Quale hè Deniz Gezmiş? Quanti anni hà Deniz Gezmiş quandu hè mortu è da induve hè?

Quale hè Deniz Gezmis Quanti anni hà Deniz Gezmis è da induve hè ?
Quale hè Deniz Gezmiş, quanti anni hà Deniz Gezmiş, quanti anni hà?

Deniz Gezmiş (natu u 28 di ferraghju 1947, Ankara - mortu u 6 di maghju 1972, Ankara) hè un capu studiente è militante marxista-leninista turcu. Hè diventatu un membru di u Partitu di i Travaglii di Turchia in u 1965. Hà participatu à e manifestazioni di a 1968a Flotta in u 6. In u stessu annu, hà guidatu l'occupazione di l'Università di Istanbul. In u 1969, si n'andò in u campu di guerriglia di u Fronte Democràticu Populare per a Liberazione di a Palestina in Palestina per riceve furmazione armata è per luttà cù i membri di a FDHK. Hè statu captu u 20 di dicembre di u 1969, è tenutu in custodia finu à u 18 di settembre di u 1970. Dopu esce da a prigiò, scappò da l'esercitu mentre ch'ellu era per esse rializatu. L'urganizazione armata marxista-leninista hà stabilitu l'Armata di Liberazione Populare di Turchia. Hà fattu a robba in Türkiye İş Bankası Emek Branch l'11 di ghjennaghju di u 1971. U 4 di marzu di u 1971, hà rapitu quattru americani, hà publicatu una dichjarazione chì esigeva un riscattu di $ 400.000 è "a liberazione di tutti i rivoluzionari". E forze di sicurezza assedianu METU, a sede di THKO, u 5 di marzu per truvà ellu è l'Americani. Scontri scoppiati trà i studienti è e forze di sicurezza. In u cunflittu chì durò 9 ore, 1 persone, cumpresu un suldatu, sò stati ammazzati è 3 persone ferite. L'università hè stata chjusa indefinitu. U 26 ​​di marzu, hà liberatu l'Americani. Dopu à u 9 March 12 Memorandum, fù chjappu, pruvucatu è cundannatu à morte. A so sentenza hè stata eseguita u stessu ghjornu cum'è Yusuf Aslan è Hüseyin Inan l'annu dopu.

Famiglia è primi anni

Deniz Gezmiş hè natu u 28 di ferraghju 1947 in Ayas, Ankara. I so missiavu sò di Cimil (Basköy) paese di İkizdere distrettu di Rize. U so babbu, Cemil Gezmiş, hè un ispettore di l'educazione primaria registratu cù a pupulazione di Ilıca (Aziziye) / Erzurum; A so mamma hè Mukaddes Gezmiş, un maestru di a scola primaria di u distrittu Tortum di Erzurum. Era u sicondu di trè figlioli in a famiglia. U so fratellu maiò, Bora Gezmiş (b. 1944), abbandunò a scola di dirittu è cuminciò à a banca. U so fratellu Hamdi Gezmiş (1952-2020) era un cunsigliu finanziariu.

Deniz Gezmis; Hà assistitu à a scola primaria in u distrittu Yıldızeli di Sivas, dopu in a Scola Primaria Selçuk, chì era situata annantu à l'iwan di a Madrasah Çifte Minareli in u centru di Sivas, è a scola secundaria in a Scola Secundaria Atatürk in questa cità. A cuntrariu di ciò chì hè scrittu in parechje fonti, ùn hà micca studiatu in Sarkisla, ma ci hè infurmazione chì si firmò in questu distrittu finu à l'età di 6 anni. Hà finitu a so educazione liceu in Haydarpaşa High School in Istanbul. Mentre era sempre un studiente di u liceu, hà scontru u pensamentu di manca è si truvò in l'azzioni di u so periodu.

A vita pulitica

Diventa membru di a presidenza di u distrittu di Üsküdar di u Partitu di i Travagliatori di Turchia (TIP) l'11 d'ottobre di u 1965. Hè statu arrestatu durante a manifestazione induve i travagliadori di a municipalità di Çorum, chì marchjavanu da Ankara à Istanbul per a prima volta trà u 15 d'aostu è u 31 d'aostu di u 1966, sò stati sustinuti è i dirigenti di TÜRK-İŞ anu protestatu mentre ponenu ghirlande nantu à u Monumentu Taksim.

