Primu Aviò Naziunale di Turchia ND-36 è Nuri Demirağ

u primu aviò turcu di Turchia nd è Nuri Demirag
u primu aviò turcu di Turchia nd è Nuri Demirag

A custruzzione di un aereo di passageru bimutore di sei posti chjamatu NuD38 hè stata cumpletata cù successu. L'aviò, chì hè statu stabilitu cù i sforzi di Nuri Demirağ, unu di l'imprese imprenditori di Turchia, significava chì Turchia puderia avà fà u so propiu aviò.

A parti di i recenti dibattiti nantu à se a Turchia pò custruisce a so propria automobile, Turchia hà pruduttu u so propiu aereo in u 1936. A fabbrica di l'aeronautica, chì hè stata stabilita cù i sforzi di Nuri Demirağ, unu di l'impurtanti imprenditori di Turchia, hà avutu à chjude dopu un avvenimentu disgraziatu è a retirazzione di u sustegnu di i gestori di u periodu.

Primu Contraente Ferroviario Nuri Demirağ

In l'anni 1930, Turchia hà cuminciatu à fucalizza nantu à e ferrovie. A reta di ferrovia in u paese seria aumentata, è à u stessu tempu, e linee ferroviarie operate da stranieri seranu naziunalizate. In u prucessu di stu muvimentu di naziunalisazione, l'offerta per a custruzzione di a linea ferroviaria Samsun-Sivas, chì hè stata data à una cumpagnia francese, hè stata annullata. Dopu à l'annullamentu di u dirittu di custruzzione, una licitazione hè stata di novu per questa linea è Nuri Demirağ, chì hà presentatu l'offerta più bassa, hà vintu l'offerta. Cusì, Nuri Demirağ hè diventatu u primu imprenditore ferroviariu di Turchia. Demirağ, chì hà finitu sta linea in pocu tempu, hà finitu a linea Samsun-Erzurum, Sivas-Erzurum è Afyon-Dinar, vale à dì a custruzzione di a linea di 1250 km. In i ghjorni chì a lege di u cognome hè stata promulgata, Atatürk hà datu u cognome Demirağ per via di stu successu.

Ùn sò micca l'unicu ciò chì Nuri Demirağ hà purtatu à u paese. Avia custruitu una fabbrica di ferru è azzaru in Karabük, una fabbrica di carta in Izmit, una fabbrica di Merinos in Bursa è una fabbrica di cimentu in Sivas. Demirağ hà pensatu chì per u sviluppu di u paese, i risorsi sotterranei devenu esse valutati è l'industria deve esse rinfurzata per questu.

Cù l'effettu di a crisa ecunomica in l'anni 1930, a necessità di l'esercitu di l'aviò hè stata accolta cù donazioni da u publicu è l'affari ricchi. Per questu scopu, campagni di donazione sò stati urganizati. I funzionari di l'Associazione Aeronautica Turca stavanu cullittendu aiutu da l'affari. Nuri Demirağ hà dettu à i funzionari chì sò venuti à ellu per donazioni: "Se vulete qualcosa da mè per questa nazione, duvete dumandà u megliu. Siccomu una nazione ùn pò campà senza un aviò, allora ùn duvemu micca aspittà stu modu di vita da a grazia di l'altri. Aspiru à custruisce a fabbrica di questi aerei ". dicia.

Sognu di l'Aviò Tipu Turcu

Nuri Demirağ era in favore di pruduce l'aviò di Turchia cù i so piani è prughjetti. Pensava chì era necessariu di custruisce un aviò chì era XNUMX% turcu. A licenza hè datu per i tipi obsoleti. I novi inventati sò guardati cum'è un sicretu, cun grande ghjilosu. Dunque, se unu cuntinueghja cù a copia, u tempu serà persu cù cose obsolete. In questu casu, un novu tipu turcu deve esse purtatu in esse in risposta à l'ultime storie di sistema di l'Europa è l'America.

