I Muri di u Marmara di u Palazzu Topkapi sò in Periculu

I Muri di fronte à Marmaray di u Palazzu Topkapi sò in Periculu: A situazione di u Palazzu storicu di Topkapi, chì hà crepate in i so mura è un pirtusu in u so giardinu, causa preoccupazione. I sperti sò di l'opinione chì soprattuttu i mura di u palazzu di fronte à Marmaray sò in risicu in un eventuale terremotu.
A furmazione di una grande fossa in u cortile di u Palazzu Topkapı, chì a durabilità hè diventata discutibile per via di e profonde crepe in a Mansion Fatih, hà creatu inquietudine. Mentre chì a fossa cù un diametru di 3 metri, furmatu in a zona verde davanti à u Palazzu di Ghjustizia, era circundatu da una striscia di sicurezza, i turisti ùn anu micca permessu di entre in a zona. Un squadra di esperti hà ancu fattu investigazioni intornu à a fossa ieri.
Membru di u cumitatu cunsultivu di Topkapı Palace Survey, Prughjetti di Restituzione è Restaurazione, Prof. Dr. Kemal Kutgün Eyüpgiller hà valutatu u statu di u palazzu per Milliyet. Facultà d'Architettura di l'ITU Membro di a Facultà Prof. Eyüpgiller hà dichjaratu chì e crepe in l'infrastruttura di Fatih Mansion sò cunnisciute dapoi un tempu è chì l'opere sò andate dapoi un bellu pezzu, è hà dettu: "U pesu di l'edifiziu quì si sovrappone naturalmente à u muru di sustegnu. Hè pussibule chì a forza di u muru di sustegnu, chì data di seculi, hà debilitatu. Inoltre, pò esse un prublema cù u pianu nantu à quale u muru in quistione si trova. Ùn sapemu micca esattamente cumu si canalizza l'acqua di terra, i cracke ponu accade quandu l'acqua di terra spinge u muru di contenimentu.
U giardinu di tè s'hè colapsatu
prof. Dr. Eyüpgiller hà dettu chì a depressione in a fossa formata in u patiu di u palazzu puderia esse causatu da i resti o cisterne sottu à a terra. Eyüpgiller hà ancu nutatu chì u pianu di riempimentu in u cortile pò esse spustatu cù l'effettu di l'acqua di piova, è hà dettu chì in un eventuale terrimotu, i mura di u palazzu di fronte à u Mari di Marmara custituiscenu a zona più risicatu.
prof. Eyüpgiller hà dettu: "L'annu passatu, u muru di u Restaurant Konyalı è u giardinu di tè hè cascatu per via di l'acque sotterranee. L'acqua di terra deve esse drenata. In u casu di u Palazzu Topkapı, hè chjaru chì i prucessi di risturazione anu da esse accelerati. Francamente, pensu chì i regulamenti attuali impediscenu sta accelerazione. Unu di i prublemi hè chì i prughjetti di risturazione preparati sottu a tutela di u Ministeru di a Cultura sò chjappi in i prucessi di appruvazioni assai longu à u Cunsigliu Regiunale per a Conservazione di u Patrimoniu Culturale, chì hè ancu una unità di u Ministeru di a Cultura. U sistema di Prutezzione Board hè di sicuru necessariu. Tuttavia, in edifizii cum'è u Palazzu Topkapı chì necessitanu urgente, u sistema pò esse messu in opera, basta chì i "cumitati scientifichi competenti" necessarii sò furmati.
"Avete sempre una manu nantu à i manufatti storichi"
Rimarchendu chì l'applicazione di risturazione di Fatih Mansion, induve si trovanu crepate profonde, hè separata da i prughjetti di risturazione chì sò andati da più di 2 anni in altri edifici di u palazzu. Dr. Kemal Kutgün Eyüpgiller hà dettu: "U travagliu nantu à edifizii storichi di valore pò piglià anni. Una manu deve esse sempre nantu à l'artefattu storicu.

Esse u primu à cummentà

lascia una risposta

U vostru indirizzu email ùn seranu micca publicatu.


*