Hà vintu à tempu a Facultà di Scienze è a Facultà di Giurisprudenza in l'esame universitariu chì hà pigliatu u 6 di lugliu di u 1966. U so babbu vulia chì Deniz Gezmiş andà à a facultà di scienza. Gezmiş ùn ricusò micca a dumanda di u babbu è accettò di andà à a facultà di scienza, ma dopu hà cambiatu d'idea è s'hè iscrittu à a facultà di dirittu. Hè intrutu in a Facultà di Dirittu di l'Università di Istanbul u 7 di nuvembre di u 1966. Allora, u 19 di ghjennaghju di u 1967, hè statu pigliatu in l'avvenimenti chì sò accaduti quandu l'edifiziu di a Federazione Naziunale di Studenti Turchi (TMTF) hè statu datu à u trustee, è hè statu liberatu da u tribunale, induve hè statu purtatu cù dui di i so amichi. , un ghjornu dopu. Deniz Gezmiş, chì hè statu arrestatu perchè ellu è Âşık İhsani anu brusgiatu a bandiera di i Stati Uniti durante a manifestazione di Cipru organizata da l'urganisazioni studentesche u 22 di nuvembre di u 1967, hè stata dopu liberata. Hè statu arrestatu per prutestà u Ministru di Statu Seyfi Öztürk, chì hà fattu un discorsu in a riunione tenuta in a sala di cunferenza di a Facultà di Scienze di l'Università di Istanbul u 30 di marzu di u 1968. Gezmiş, chì hè statu arrestatu finu à u 7 di maghju, hè statu processatu è assoltu u 1968 di maghju per prutesta à a 2a Flotta. Deniz Gezmiş, chì diventò sempre più attivu in e prutestazioni studianti, guidò l'occupazione di l'Università di Istanbul u 30 di ghjugnu 6. In nome di u Cunsigliu di l'Occupazione, hà participatu à u cumitatu studiente chì hà participatu à e riunioni in Baltalimanı cù u Senatu di l'Università di Istanbul, è hè statu strumentale per ottene i diritti di i studienti è finisce l'occupazione. Gezmiş, chì hà participatu à l'azzioni di prutesta contr'à a 12a Flotta, chì hè ghjunta à Istanbul pocu dopu l'occupazione, hè stata arrestata u 1968 di lugliu di u 6 per queste azzioni è hè stata liberata u 30 di settembre di u 1968. Dopu à tutti sti evenimenti, addivintau lu capu ligginnariu di u muvimentu studianti.

Deniz Gezmiş, chì hà aduttatu i punti di vista di u gruppu "Rivoluzione Democràtica Naziunale" in i prublemi ideologichi chì si cuncentravanu in u TİP è causanu divisioni è dibattiti, hè stata strumentale per sparghje sta visione in particulare trà i studienti rivoluzionarii. In uttrovi 1968, hà fundatu l'Unione Studenti Rivuluzionaria (DÖB) cù Cihan Alptekin, Mustafa İlker Gürkan, Mustafa Lütfi Kıyıcı, Devran Seymen, Cevat Ercişli, M. Mehdi Beşpınar, Selahattin Okur, Saim Board è Ömer Erim Süerkan. L'1 di nuvembre di u 1968, TMGT (Organizazione Naziunale di Ghjuventù Turca), AUTB, ODTÜÖB è DOB urganizati a "Mustafa Kemal March from Samsun to Ankara". Dopu, u 28 di nuvembre di u 1968, hè statu arrestatu per via di e prutestazioni in l'aeroportu di Yeşilköy durante l'arrivu di l'ambasciadore di i Stati Uniti Kommer è hè statu liberatu u 17 di dicembre di u 1968.

Dopu chì a tesi di dutturatu di Oya Sencer nantu à "Classe di travagliu in Turchia: a so nascita è a so struttura" hè stata rifiutata duie volte da u Cunsigliu di i Prufessori di l'Università, i studienti anu prutestatu l'avvenimentu. Deniz Gezmiş era u capu di sta prutesta. Mentre era per esse arristatu da a polizia u 27 dicembre 1968, scappò è si n'andò in İzmir. Una settimana dopu, hè statu catturatu per via di un raid mentre era in casa di u so amicu Celal Doğan, chì era imprigiunatu. Hè stata liberata u 22 di ferraghju di u 1969.

