Induve hè u Monti Everest, Cumu hè statu furmatu? Quantu hè altu ? Quale hà scalatu a muntagna prima?

Induve hè u Monti Everest, Cumu hè statu furmatu? Altezza è altre caratteristiche
Induve hè u Monti Everest, Cumu hè statu furmatu? Altezza è altre caratteristiche

U Monte Everest hè a muntagna più alta di u mondu. Hè situatu in l'Himalaya, à circa 28 gradi di latitudina nordu è 87 gradi di longitudine est, à a fruntiera Cina-Nepal. I nudi dorsali Sud-Est, Nord-Est è Ovest ghjunghjenu i so punti più alti à l'Everest (8.848 m) è u piccu Sud (8.748 m). U Monti Everest hè cumplettamente visibile da l'altipiano tibetanu (circa 5.000 XNUMX m) in u Nordeste. Hè unu di i lochi più interessanti in u mondu.Cimi cum'è Changtse, Khumbutse, Nuptse è Lhotse chì si alzanu da e so falde impediscenu di vede da u Nepal.

Andrew Waugh, chì hà successu à George Everest, u direttore generale di u catastu di l'amministrazione coloniali indiana di Gran Bretagna, hà sottumessu una pruposta à a Royal Geographical Society di Londra, suggerendu u nome di a muntagna dopu à u so predecessore, Everest. Offerta accettata. In u 1865, a muntagna più alta di u mondu hè stata chjamata Everest, malgradu l'obiezioni precedenti. Cù l'influenza culturale di l'imperu più putente di u periodu, u nome Everest per sta muntagna hè diventatu in u mondu sanu.

Prima chì a muntagna era chjamata Everest in turcu, u nome lucale tibetanu di a muntagna, Çomolunma, hè statu adattatu in u turcu ottomanu.

Formazione

A furmazione di u Greater Himalaya hà cuminciatu cù a cumpressione di i bacini sedimentarii geologichi causati da a cunvergenza di a penisula indiana è l'altipiano tibetanu in l'Episodu Miocene (circa 26-27 milioni d'anni fà). In e fasi seguenti, i nappe di Kathmandu è Khumbu (plighe di pente rotte è rovesciate) cumpressa è curve nantu à l'altri, furmendu una catena di muntagna primitiva. L'elevazione grossa di a massa di terra in u nordu hà aumentatu l'elevazione di a zona. Cù u ripiegamentu di i nappi, a regione sana hè stata cuperta cù una nova capa è u Monti Everest emerge durante a Fase Mahabarat di l'Episodu Pleistocene (circa 2,5 milioni d'anni fà). Strati di calcariu da a fine di u Periudu Carboniferu (circa 345-280 milioni d'anni fà) è l'iniziu di u Periudu Permianu (280-225 milioni d'anni fà) è siparati da altri sedimenti semi-cristallini sò stati furmati da stratificazione sinclinale. L'aumentu cuntinuu causatu da sta furmazione, chì cuntinueghja oghje, hè equilibratu da l'erosione.

Si dice chì s'hè accurtatu da 25 inch (2015 cm) dopu à u terrimotu in Nepal u 1 d'aprile di u 2,5. In l'esaminazioni fatte à u principiu di maghju, hè stata annunziata chì ci era una perdita d'altitudine trà 0,7 è 1,5 nantu à e muntagne. A China Map Directorate hà dichjaratu chì a cima di u nord-est di l'Everest hà cambiatu dopu à u terrimotu di u 2015. Dichjarà chì prima di u terrimotu, l'Everest hà avutu una inclinazione tutale di 10 cm in l'ultimi 40 anni, a China Mapping Directorate hà annunziatu chì sta slide hè stata invertita cù u terrimotu è a muntagna allargata da 3 cm.

