Quanti anni hè statu custruitu u monasteru di Sumela ? Chì ghjè a Legenda ? Quale hà fattu ?

chì annu hè statu custruitu u monasteru di sumela, chì hè a legenda, quale l'hà custruitu
Foto: pixabay

U Monasteru di Sümela (grecu: Panagia Sumela o Theotokos Sumela) hè situatu annantu à a collina Kara (nome grecu anticu: Mela), situata nantu à i pendii occidentali di Meryem Ana Stream (nome grecu anticu: Panagia) in i cunfini di a valle Altındere in u distrittu di Maçka. di a pruvincia di Trabzon Hè un munasteru grecu ortodossu è un cumplessu chjesa situatu à una altitudine di 1.150 m sopra u livellu di u mari.

e

Si pensa chì a chjesa hè stata custruita trà 365-395 dC. Hè stata custruita in u stilu di e chjese di Cappadocia, chì sò cumuni in Anatolia; Ci hè ancu una chjesa rupestre simile in a località Maşatlık di Trabzon. Ùn si sà assai di u periodu millenariu trà a fundazione originale di a chjesa è a so cunversione in un monasteru. Sicondu una legenda trà i Grechi di u Mari Neru, dui monachi, Barnabas d'Atene è Sofroniu, avianu u stessu sognu; In i so sonnii, anu vistu u locu di Sumela cum'è u locu induve e trè icone di Panagia fatte da San Luca, unu di i discìpuli di Ghjesù, è l'icona induve Maria tene in braccia u zitellu Ghjesù. Allora, senza sapè l'un l'altru, ghjunsenu à Trabzon per mare, si scontranu quì è si cuntavanu i sogni ch'elli avianu vistu, è pusonu i fundamenti di a prima chjesa. Tuttavia, l'imperatore Trabzon III. Si pensa chì Alexios (1349-1390) era u veru fundatore di u monasteru.

U statutu di u monasteru, chì hà servitu cum'è un postu avanzatu in a difesa di a cità, chì era espunutu à l'incursioni turkmeni in u 14u seculu, ùn hà micca cambiatu dopu à a cunquista ottomana. Hè cunnisciutu chì Yavuz Sultan Selim hà rigalatu dui grandi candele quì durante u so principatu in Trabzon. Mehmed le Conquérant, II. Murat, I. Selim, II. Selim, III. Murad, Ibrahim, IV. Mehmed, II. Salomone è III. Ahmed hà ancu editti ligati à u monasteru. I cuncessioni cuncessi à u monasteru durante u periodu ottomanu creanu una zona circundata da paesi cristiani cristiani è sicreti, in particulare in Maçka è u nordu di Gümüşhane, durante l'islamizazione di Trabzon è a regione di Gümüşhane.

Duranti l'occupazione russa chì durò da u 18 d'aprile di u 1916 à u 24 di ferraghju di u 1918, cum'è l'altri monasteri intornu à Maçka, diventò a sede di e milizie greche chì vulianu stabilisce un statu di Pontu indipendente.

I Grechi di a regione di u Mari Neru, chì migraru in Grecia cù u scambiu di pupulazione, custruìu una nova chjesa in a cità di Veria, chì chjamanu Sümela. Ogni annu in l'aostu, cum'è in u passatu in Trabzon Sümela, i festivali cù una larga participazione sò urganizati intornu à u novu monasteru.

In u 2010, cù u permessu di u Guvernu di a Republica di Turchia, u primu rituale hè statu tenutu u 15 d'Aostu, chì hè cunsideratu santu è accettatu da i cristiani cum'è u ghjornu di l'Assunzione di a Vergine Maria, dopu un intervalu di 88 anni. è u Patriarca Ecumenicu di u Patriarcatu Ortudossu di Istanbul, Bartolomeu I.

affreschi

L'internu di a chjesa hè cupartu di affreschi:

  • I figuri di a Vergine Maria in a chjesa sò raffigurati cum'è a Madonna georgiana utilizata da i Georgiani.
  • In a parti absidale di a chjesa principale, nantu à u muru sudu, sopra, a nascita di Maria è a so presentazione in u tempiu, a predicazione, a nascita di Ghjesù, a so presentazione è a vita in u tempiu, i ritratti da a Bibbia sottu.
  • A morte di Maria è l'apòstuli à a porta sud.
  • In a parti suprana di a chjesa di fronte à u livante, in a 2a fila Genesi, creazione di Adam, creazione di Eva, ammonizione di Diu, Rebellion (Adam è Eva manghjendu u fruttu pruibitu), espulsione da u Paradisu. 3a fila : Risurrezzione, dubbitu di Tumasgiu, Un anghjulu in a tomba, cunciliu di Nicea (Nicena).
  • Fora di l'abside, ci sò Michele è Gabriele sopra.  

U monasteru di Sumela hè apertu ?

A prima fase di i travaglii di risturazione in u Monasteru di Sümela hè stata finita u 29 di maghju di u 2019. U restu 28 per centu sò spazii chì ùn sò mai stati aperti à i visitori prima, è u travagliu cuntinueghja senza rallentà. Finu à u 2020 di lugliu di u 65, l'ultima parte restante, vale à dì, e zone chì ùn sò mai state aperte à i visitatori prima, saranu cumplette rapidamente è seranu aperte à i visitori in menu di un annu.

A prima è a seconda fase di u Monasteru di Sumela, chì a so risturazione hè stata finita, hè stata aperta à a visita di i citadini.

Esse u primu à cummentà

lascia una risposta

U vostru indirizzu email ùn seranu micca publicatu.


*