Castellu di Ankara è Storia di u Castellu di Ankara

Castellu di Ankara è Storia di u Castellu di Ankara
Castellu di Ankara è Storia di u Castellu di Ankara

U Castellu di Ankara hè un castellu storicu situatu in u distrittu Altındağ d'Ankara. Ùn hè micca cunnisciutu esattamente quandu hè statu custruitu, ma aC. Hè cunnisciutu chì u casteddu esistia quandu i Galatiani si sò stallati in Ankara à u principiu di u 5u seculu. Hè statu riparatu parechje volte durante i Rumani, Bizantinu, Dinastia Seljuk è Ottomani. U Castellu di Ankara hè più grande di ciò chì pare da fora. Ospitu ancu diversi festivali ogni annu.

Storia di u Castellu di Ankara

U castellu hà campatu per parechji periodi in a storia. Dopu à l'occupazione rumana di a Galazia à l'iniziu di u II seculu aC, a cità hà crisciutu è sbulicò u castellu. L'imperatore rumanu Caracalla riparà i mura di u castellu in u 2 aC. Trà u 217 è u 222 aC, u castellu hè statu parzialmente distruttu quandu l'imperatore Lisandru Severu fù scunfittu da i Persiani. Dopu à a 260a mità di u 7u seculu, i Rumani cuminciaru à riparà u castellu. Duranti u periodu Bizantinu, l'imperatore II. Justinianu hà fattu u casteddu esternu custruitu in u 2 AD, l'imperatore III. Mentre riparà i mura di u castellu, Leon hà risuscitatu i mura internu di u castellu in u 668. Dopu questu, l'imperatore Nikephoros I riparà stu castellu in 740 è l'imperatore Basiliu I in 805. U casteddu passò in manu di a dinastia Seljuk in u 869. Capturatu da i Crociati in u 1073, u castellu era di novu sottu u regnu di a dinastia Seljuk in u 1101. Alaeddin Keykubad I avia riparatu u castellu, è in u 1227 II. Izeddin Keykavus hà fattu novi aghjunti à u castellu. Duranti u periodu ottomanu, hè statu riparatu da Kavalalı İbrahim Pasha in u 1249, è i mura esterni di u castellu sò stati allargati.

Architettura di u Castellu di Ankara

L'altezza di u casteddu da a terra hè 110 m. Hè custituitu da u castellu internu chì copre a parte alta di a muntagna è u castellu esterno chì l'intorna. U castellu esterno hà circa 20 turri. U castellu esterno circunda l'antica cità di Ankara. U castellu internu copre una superficie di circa 43.000 14 m². Ci sò 16 torri, a maiò parte di elli cù 5 cantoni, nantu à i mura di 42-350 m. I muri esterni sò circa 180 m in direzzione nord-sud è 15 m in direzzione ovest-est. si stendi in tuttu. I mura sudu è punente di u castellu internu formanu un angulu drittu. U muru di u livante seguita l'indentazioni di a muntagna. U versante nordu hè prutettu da muri fatti cù tecniche diverse. L'aspettu più interessante di l'ordine di prutezzione; Hè 20 bastioni pentagonali situati ogni 42-8 m longu i mura est, punente è sud. U castellu esterno è u castellu internu si scontranu in Doğukalesi à l'est è nantu à a pendenza di fronte à u flussu di Hatip à punente. Akkale, u puntu più altu di u castellu, si trova in l'angulu sud-est di u castellu internu. U castellu internu, chì hà quattru piani, era fattu di petra di Ankara è petre cullate. U castellu internu hà dui grandi porte. Unu hè chjamatu a porta esterna è l'altru hè chjamatu a porta di a furtezza. Ci hè ancu una scrizzione chì appartene à l'Ilkhanate nantu à a porta. In a parti nord-ovest, ci hè una scrizzione chì mostra chì hè stata custruita da a dinastia Seljuk. A parte bassa di i mura hè fatta di marmura è basaltu, ancu s'è i seccioni di brique trà i blocchi versu a parti suprana sò largamente danucati, u casteddu internu hè sopravvissutu à l'oghje. Quandu a cità hè stata invadita in i seculi VIII è IX, i blocchi di marmura di i munumenti rumani, i capitelli di colonna è i canali di marmura di i corsi d'acqua sò stati utilizati per riparà u castellu rapidamente. Sculture, sarcòfagi è capitelli di colonna truvati in u castellu indicanu chì i materiali truvati intornu sò stati usati in a custruzzione è a riparazione di u castellu.