Dichjarazione di l'accordu di Istanbul da Nazlıaka di CHP

Dichjarazione di l'Accordu di Istanbul da Nazliakadan di CHP
Dichjarazione di l'Accordu di Istanbul da Nazlıaka di CHP

Aylin Nazlıaka, presidente di a Branca di e Donne di u Partitu Populare Republicanu, hà tenutu una cunferenza di stampa simultanea cù i capi di a filiera di e donne di 8 pruvince è 81 distretti in l'973u anniversariu di l'entrata in vigore di a Cunvenzione di Istanbul.

Spieghendu a lotta per i diritti ligati à a Cunvenzione d'Istanbul chì entrerà in a storia di a Republica, Nazlıaka hà dettu: "Cum'è i difensori determinati di a nostra Republica è i suldati di a lotta per l'ugualità, chjamemu à quelli chì sò ansiosi di tagliate i nostri diritti unu per unu: Cunnosci i vostri Lochi ! disse.

I dichjarazioni di Aylin Nazlıaka, presidente di a filiale femminile di CHP, sò i seguenti:

A Cunvenzione d'Istanbul, chì u nome cumpletu hè "Convenzione di u Cunsigliu di l'Europa per a Prevenzione è a Lotta à a Violenza contr'à e Donne è a Violenza Domestica", hè stata aperta à a firma l'11 di Maghju 2011 in Istanbul. Comu cunnisciutu; A Cunvenzione di Istanbul, di quale Turchia hè u primu signatariu, hè entrata in vigore l'1 d'Aostu 2014. Mentre duvemu celebrà l'8u anniversariu di a cunvenzione oghje, luttemu legalmente è puliticamente per u so rinfurzà.

Ricordemu tutti sta lotta per i diritti chì entrerà in a storia di a Republica :

Cù u decretu di mezzanotte chì cunnetta u 19 di marzu à u 20 di marzu, Erdoğan hà terminatu illegale a Cunvenzione di Istanbul, chì hè a vita di e donne. A guaranzia di l'ugualità è u dirittu à a vita di milioni di donne hè stata usurpata.

U 20 di marzu di u 2021, u ghjornu chì sta decisione hè stata publicata, u nostru presidente, u sgiò Kemal Kılıçdaroğlu, hà chjamatu u Cunsigliu Esecutivu Centrale è l'Assemblea di u Partitu à una riunione straordinaria. À a riunione, hè statu decisu chì sta decisione era nulla è nulla. Avemu subitu fattu una dichjarazione di stampa à a Sede inseme cù i dirigenti femminili di u nostru partitu. In a nostra dichjarazione, "A Cunvenzione d'Istanbul, chì hè stata accettata à l'unanimità in u Parlamentu, ùn pò micca esse terminata ignorendu a vuluntà di a nazione. Avemu dettu chì u parlamentu hè statu ignoratu, a nostra Custituzione hè stata calpesta.

Dopu, cum'è a Branca di e Donne di u Partitu Populare Republicanu, inseme cù l'urganisazioni di e donne, andemu in i campi in tuttu u paese è facemu dichjarazioni di stampa. "E donne sò più grande di 1", avemu esclamatu.

U 29 di marzu, sottu a guida di u nostru presidente, u sgiò Kemal Kılıçdaroğlu, avemu fattu una dichjarazione di stampa à a sede cù i nostri membri MYK è PM, i nostri deputati, i membri VQA di a Branca di a Donna è u Capu Pruvinciale di a Branca di a Donna da 81 pruvince. . Cum'è u Partitu Populare Republicanu, avemu annunziatu à u publicu chì avemu dumandatu à u Cunsigliu di Statu. Vulemu dimustrà chì a Republica di Turchia hè un statu di dirittu cù questa demanda, chì avemu presentatu cù una dumanda per piantà a decisione d'annullamentu di a Cunvenzione di Istanbul. In più di u nostru partitu, più di 200 urganisazioni non-guvernamentali presentanu una azzione per annullamentu.

Avemu ripetutamente dichjaratu chì ùn rinunciamu micca à a Cunvenzione d'Istanbul in a tribuna di a Gran Assemblea Naziunale Turca, in e nostre riunioni settimanali di u gruppu è in e cumissioni pertinenti. Avemu realizatu studii chì abbracciavanu a Cunvenzione d'Istanbul in l'Assemblea Parlamentaria di u Cunsigliu d'Europa.

Mentre aspittendu una risposta da u Cunsigliu di Statu, una altra decisione di mezzanotte hè stata publicata in a Gazzetta Ufficiale u 30 d'aprile di u 2021. In a decisione firmata da u mo propiu guvernu, hè statu annunziatu chì a data di terminazione di a Cunvenzione d'Istanbul era u 1 di lugliu. Era chjaru chì sta decisione era una struzzione à a magistratura.

Ci avemu ribellu contr'à tutte l'illegalità è avemu tenutu a Reunione di Istanbul Maltepe cù migliaia di donne u 19 di ghjugnu 2021, dicendu "Ùn rinunciamu micca à a Cunvenzione di Istanbul".