Gezmiş, chì s'oppone à i muvimenti di e forze di diritta u 16 di marzu di u 1969, inseme cù u corpu di i studienti, hè statu arristatu di novu u 19 di marzu, per via di sta azzione, è hè statu incarceratu finu à u 3 d'aprile. Dopu, u 31 di maghju di u 1969, hà guidatu l'occupazione di i studienti di a Facultà di Giurisprudenza di l'IU per i motivi di prutestà u fallimentu di u prugettu di riforma. Hè statu feritu in i scontri chì scoppiavanu perchè l'università hè stata chjusa è cunsegnata à a pulizza. Gezmiş, chì hà scappatu da l'uspidale malgradu un mandatu d'arrestu in absentia, si n'andò à u campu di guerriglia di u Fronte di Liberazione Democràtica Palestiniana in Palestina à a fine di ghjugnu per riceve furmazione armata è per luttà in u listessu latu cù i membri FDHKC.[6][7] Prima di andà in Palestina, hà mandatu un prugramma di lotta à u 23u Cungressu di a Ghjuventù Naziunalista Rivuluzionariu cunvucatu da TMGT u 1969 di ghjugnu di u 1, inseme cù u presidente di a FKF Yusuf Kupeli, chì, cum'è ellu, avia un mandatu d'arrestu.

Deniz Gezmiş, chì hè stata in i campi di guerriglia in Palestina finu à settembre, hè statu espulsu da a Facultà di Dirittu u 28 d'aostu di u 1969, per via chì hà occupatu l'università u 26 di dicembre di u 1968. Duranti stu periodu, quandu ci era un mandatu d'arrestu per ellu, hà fattu dichjarazioni à i ghjurnalisti da u so piattu. Gezmiş, chì s'hè renditu in l'incursione di a polizia in a Facultà di Giurisprudenza u 23 di settembre di u 1969, hè statu liberatu u 25 di nuvembre. Tuttavia, dopu à l'assassiniu di Battal Mehetoğlu da a diritta in l'Accademia Statale di Ingegneria è Architettura d'Istanbul, un mandatu di arrestu novu hè statu emessu per Gezmiş, affirmannu chì un fucile cun binoculu, chì hè statu trovu durante a ricerca, appartene à Gezmiş. . Gezmiş, catturatu u 20 di dicembre di u 1969, hè statu incarceratu cù Cihan Alptekin, chì hè statu arrestatu cun ellu, finu à u 18 di settembre di u 1970. Quandu hè statu liberatu da a prigiò, hè statu mandatu in l'esercitu. Ùn hà micca unitu à l'armata per rializà i so piani rivoluzionari. Dopu quì, si alluntanò da e prutestazioni studianti è cuntinuò a so lotta in diversi campi. Hà fundatu THKO in Ankara cù Sinan Cemgil è Hüseyin İnan. L'11 di ghjennaghju di u 1971, era trà quelli chì anu realizatu a robba di l'Ankara İşbank Emek Branch in nome di THKO. Dopu questu incidente, ellu è Yusuf Aslan cuminciaru à esse cercatu cù l'"ordine di sparà". Hè statu annunziatu chì una ricumpensa di 15.000 XNUMX lire serà datu à quelli chì aiutanu à catturà Deniz Gezmiş è Yusuf Aslan.

U 4 di marzu, inseme cù i so amichi, hà rapitu 4 americani di turnu in a basa aerea di Balgat. Emettendu una dichjarazione, un riscattu di $ 400.000 è "a liberazione di tutti i rivoluzionari" vulia. Trenta milla pulizie è suldati anu cercatu in ogni locu in Ankara, tutte l'entrata è l'uscita di a cità sò state bluccate. E forze di sicurezza assedianu METU, a sede di THKO, per truvà Deniz Gezmiş è l'Americani u 5 di marzu. Scontri scoppiati trà i studienti è e forze di sicurezza. In u cunflittu chì durò 9 ore, 3 persone sò stati ammazzati è 26 persone ferite. L'università hè stata chjusa indefinitu. Gezmiş è i so amichi anu liberatu l'Americani u 9 di marzu. U rapimentu di l'Americani, u cunflittu in METU, è ancu a morte di un suldatu in questu cunflittu, hà causatu una grande reazione in e Forze Armate Turche.

