Bursa ospitarà i Ghjochi Nomadi Mundiali

Gocebe Games prutege un grande tesoru culturale
Nomad Games Preserva un grande tesoru culturale

Turchia accoglierà u quartu World Nomad Games trà 29 settembre - 2 ottobre. In l'urganisazione gigante chì si terrà in Bursa Iznik, più di 102 mila atleti di 3 paesi mostraranu e so cumpetenze in più di 40 competizioni. Storicu Prof. Dr. Ahmet Tağıl hà dettu: "A cultura turca, chì si sviluppò intornu à i ghjoculi nomadi, hè stata trasferita da generazione à generazione in termini di aspetti etnografichi, folklorichi, di credenze, mitologichi è simili, è hè ghjunta à u XXI seculu. Per quessa, ùn hè micca solu un ghjocu di sport, ma un grande tesoru culturale ".

U travagliu cuntinueghja à piena velocità in u distrittu Iznik di Bursa per i quarti Ghjochi Nomad Mundiali, chì sò chjamati Olimpiadi di sport tradiziunali. Più di 29 cuncorsi sportivi seranu tenuti, da parechje categurie di lotta à sport equestri, da u tir à l'arcu à diversi ghjoculi di squadra, in l'urganizazione chì serà assistita da più di 2 mila atleti da 102 paesi trà u 3 di settembre è u 40 d'ottobre.

Capi di statu, fan di sport lucali è stranieri assisteranu à i Ghjochi Munniali Nomad è ancu atleti. Inoltre, mentre chì i paesi exhibenu i so spettaculi culuriti, a cultura tradiziunale oba serà mantenuta viva, è i gusti universali è lucali seranu sperimentati.

"I ghjoculi mantenevanu freschi a ghjente chì campava in a steppa"

B.C. Dichjarà chì u nomadismu, chì hè stimatu à avè principiatu in u 8u seculu, riflette u stilu di vita di e steppe di l'Asia Centrale, a storia di u 4u World Nomad Games è u cunsultore culturale Prof. Dr. Ahmet Tağıl hà dichjaratu chì i ghjochi nomadi sò ancu nati da stu modu di vita. Tağıl hà dettu: "U nomadismo hè derivatu da u verbu turcu per migrà. E cumunità di persone chì cuntinueghjanu a so vita cambiendu locu da un locu à l'altru sò chjamati nomadi. L'antiche cumunità turche campavanu seguitendu l'acqua è i prati. Sicondu i stagioni di l'estiu è di l'inguernu, i spazii di pasture è di refuggiu sò stati determinati, ognuna di e tribù cuntinueghja a so vita migrandu secondu i so pasture. A vita in i steppi hà ancu bisognu di avè corpi sani, forti, durable è dinamichi per via di e cundizioni difficili. "Era assai impurtante di fà sport per sopravvive in e vaste steppe", disse.

"Molte battaglie di campu sò state vincite grazia à l'sport"

Ricordendu chì i Turchi, chì anu fundatu grandi stati, anu decoratu a so storia cù vittorie militari, Tağıl hà dettu: "U sport cuntinuu mantene a ghjente pronta per a guerra. In questu modu, avianu un corpu dinamicu, è anu pussutu scunfighja l'armate affollati cù un picculu numeru di suldati. Grazie à u sviluppu superiore di e so capacità fisiche, a so capacità di utilizà ogni tipu d'armi di guerra, vincenu a maiò parte di e battaglie di campu. Trà i ghjoculi nomadi più cunnisciuti, a caccia, u giavellu, a corsa di cavalli, u sci, a lotta è u tir à l'arcu eranu tutti i rami sportivi chì assicuravanu u successu in a guerra.

