A delegazione scientifica hà righjuntu a basa turca in l'Antartida

A delegazione scientifica antartica hè ghjunta à u Turku Ussune
A delegazione scientifica antartica hè ghjunta à u Turku Ussune

A squadra, chì hè partita cum'è parte di a 4a Spidizioni di Scienza di Turchia in l'Antartida, hà ghjuntu à l'Isula Horseshoe, induve si trova a basa scientifica temporale turca. Capu di spedizione Prof. Dr. Ersan Başar hà dettu chì dopu à u viaghju in cundizioni difficili, si mettenu u pede in u cuntinente è l'attività scientifica cuminciaru.

Cuntinuendu a so spidizioni dopu à u stabilimentu di a stazione GNSS in Dismal Island in l'Antartida, a Delegazione di a Scienza Turca hà righjuntu a basa di a Scienza Turca temporale, chì hè diventata operativa l'annu passatu. Dopu chì a delegazione scientifica hà righjuntu a basa, l'innu naziunale turcu hè statu cantatu inseme è a bandiera turca hè stata alzata. Accolta a delegazione scientifica in l'isula ; Ci era pinguini è foche chì spartevanu a basa è u so circondu cù a squadra turca.

A delegazione hà infurmatu à u Ministru di l'Industria è a Tecnulugia, Mustafa Varank, chì hà seguitu tutte e tappe di u viaghju momentu per mumentu, chì anu ghjuntu à a basa.

A delegazione scientifica hà scontru dopu cù u Prof. Dr. Hà fattu un tour di familiarizazione di a regione sottu a guida di Ersan Başar. U cumitatu scentificu hà realizatu un studiu di fattibilità nantu à e regioni induve anu da fà a ricerca. Expedition Leader Prof. hà dettu chì a spidizioni cuntinuò cun successu malgradu e cundizioni naturali difficili è i cundizioni meteorologichi cambianti istantaneamente. Dr. Ersan Başar hà dettu: "Avemu stabilitu duie stazioni GNSS nantu à l'Isula Horseshoe. À u listessu tempu, mantenemu a nostra stazione meteorologica, chì avemu stabilitu un annu fà. U campionamentu di l'acqua di u lavu è di u mare serà ancu realizatu in studii scientifichi. Inoltre, i campioni di terra, di petra è di pianta seranu pigliati da a terra. In più di i nostri scientisti, avemu ancu dui invitati quist'annu. Dui scientisti di Bielorussia è Bulgaria sò ancu travagliendu cun noi. "Attacemu una grande impurtanza à a cooperazione cù altri paesi", disse.

L'Antartida, u 14u cuntinente più grande di u mondu cù una superficia di 5 milioni di chilometri quadrati, si trova in a parti più meridionale di l'emisferu miridiunali. U 75 per centu di tutte e riserve d'acqua dolce in u mondu sò in l'Antartida. L'area di ghiaccio marinu, chì righjunghji circa 18 milioni di chilometri quadrati in l'invernu, diminuite à 2-3 milioni di chilometri quadrati in l'estiu. Mentre u ghjacciu marinu equilibra u sistema climaticu, furnisce l'accumulazione d'alga, chì hè u principiu di a catena alimentaria, è furnisce una casa è un terrenu di ripruduzzione per diverse criaturi.

In più di e so ricche risorse naturali, l'Antartida hè un "laboratoriu naturali" per a ricerca di u clima, a geofisica, a biologia, e scienze spaziali è parechje altre branche di a scienza. Hè stimatu chì ci sò ricche riserve minerali in u cuntinente, induve i scientisti facenu ricerca in diversi campi. U cuntinente hè casa di pinguini, foche, balene, uccelli è diversi animali.

Mentre chì quasi a mità di e basi sò situati in a Peninsula Antartica, chì hè faciule d'arrivà è adattatu per a vita, ci sò ancu basi in regioni cù cundizioni difficili cum'è u Polu Sud. Mentre a maiò parte di e basi scientifiche operanu solu durante i mesi di l'estiu, alcune basi ponu operare in tuttu l'annu. Türkiye hà ancu realizatu studii scientifichi impurtanti in l'Antartida in l'ultimi anni.

Turchia, chì hà urganizatu a 4th National Science Expedition sottu l'auspice di a Presidenza è sottu a coordinazione di l'Istitutu di Ricerca Polare TÜBİTAK MAM sottu u Ministeru di l'Industria è Tecnulugia, hà da scopu di portà a so ricerca in Antartida à u prossimu livellu cù a basa tempuranee stabilitu è ​​diventà un paese cunsultore.

Esse u primu à cummentà

lascia una risposta

U vostru indirizzu email ùn seranu micca publicatu.


*