A so cattura è esecuzione

Trè ghjorni dopu à a firma di u Memorandum di u 12 di marzu, u 15 di marzu di u 1971, Deniz Gezmiş è Yusuf Aslan in una motocicletta è Sinan Cemgil in l'altra motocicletta partenu. Sinan Cemgil poi pigliò a strada versu Nurhak à l'incruciate. Mentre Deniz Gezmiş è Yusuf Aslan eranu in strada per Malatya per andà in Malatya, quandu anu intesu chì ci era un trasferimentu à l'entrata di Sivas, anu vultatu a so direzzione à Şarkışla. Anu spintu a motocicletta, chì si ruttava circa 20 km prima di Şarkışla, è l'anu purtatu in u distrittu. Pocu dopu avè caricatu a motocicletta nantu à una jeep chì affittanu in Şarkışla, a guardia hà ricevutu un avvisu è i suldati sò ghjunti durante u cunflittu, è Aslan hè stata ferita è cascò in terra, Deniz Gezmiş cuntinuò à curriri solu. Per scappà, s'hè intruduciutu in casa d'un sottufficiale è u fece cullà in a so vittura, chì stava davanti à a so porta, cun ellu. Mentre a moglia di l'ufficiale pruvava à chjude a porta, hà sparatu à a porta, ferendu a manu di a donna. Pigliò in ostaggio u sottufficiale Sergent Major İbrahim Fırıncı. Gezmiş hè statu catturatu circundatu u marti 16 di marzu di u 1971 in u distrittu di Gemerek di Sivas, è purtatu à Kayseri, induve hè statu purtatu davanti à u guvernatore di Kayseri, Abdullah Asım İğneciler. Da quì hè statu purtatu à Ankara, à l'uffiziu di l'allora Ministru di l'Affari Interni, Haldun Menteşeoğlu.

U tribunale hà iniziatu u 16 di lugliu di u 1971 in l'edificiu di a Scola Veterinaria Altındağ sottu a presidenza di u Brigadier General Ali Elverdi, in l'uffiziu di u procuratore di Baki Tuğ, in Ankara Martial Law Command Court No. 1 è finì u 9 ottobre 1971. Deniz Gezmiş è i so amichi sò stati cundannati à morte u 16 d'ottobre di u 1971, in cunfurmità cù l'articulu 1/146, perchè anu violatu l'articulu 9 di u TCK in u "Casu THKO-1971" chì hà iniziatu u 146 di lugliu di u 1. Ordine di a corte:

Deniz Gezmiş, Yusuf Aslan, U nostru tribunale hà trovu chì avete fattu u crimine di pruvà à abulisce, cambià o abulisce tutta / parte di a Custituzione di a Republica di Turchia. Hà decisu di impeach voi cù a pena di morte in cunfurmità cù l'articulu 146/1 di u Codice Penale Turcu. A sentenza hè un appellu pussibule in una settimana, a vostra detenzione continuarà.

"A pena di i criminali deve esse cummutata à a prigiò à vita. Infine, questi sò ghjovani, senza sperienza, esuberanti. Ils ont appris à eux et à leurs pairs que leurs éclats ne donneraient aucun résultat.A decisione hè stata dopu purtata à a Gran Assemblea Naziunale Turca. U capu di CHP İsmet İnönü à a sessione parlamentaria tenuta u luni 24 aprile 1972. "Cum'è un partitu, travaglianu cù tutte e so forze per impedisce chì quelli cundannati à morte sò eseguiti dopu à u 27 di maghju, micca esse esecutatu per crimini pulitichi, è per promulgà una nova lege" Suggerì è cuntinuò:

In u votu tenutu dopu à i discorsi, a sentenza di morte di Deniz Gezmiş è i so amichi hè stata appruvata da u Parlamentu cù 48 voti "accettà" contr'à 273 voti "rigettu". İsmet İnönü è Bülent Ecevit anu vutatu "rigettà", mentre Süleyman Demirel è Alparslan Türkeş anu vutatu "accettà". Necmettin Erbakan ùn hà micca participatu à u votu. U presidente Cevdet Sunay hà ancu appruvatu l'esecuzioni.

