Cose da fà in u focu forestale

Cosa da fà in u focu forestale
Cosa da fà in u focu forestale

A Fundazione AKUT hà cumpilatu ciò chì deve esse fattu in incendi di furesta cù i so furmatori esperti.

Eccu ciò chì deve fà in casu di focu: "Rapportu" Duvemu chjamà u 112 u mumentu chì vedemu un focu di furesta. Avemu da informà l'autorità di u locu induve u focu hè accadutu, cù una descrizzione chjara è comprensibile quantu pussibule. Se avemu l'uppurtunità di mandà un locu cù u nostru telefunu, avemu da trasmette u locu di a zona à l'autorità. Dopu chì a chjama hè finita, duvemu aduprà a bateria di u nostru telefunu cù sparingly.

"Intervente se pudete"

Se u focu hè in u stadiu induve pudemu intervene nantu à u nostru propiu, duvemu estingue u focu cù assai rami verdi. Se u tarrenu hè adattatu, sprinkling a terra nantu à u focu ci aiuterà ancu à spegne i fiammi. Ancu s'è i fiammi sò andati, ci vole à assicurà chì u focu hè cumplettamente spento.

"Se ùn pudete micca mette fora, alluntanate immediatamente da quì"

In i casi induve simu cunfidenti chì a nostra risposta serà insufficiente, duvemu pruvà à mantene a calma è alluntanassi rapidamente, immediatamente dopu avè avvisatu l'autorità è sparte u locu digitale di a zona. Quandu determinà a strada chì useremu per a fuga, duvemu decide secondu u tipu di terrenu induve u focu hè accadutu. S'è simu esposti à u fumu pesante mentre scappemu, duvemu copre a bocca è u nasu cù un pannu umitu se pussibule, altrimenti un pappu seccu.

"Se ci fussemu chjappi in a zona piana da u focu"

Avemu da determinà immediatamente a direzzione di u ventu. Se u ventu sopra in a nostra direzzione, duvemu correre rapidamente à l'area aperta più vicinu, pigliendu u ventu daretu à noi. Se avemu da passà vicinu à u focu è a superficia di l'area ardente ùn hè micca assai grande, duvemu cuntrullà l'arme dritta è manca di u focu è lascià l'area induve i fiammi sò menu. Di sicuru, ùn devemu micca move versu u centru di u focu.

"Se avemu pigliatu u focu in a valle"

Siccomu u flussu di l'aire si trova in i vaddi cù u ventu, u focu hà da traccia una strada da u pianu di a valle cù l'effettu di u ventu. In una tale situazione, duvemu curriri in a direzzione opposta di u ventu, falà à e parti più bassu di a valle è ghjunghje rapidamente à a zona aperta più vicinu. Avemu da evità di sicuru d'utilizà i pendii di a valle induve u focu cuntinueghja cum'è una via di fuga.

"Se ci fussemu chjappi nantu à terreni accidenti da u focu"

Siccomu l'arbureti è i spine di i rigioni sò e regioni induve u ventu perde u so effettu o i venti chì soffianu in a direzzione opposta si mostranu, sò i zoni di prutezzione più adattati in u cortu termini. Per quessa, in casu d'incendii chì scontru in terreni accidentati, avemu da prima spustà à u spinu di a cresta più vicina, è poi curriri rapidamente versu l'area aperta più vicinu in a direzzione opposta di u focu.

"S'è no fussemu pigghiati in u focu di u russu"

Avemu da evità di creà una via di scappata parallela à i letti di u flussu, postu chì e fiamme tendenu à muvimenti più veloce in i letti di u flussu stretti è i letti di u flussu di scatula paralleli à l'angolo.

"Se avemu pigliatu u focu in u canyon"

Se u ventu hè daretu à noi è u focu hè davanti à noi, i fiammi si movenu versu u latu strettu di u canyon, cum'è u canyon agisce cum'è una caminetta. Per quessa, duvemu prestu prestu in a direzzione opposta di e fiamme è falà à a parte più larga di u canyon quantu pussibule. Mentre scappava, duvemu attente à a frammentazione di a roccia è a caduta di l'arburu chì ponu accade per via di u surriscaldamentu, soprattuttu duvemu caminari prutegge i nostri capi. S'ellu ùn hè micca pussibule per noi di avanzà in u canyon è s'ellu hè dispunibule in u circondu, duvemu piglià refuggiu in e camere di caverna chjuse o parzialmente chjuse. Mentre si rifuggianu in e camere di a caverna, duvemu evità di andà per una strada scunnisciuta.

"Se ci fussemu chjappi in u focu in u resort"

Avemu da abbandunà a zona seguitendu l'avvertimenti di l'autorità in u modu più vicinu è sicuru.

Sì a zona induve avemu pigliatu u focu hè vicinu à u mare è e strade sò chjuse, avemu da creà a nostra strada secondu u ventu. Se u ventu sopra da u mare à a terra, duvemu stà vicinu à u mare è aspittà per esse salvati. Se u ventu sguassate da a terra à u mare, e strade sò chjuse è ùn ci hè micca altra strada per scappà, pudemu entre in u mare finu à un certu livellu. Se lingue di fiamma si formanu nantu à a superficia di l'acqua, aumenterà a nostra chance di sopravvivenza si andemu sottu à l'acqua cù u nostru corpu sanu è aspittemu finu à chì pudemu mantene a nostra respirazione.

"S'è no fussemu à mezu à u focu"

In i casi induve avemu persu cumplettamente a pussibilità di scappà, s'ellu ci hè un pirtusu intornu, deve andà in questu; Se ùn ci hè micca fossa, duvemu andà in a zona più larga senza fiamma è scavà una fossa u più prufonda pussibule è andate in questu. Sprinkling a terra umida chì esce à questu tempu, per via di a so funzione protettiva, aumenterà e nostre chance di survival. S'ellu hè pussibule copre a nostra faccia cù un pappu umitu, duvemu copre a nostra faccia sana, per esse prutetti quant'è pussibule da u gasu emessu.

Sè avemu interessatu in i sport di natura è altre attività naturali, hè di grande impurtanza chì furnimu cuperte di focu resistenti à u calore, tarpaulins resistenti à u calore 1-2 m² è maschere per esse cun noi in tali attività. Se simu esposti à u focu durante una tale attività è ùn ci hè un locu per scappà, pudemu creà una zona relativamente sicura per noi, andendu ind'u fossa, scaveremu è copremu cù questi materiali resistenti à u calore è purtendu a nostra maschera ".

Esse u primu à cummentà

lascia una risposta

U vostru indirizzu email ùn seranu micca publicatu.


*