U 28 di ghjugnu di u 2021, a Presidenza hà fattu una difesa è hè statu informatu chì "u rimediu ghjudiziariu hè chjusu contr'à l'atti di u megliu interessi di u statu". Chì interessu più altu pò esse più preziosu chì u dirittu di a vita di e donne? Cumu u presidente pò ignurà a Custituzione ?Per quale dirittu u putere esecutivu si mette in u locu di a legislatura ?

Acceptendu a difesa da a Presidenza cum'è un "ordine", u Cunsigliu di Statu hà rifiutatu a nostra dumanda di "stay of execution" u 29 di ghjugnu 2021. Dopu, avemu dumandatu à u Cunsigliu di Statu per l'annullamentu di a decisione d'annullamentu è hà fattu chjamate per mette fine à questa illegalità u più prestu pussibule. Infine, u 10 d'aprile 28, a 2022a Camera di u Cunsigliu di Statu hà cuminciatu à discutiri i casi di annullamentu nantu à i meriti.

Cum'è sapete bè, avemu riempitu l'aula di tribunale cù più di 73 avvocati da 1000 associazioni di avocati, associazioni di donne, rapprisentanti di partiti pulitichi, urganisazioni non governamentali è donne da tutta a Turchia. Avemu dichjaratu chì a retirazzione di u cuntrattu significaria abbandunà u principiu di ugualità in a Custituzione è ghjucà cù a vita di e donne. Cù u nostru putere urganizatu, avemu participatu à i casi di u Cunsigliu di Statu u 7, 14 è u 23 di ghjugnu è diciamu: "Return from this wrong!" Avemu ripetutu a nostra chjama.

In tutte l'udienza, i Prosecutori di u Cunsigliu di Statu dumandavanu chì l'annullamentu sia annullatu.

Tuttavia, a 10a Camera di u Cunsigliu di Statu hà rifiutatu a dumanda di annullamentu di a decisione presidenziale in quantu à l'annullamentu di a Cunvenzione di Istanbul u 19 di lugliu 2022 per 2 voti à 3 voti. Cù sta decisione, u Cunsigliu di Statu hà dettu: "Viva u mo Sultanu!" disse, è hà pigliatu una postura in favore di a lege di i supiriori, micca di a regula di a lege. L'argumenti legali dichjarati da i prosecutori di u Cunsigliu di Statu in a decisione motivata sò stati ignorati. Lütfiye Akbulut, chì hè statu numinatu à u Cunsigliu di Statu mentre era u 1u Cunsigliu Legale di a Municipalità Metropolitana di Istanbul durante u periodu AKP, hà datu u dirittu à questu appuntamentu è hà vutatu per l'annullamentu.

Cuntrariu di e dichjarazioni in a decisione presa da l'ordine di u Palazzu, "a lege turca ùn hè micca abbastanza per prutege e donne"!

Cum'è sottolineatu da i membri chì anu vutatu contru, e disposizioni di l'articulu 7 di a Custituzione chì u putere legislativu appartene à l'Assemblea è ùn hè micca pussibule di trasferisce hè assai chjaru. In cortu, sta decisione hè inconstituziunale !

Ricordemu à quelli chì ignoranu u fattu chì a Republica di Turchia hè un statu di dirittu: Nimu hè sopra à a Custituzione. Nimu hè superiore à a Gran Assemblea Naziunale Turca!

Emu donne ùn permetteremu mai chì u nostru dirittu à a vita ci sia pigliatu da a vostra mentalità scura anti-uguaglianza. Continueremu à piglià una pusizione per u statu di dirittu, malgradu quelli chì difendenu e pratiche illegali di un omu.

A nostra roadmap hè chjara : prima di tuttu, faremu appellu à a decisione appliendu à l'Assemblea Generale di e Divisioni di Casi Amministrativi di u Cunsigliu di Statu. Se a Cunvenzione d'Istanbul ùn entra in vigore per via di rimedi interni, applicàremu à a Corte Custituziunale.

Contra un omu, "Omu unu! Semu tanti!" Ùn rinunceremu mai à u nostru mottu.

E donne continueremu à scrive un epica di resistenza !

Nimu ùn deve disperarà. Hè guasi u tempu... Quandu venemu à u putere, metteremu in vigore a Cunvenzione di Istanbul in e prime 24 ore. Dimustraremu cumu si piantà a viulenza contr'à e donne è i zitelli è u feminicidiu appiendu tutte e so disposizioni. Realizà a nostra perspettiva egualitaria, ùn permetteremu micca l'assassiniu assassinu di e nostre surelle è a ricumpensa di e donne assassini cun impunità.

Ùn avemu mai rinunciatu à i nostri diritti acquistati da a Cunvenzione di Istanbul, a Legge N ° 6284 nantu à a Prutezzione di a Famiglia è a Prevenzione di a Violenza contr'à e Donne. Questi diritti sò a nostra vita. Chjamemu à quelli chì anu bramosu di scaccià i nostri diritti unu à unu, cum'è i difensori decisi di a nostra Republica è i suldati di a lotta per l'ugualità : Cunnosci u to locu ! Veni vene !

1 Comment

  1. U cuntrattu d'Istanbul hè una brutalità, un tradimentu, una marca nera per e donne di u futuru. Parechje persone ùn sanu micca chì portarà rudeness. Stu cuntrattu benefica l'atei.

lascia una risposta

U vostru indirizzu email ùn seranu micca publicatu.


*