Premiu Onorariu à l'Ambasciadore Behiç Erkin, chì hà rapitu i Ghjudei da a persecuzione nazista

Behic Erkin
Behic Erkin

TORONTO - Settimana di l'Educazione di Genocidiu, tenuta dumenica 7 nuvembre, Prof. A presentazione di Arnold Reisman nantu à u so libru "Both Diplomat and Man" hè stata notevule. U libru parla di l'ambasciadore Behiç Erkin, chì hè cunnisciutu per u rapimentu di millaie di Ghjudei da a persecuzione nazista dendu passaporti turchi mentre era stazionatu in Vichy, allora a capitale di a Francia occupata da a Germania.

Dichjarà chì era curiosu di stu sughjettu è hà cuminciatu à a ricerca in u 2004, u Prof. Partendu da a presentazione di u so libru, Reisman insiste in u so discorsu chì u rapimentu di i Ghjudei da a persecuzione nazista era u sforzu persunale di u diplomaticu Behiç Erkin, è chì u guvernu turcu ùn hà micca una pulitica cusì ufficiale. Ellu sustene ancu chì u diplomaticu turcu hà fattu questu sfidendu l'istruzzioni di u guvernu. A presentazione palesa ancu un avvenimentu cusì straordinariu è curaggiu, chì hè a faccia di l'umanità, in una manera chì rende Turchia guasi culpèvule. prof. U puntu più debule in a presentazione di Reisman era chì hà pruvatu à sustene a so tesi cù statistiche è calculi di probabilità; Per d 'altra banda, ùn hà micca scurdatu di dì à a fine di u so discorsu: "Se aghju datu l'impressione chì u guvernu turcu ùn hà micca simpatia per i Ghjudei, hè a mo culpa, mi scusa".

Levent Bilgen, Consul Generale di Turchia in Toronto, in a sala, hà datu i so discorsi prima è dopu a presentazione. Ellu indicò i sbaglii è e carenze in a ricerca di Reisman. Levent Bilgen hà enfatizatu chì tutti questi sforzi per salvà i Ghjudei eranu un travagliu pianificatu di u guvernu turcu, micca solu in Francia, ma ancu in altri paesi sottu l'occupazione nazista.

prof. Reisman hà aghjustatu chì hà travagliatu per l'Ambasciadore Behiç Erkin per esse cunsideratu degnu di u titulu di "persone onestu di e nazioni di u mondu" datu da l'urganizazione ebraica Yad Vaşem è per esse datu sta medaglia. Hè un tìtulu onorariu attribuitu da u Statu d'Israele à e persone non ebree chì anu risicatu a so vita per salvà i Ghjudei perseguitati da i Nazis.

Sfortunatamente, sta presentazione hè stata una opportunità persa per a cumunità turca in Toronto. C'eranu assai pochi ascoltatori turchi in a sala. Chjaramente, nimu più di a sucietà turca hà curatu in a prima ora di una dumenica matina chì millaie di Ghjudei sò stati salvati da i Turchi da esse mandati à e camere di gas.

Postatu da ULUC ÖZGÜVEN

Esse u primu à cummentà

lascia una risposta

U vostru indirizzu email ùn seranu micca publicatu.


*