'ellu si riempia. Tuttavia, hè necessariu di trasfiriri più freti, ancu ogni trenu, cù i veiculi chjuchi. Quandu i passageri di 23 treni pruvate à cullà in un autobus, u trasportu publicu diventa menu attraente per u primu passageru chì aspetta i 5 treni.

– Utilizemu bè a capacità di passageri di altri veiculi di trasportu publicu?

- Normalmente, un autobus porta trà 200 500 è 800 405 passageri per ghjornu. In l'autobus articulati, hè intornu à 410 à 440 persone. In Ankara, sti dui tipi di autobus municipali portanu una media di 100 persone. I veiculi di trasportu publicu privatu sò intornu à XNUMX, i minibus sò intornu à XNUMX, l'autobus publicu privatu sò intornu à XNUMX mila. Da sta tavula, pudemu capisce chì; A municipalità furnisce u serviziu publicu, ma i veiculi di trasportu publicu privatu uttene u redditu!

"TRAVAREmu À L'INVERSU DI U SISTEMA DI TRASPORTU"

– Chì duvemu fà da oghje ?

– Prima di tuttu, i linii in u "Planu Maestru di Trasportu 2015" deve esse cumpletu. Ùn sò micca sapè cumu entrerete novi senza finisce a spina dorsale di u trasportu ferroviariu. Se aumenta u travagliu chì serà fattu in 4 anni à 14 anni, u prufittu serà persu in ogni modu. Inoltre, s'ellu ùn sguassate micca u trasportu privatu da u puntu di vista di a municipalità, avete da aduprà i vostri veiculi cù capacità bassu, cusì fate una perdita. Inoltre, ùn cuntribuisce micca à u trafficu. E pratiche di trasportu in Ankara è Istanbul ùn sò micca fatte per risolve u trasportu, ma per sustene l'affittu urbanu, l'affittu di trasportu. Avemu travagliatu in a direzzione opposta di u sistema di trasportu chì deve esse. Per quessa, pudemu dì chì a maiò parte di i prughjetti sò prughjetti innecessarii. Per esempiu, intersezioni multi-store sò custruiti constantemente, è i citadini l'esigenu cum'è suluzione, perchè hè cundizionatu. Il l'appuie en supposant qu'il s'agira d'une solution.

Surghjente: www.haberankara.com

Esse u primu à cummentà

lascia una risposta

U vostru indirizzu email ùn seranu micca publicatu.


*