I detenuti sò stati dumandati à scusa. Nisunu di elli s'hè scusatu per ciò chì anu fattu. In l'articulu publicatu in a rivista tedesca Der Spiegel, hè scrittu chì Deniz Gezmiş hà dettu ciò chì seguita prima ch'ellu hè statu eseguitu:

"Viva a Turchia pienamente indipendente! Viva u marxismu-leninisimu ! Viva a fratellanza di i populi Turchi è Kurdi ! Viva i travagliadori è i paisani ! Bas l'imperialismu !

"Viva a Turchia pienamente indipendente! Viva l'ideulugia suprema di u marxismu-leninisimu ! Viva a lotta per l'indipendenza di i populi Turchi è Kurdi ! Bas l'imperialismu ! Viva i travagliadori è i paisani !

Deniz Gezmiş, inseme cù Yusuf Aslan è Hüseyin İnan, hè statu impiccatu u 6 di maghju di u 1972 trà 1.00-3.00 in a Prigione di Ulucanlar. L'etichette di morte sò state donate à u Museu di a Prigione di Ulucanlar, chì più tardi diventò un museu, da u reporter di l'Agenzia Anadolu Burhan Dodanlı. Etichette di morte: Sicondu u so avucatu Halit Çelenk, chì hà assistitu à l'esecuzione, e so ultime parolle sò i seguenti:

"Hè statu cundannatu à morte in cunfurmità cù l'articulu 1-9.10.1971 di u Codice Penale Turcu, cù a decisione numerata 971-13, principale 971-23, datata 146, di a Corte Militare Ankara N ° 1.

Deniz Gezmiş divintò un simbulu assai impurtante di a "lutta rivoluzionaria di a manca" diventendu una bandiera dopu a so esecuzione. Ancu s'è parechje urganisazioni di manca anu diverse opinioni nantu à altre questioni, unu di i rari prublemi nantu à quale sò d'accordu hè a dirigenza di a rivoluzione di Gezmiş. E dumande di Deniz Gezmiş è di i so amichi per esse intarratu accantu à Taylan Özgür, chì hè statu uccisu in u 1969, ùn sò micca stati cumpresi.

15 anni dopu l'incidentu, Süleyman Demirel hà dettu à un ghjurnalistu chì per l'esecuzioni, "Unu di i disgraziati avvenimenti di a guerra fredda". hà fattu u so cummentariu.

L'ultima lettera di Deniz Gezmiş

Babbu;

L'aghju lasciatu quandu avete ricevutu a lettera. Sapemu chì quantunque ti dicu di ùn esse tristi, vi sarà sempre arrabbiatu. Ma vogliu scuntrà sta situazione stoicamente. A ghjente nasce, cresce, campa, more. L'impurtante ùn hè micca di campà longu, ma di pudè fà più in u tempu chì unu campa. Per questu mutivu, pigliu andà prima in stride. È d’altronde, i mo amichi chì andavanu davanti à mè ùn anu mai esitatu davanti à a morte. Siate assicurati chì ùn esiteraraghju ancu. U vostru figliolu ùn hè micca impotente è impotente davanti à a morte. Pigliò sta strada apposta, è sapia chì questu era a fine. E nostre opinioni sò diverse ma pensu chì mi capirete. Credu chì micca solu voi, ma ancu i populi curdi è turchi chì campanu in Turchia capiscenu. Aghju datu l'istruzzioni necessarii à i mo avucati per u mo funerale. Avisaraghju ancu u procuratore. Vogliu esse intarratu accantu à u mo amicu Taylan Özgür, mortu in Ankara in 1969. Allora ùn pruvate micca di piglià u mo funerale à Istanbul. Tocca à voi di cunsulà a mo mamma. Lasciu i mo libri cù u mo fratellu. Cunsigliulu specificamente, vogliu ch'ellu sia un scientist. Ch'ellu si tratti di a scienza è ùn scurdate micca chì trattà cù a scienza hè ancu un serviziu à l'umanità. Ellu dichjara chì ùn aghju micca u minimu dispiace per ciò chì aghju fattu à l'ultimu mumentu; Ti abbracciu, a mo mamma, u mo fratellu è u mo fratellu cù tuttu u focu di a mo rivoluzione.

U vostru Figliolu Deniz Gezmiş - Prigione Centrale

Esse u primu à cummentà

lascia una risposta

U vostru indirizzu email ùn seranu micca publicatu.


*