Trasportu Ferroviario in l'Imperu Ottumanu

Induve hè stata custruita a prima linea di ferrovia in Turchia
Induve hè stata custruita a prima linea di ferrovia in Turchia

U metudu di ferrovia (pulitica) in l'Imperu Ottumanu hè u pensamentu puliticu di l'amministratori ottomani in i cunfini di l'Imperu Ottumanu.

metudu di custruzzione di strada

I metudi di custruzzione di strada in l'Imperu Ottumanu sò stati fatti da l'amministratori lucali per un bellu pezzu solu basatu nantu à i bisogni militari. Duranti i periodi chì u statu era forte è solidu, hà prugressu parzialmente, è dopu hè stata abbandunata è trascurata. Dopu à l'Edittu Tanzimat, sò stati publicati i "Regulamenti di Strada è Ponti" è hè stata pruvata una suluzione à u prublema stradale. Inoltre, secondu questu, hè previstu di furnisce i veiculi chì furnisceranu l'agricultura è e cunnessione maritime è u trasportu.

Inseme cù u sviluppu è u cambiamentu di i mezi di trasportu, u fattu chì u trasportu ferroviariu era un mudellu crescente in Europa è in l'America era di grande impurtanza per l'Imperu Ottumanu in termini di ecunumia, pulitica è militare.

A ferrovia era un mudellu crescente, a so cunvenzione, l'ecunumia è a mudernità eranu in quistione. Tuttavia, a situazione di l'Imperu Ottumanu era insufficiente per questi sistemi.

Aspettative ottomane da u trasportu ferroviariu

L'idee di Abdülhamit nantu à e ferrovie; per aumentà, per rinfurzà militarmente, per prevene a rivolta è u banditismo, è ancu per mandà prudutti agriculi à u mercatu mundiale.

Cù a custruzzione di e ferrovie, a pruduzzione agricula seria aumentata è cusì cresce ancu i rivenuti di i tassi. In più di questu, u cummerciu svilupperà è i dazi doganali da l'impurtazioni è l'esportazioni seranu trasferiti à u tesoru. I ricchi dipositi minerali seranu aperti à l'imprese in i lochi induve passava a ferrovia, è a produzzione minera serà aumentata.

L'insufficienza ecunomica di l'Imperu Ottumanu in u trasportu ferroviariu hà fattu esse fattu secondu l'interessi ecunomichi è pulitichi di i stati imperialisti europei è di cunsiderà i so interessi.

A cuntrariu di u scopu prufittu di a ferrovia in l'Imperu Ottumanu, hà purtatu u statu europeu à pensà à e so pulitiche. Perchè i stati europei ricorrevanu à a pressione ecunomica è pulitica per acquistà privilegi nantu à a ferrovia. L'obiettivu di l'Auropa era di creà zoni di pupulazione cù a custruzzione di a ferrovia in l'Imperu Ottumanu. Sta situazione, chì i Francesi è i Britannichi tentavanu, si sviluppau in favore di a Germania dopu à u 1889.

A vuluntà di i stati europei di ghjunghje à i so interessi per via di ferrovia da l'Imperu Ottumanu

I stati europei vulianu rinfurzà a so basa suciale custruendu e ferrovie in l'Imperu Ottumanu è avè privileggi nantu à l'Imperu Ottumanu. In ogni casu, anu sempre cuncorsi per custruisce una ferrovia. Quandu un statu hà custruitu una ferrovia è hà guadagnatu privilegiu, un altru statu era ancu pressu è riceve privilegi.

Una altra situazione per l'interessi di i stati europei hè a strada di transitu di e ferrovie, chì era un grande prublema in l'Imperu Ottumanu. A diffusione di a ferrovia da u centru, vale à dì da Istanbul, à u paese ùn era micca in l'interessu di l'Europa. Hè per quessa ch'elli eranu favuri di principià a ferrovia da u Mediterraniu.

Un altru puntu chì l'Europa usa; Debiti ottomani. L'Ottumani anu datu privilegi in cambiu di i so debiti o anu affruntatu una offerta di privilegiu quandu dumandava un prestitu.

A prima custruzzione di ferrovia in l'Imperu Ottumanu emerge cù u Tanzimat. In seguitu, dopu à u stabilimentu di l'Amministrazione Düyûnu Umumiye, hà guadagnatu impulsu. Inoltre, e cumpagnie ferroviarie anu destinatu à l'Amministrazione Pública Mundiale.

I ferrovie in l'Imperu Ottumanu sò stati custruiti da capitali stranieri, cù l'eccezzioni di a Linea Hijaz. Hè stata prutetta prima da i britannichi, dopu da i francesi è tedeschi.

Unu di i metudi più impurtanti di a ferrovia ottomana; e custruzzioni di ferrovia sò datu cum'è un privilegiu. km. Cù u sistema chjamatu guaranzia, i prufitti di l'imprese eranu guarantiti da l'Imperu Ottumanu. Se e cumpagnie di ferrovia anu fattu un prufittu sottu u prufittu garantitu, l'Ottumani cumpensu per questa diferenza.

Per d 'altra banda, i lochi di tesoru induve a linea passava seranu dati à a cumpagnia di pruduzzione gratuitamente. In novu, a custruzzione è u mantenimentu di a ferrovia significava senza diritti doganali se i materiali sò stati esportati.

risultatu

In u periodu ottomanu, escludendu a linea Erzurum-Sarıkamış-Border di 356 chilometri, chì restava da i Russi, un totale di 1564 chilometri di ferrovia hè stata custruita, cù a linea Hejaz di 6778 chilometri custruita da u statu stessu è a ferrovia di 8343 chilometri. fattu da cumpagnie straniere. In ogni casu, sti ferrovie, furmati da pressioni esterne è chì si stendenu da i porti à e regioni internu in l'imaghjini d'un arbre, servutu soprattuttu à i stati europei piuttostu chè l'interessi di u paese; I metudi naziunali è indipendenti ùn pudianu esse seguitu in u periodu ottomanu.
referenze

Pulitica Ferroviaria Ottomana è e so cunsequenze | Assist. Assoc. Dr. Ismail YILDIRIM

* Greenwood Press Ordered to Die, A Storia di l'Armata Ottumana in a Prima Guerra Munniali (2001), p.16
* Murat Özyüksel, Ferrovia Anatolian è Baghdad, Ist.

Trasportu in l'Imperu Ottumanu, Ferrovia Terra-Mare, (Editori: Vahdettin Engin, Ahmet Uçar, Osman Doğan), Çamlıca Publishing, Istanbul 2011.

http://www.wikiwand.com

Esse u primu à cummentà

lascia una risposta

U vostru indirizzu email ùn seranu micca publicatu.


*