Per questu scopu, hà fattu custruisce un edifiziu in Beşiktaş, Istanbul, per esse usatu cum'è un attellu, a fabbrica vera hà da esse stabilita in Sivas Divriği. Demirağ hà ancu compru Elmas Paşa Farm in Yeşilköy, induve si trova l'attuale Aeroportu di Atatürk. Quì hà fattu custruisce un campu d'aviazione, un atelier di riparazione di l'aeronautica è hangars.

Primu aviò turcu: ND-36

Nuri Demirağ agiva inseme cù Selahattin Alan, unu di i primi ingegneri di l'aeronautica di Turchia. I studii cuminciaru à dà risultati in pocu tempu. U primu aviò monomotore di Turchia, chjamatu ND-36, cuncepitu da Selahattin Alan, hè statu pruduttu in a fabbrica in Beşiktaş. In i stessi ghjorni, l'Associazione Aeronautica Turca avia urdinatu 10 aerei di furmazione. Mentri sti ordini eranu fatti, un aviò di passageru era ancu in custruzzione. In u 1938, a custruzzione di un aereo di passageru bimutore di sei posti, u NuD38, hè stata cumpletata cù successu. Questu significava chì Turchia puderia avà custruisce u so propiu aereo.

L'aviò pruduciutu hà passatu cù successu i voli di prova in Istanbul. Migliaia d'ore di volu sò state realizate cù questi aerei è ùn ci era micca interruzzione. Un certificatu d'aviò di passageru di classa hè statu ottenutu da l'urganisazioni di l'aviazione internaziunale, cusì tuttu andava bè.

L'accidentu è u principiu di a fine

Tuttavia, l'Associazione Aeronautica Turca ùn hà micca cunsideratu i voli in Istanbul abbastanza, è hà dichjaratu chì i voli di prova duveranu esse realizati di novu in Eskişehir. L'ingegnere Selahattin Alan, chì hà preparatu u pianu è u prugettu di l'aviò, vulia fà u volu di prova ellu stessu. Tuttavia, sta dumanda hà purtatu a fine di ellu è di l'aviò turcu. U volu di prova era finitu cù successu quandu un accidente hè accadutu durante l'atterrissimu. Quandu Selahattin Alan scendeva da a pista, ùn pudia micca vede e trincee chì sò state aperte daretu à ellu, cusì s'hè lampatu in a fossa, cusì l'aviò s'hè lampatu è hè mortu. Ancu s'è l'aviò s'hè lampatu per un errore di pilotu, l'Associazione Aeronautica Turca hà annullatu i so ordini previ. Nuri Demirağ hà purtatu l'Associazione Aeronautica Turca in tribunale. Tuttavia, a decisione chì hè surtita da quì era ancu contru Demirağ.

Ancu s'ellu Nuri Demirağ hà scrittu parechje lettere à u presidente İnönü dumandendu chì i voli di prova sò tornati, ùn hà ricevutu nisuna risposta positiva. I risultati di e teste internaziunali ùn anu mancu cunvince l'Associazione Aeronautica Turca per fà un novu volu di prova. İsmet İnönü, invece, hà cuminciatu à accusà Nuri Demirağ d'esse vertigine da a ricchezza. Quì, dopu à tutti questi avvenimenti, a prima avventura di pruduzzione di l'aviò in Turchia hè finita. L'aviò pruduciutu da Nuri Demirağ ùn sò micca stati venduti, chì hà causatu a chjusa di a fabbrica. Inoltre, Elmas, chì hà compru in Yeşilköy A terra di a so splutazioni, vale à dì, i terreni di l'aeroportu chì hà cuminciatu à custruisce, sò stati espropriati da u statu per un centesimu è mezu per metru quadru.

Esse u primu à cummentà

lascia una risposta

U vostru indirizzu email ùn seranu micca publicatu.


*