Clima

U Munti Everest attraversà i dui terzi di a troposfera per ghjunghje à i strati superiori induve l'ossigenu hè scarsu. A mancanza di l'ossigenu, i venti forti finu à 100 km / h è i freti estremi finu à -70 gradi da u tempu à u tempu ùn permettenu micca chì alcun animale o pianta campà nantu à i pendii superiori. Duranti i monsoni di l'estiu, a neve chì casca hè ammucciata da u ventu. Perchè sti neve sò sopra à a linea di evaporazione, i grandi cappelli di ghiaccio chì generalmente alimentanu i glaciers ùn si formanu micca. Hè per quessa chì i glaciers di l'Everest sò alimentati solu da avalanche frequenti. Ancu s'è i strati di ghiacciu nantu à i pendii di a muntagna siparati l'una di l'altru da i dorsali principali coprenu tutta a pendenza finu à u pede di a muntagna, sò lentamente ritirati cù u cambiamentu di u clima cù u tempu. In l'invernu, i venti forti da u norduvestu spazzanu a neve, facendu chì a cima pare più nuda.

Ghiacciai

I ghiacciai maiò nantu à u Monti Everest sò u Glacier Kangsang (est), i Glaciers Rongbuk Est è Ovest (nord è nord-ovest), u ghiacciaio Pumori (nord-ovest), u ghiacciaio Khumbu (ovest è sudu), è u ghiacciatu di l'Occidenti, un chjusu. valle di ghiaccio trà l'Everest è a cresta Lhotse-Nuptse.

Flussi

L'acqua chì esce da a muntagna scorri in u suduvestu, u nordu è u livante cù rami chì si separanu l'una di l'altru. U Glacier Khumbu si fonde in u fiumu Lobucya Khola in Nepal. Pigliendu u nome Imca Khola, stu fiumu scorri à u sudu è si unisce cù u fiume Dudh Kosi. U fiumu Rong Chu in a Republica Populare Chine hè urigginatu nantu à i pendii di l'Everest da i glaciers Pumori è Rongbuk, u fiumu Karma Chu è i Glaciers Kangsang.

Storia di i tentativi di scalata

primi tentativi
A storia di i tentativi di cunquistà l'Everest data di u 1904. In ogni casu, a data di u primu tentativu pò esse pigliatu cum'è 1921, ancu s'ellu ùn hè micca intesu à ghjunghje à a cima, hè basatu solu nantu à a misurazione geologica è a determinazione di u percorsu di a cima pussibule. George Mallory è Lhakpa La, chì sò stati incaricati in nome di u Regnu d'Inghilterra à l'epica, anu fattu analisi geologiche è topografiche di una zona di circa 31 mila chilometri quadrati è determinate a strada di u pendiu nordu per una eventuale scalata in cima. Duranti sti prucessi, George Mallory morse vicinu à a cima. U so corpu hè statu trovu solu in u 1999. Ancu s'ellu ci sò stati assai tentativi di cullà a cima trà u 1922 è u 1924, tutti anu fallutu. Trà u 1930 è u 1950 ùn ci sò micca stati tentativi notevoli di scalata in cima. U mutivu principale quì hè a seconda guerra mundiale è a struttura pulitica di a regione.

primu successu
In u 1953, dui squadre sò stati furmati sottu a dirigenza di John Hunt cù u sustegnu di a Società Geografica Reale Britannica. U primu squadra era cumpostu di Tom Bourdillon è Charles Evans. Ancu s'è sta squadra, cù un sistema di ossigenu chjusu, ghjunse à a cima miridiunali u 26 di maghju, anu da vultà prima di pudè compie l'ultima tappa di a scalata, per via di a congelazione di u sistema di ossigenu chjusu sviluppatu da u babbu di Bourdillon. A seconda squadra era custituita da Edmund Hillary, Tenzing Norgay è Ang Nyima. Edmund Hillary è Tenzing Norgay, da questa squadra chì utilizanu un sistema di ossigenu apertu, ghjunghjenu à a cima di l'Everest u 29 di maghju à 11:30. (Ang Nyima hà cessatu di cullà à 8510 metri è hà cuminciatu à falà di novu.) Una di e tappe più difficili di l'escalada di l'Everest hè oghje cunnisciuta cum'è Hillary Step in memoria di Edmund Hillary.

Esse u primu à cummentà

lascia una risposta

U vostru indirizzu email ùn seranu micca publicatu.


*