"Ùn solu un sport, ma un grande tesoru culturale"

Nutendu chì i ghjochi nomadi ghjucati per scopi sportivi sò diventati integrati cù u stilu di vita è diventanu un elementu culturale dopu un pocu tempu, Tağıl hà dettu: "I ghjoculi anu guadagnatu una dimensione culturale urganizendu festivali, grandi divertimenti è cuncorsi chì tutti in a sucità seguitanu cun interesse. Sta situazione hè sempre stata apprezzata perchè porta e persone di tutte l'età à campà una vita sana è felice. A cultura turca, chì si sviluppò intornu à i ghjochi nomadi, hè stata trasferita da generazione à generazione in termini di etnografichi, folklori, credenze, mitologichi è cusì, è hà righjuntu u XXI seculu. "Ùn hè micca solu un ghjocu di sport, hè un grande tesoru culturale", disse.

"Manteneremu vivi i nostri valori inseme cù a ghjuventù"

prof. Dr. Tasagil hà aghjustatu chì, malgradu decennii di seculi, i ghjochi nomadi anu cunsirvatu a so originalità. Dichjarà chì i ghjoculi cum'è a caccia, u tir à l'arcu, a lotta è a giavellina sò sopravvissuti finu à oghje, Tağıl hà cuntinuatu: "Per i nomadi, u sport hè a vita stessa. Di sicuru, ci sò ghjochi chì sò scurdati è chì ùn si vede guasi più. Per esempiu, cuncorsi di salto in altu. Sfurtunatamente, i ghjoculi ghjucati cù mazze di lignu in e lotte trà e tribù ùn anu sopravvive finu à oghje. Ghjochi cum'è questu avissiru statu assai più preziosu s'elli avianu sopravvissutu. Da questu puntu di vista, l'urganizazione di u World Nomad Games hè assai impurtante. U publicu di destinazione di u sportu hè a ghjuventù. Cume i ghjovani mostranu interessu in questi ghjoculi, mantenemu i nostri valori è a cultura viva. Cunsiderendu a so dimensione culturale, hè una urganizazione chì pò attirà l'attenzione di e persone di tutte l'età ".

Ghjochi Nomad Mundiali

U 4th World Nomad Games si terrà da u 29 di settembre à u 2 d'ottobre di u 2022. I Ghjochi Munniali Nomad sò stati per a prima volta intornu à Issyk Kul Lake in Kirghizistan in 2014 cù a participazione di u presidente Recep Tayyip Erdogan. U sicondu avvenimentu hè statu fattu in 2016 è u terzu in 2018. Duranti i 4th World Nomad Games, chì si terrà sottu à l'auspice di a Presidenza di a Republica di Turchia è sottu à a dirigenza di a Cunfederazione Ethnosport Mundiale, u putere unificatore di l'sport serà enfatizatu mentre mette in luce a cultura di i populi nomadi. Più di 100 3 atleti sò previsti per participà à i World Nomad Games, in quale più di XNUMX paesi participanu.

Quale hè Ahmet Tasagil?

Dopu avè studiatu à l'Università di Istanbul, Facultà di Lettere, Dipartimentu di Storia trà 1981 è 1985, Tağıl si n'andò in Taiwan per amparà u Cinese è per fà ricerche nantu à a storia turca. In u 1987, diventò un assistente di ricerca à l'Università Mimar Sinan, Facultà di Arti è Scienze, Dipartimentu di Storia. Hà finitu i so studii di maestru è duttore à l'Università di Istanbul, Dipartimentu di Storia Generale Turca. Ahmet Tağıl hè statu prumuvutu à prufessore assistente in 1992, prufissore assuciatu in 1995, è prufissore in 2000. Partendu da 1997, hà realizatu ricerche di campu in Kazakhstan, Uzbekistan, Kirghizistan, Mongolia, Siberia Meridionale è Cina. U pesu di i so studii scientifichi hè nantu à a storia turca pre-islamica, ma ancu in a storia turca di l'Asia Centrale da u passatu à u presente. Hà parechji libri publicati è quasi 200 studii scientifichi naziunali è internaziunali.

Esse u primu à cummentà

lascia una risposta

U vostru indirizzu email ùn seranu micca publicatu.


*